کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۱۸۰
تاریخ خبر:

اولین اعترافات متهمین خطرناک جنایت‌ تویسرکان

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | اواخر هفته گذشته جسد پنج عضو خانواده مظاهری، اهل شهرستان تویسرکان در استان همدان کشف شد. این خانواده در روستای مرادآباد در چند کیلومتری تویسرکان، گاوداری، زمین کشاورزی و باغ داشتند و در همان‌جا نیز ساکن بودند. تا اینکه اواخر هفته گذشته وقتی پسر ارشد خانواده از پاسخ ندادن تلفن همراه اعضای خانواده‌اش نگران شد، از یکی از اقوام نزدیک خواست تا به مرادآباد و گاوداری پدرش که با روستا نیز فاصله داشت سری بزند تا جویای احوال آنها شود.

پسرعموی خانواده وقتی به آنجا می‌رسد با خونی که روی دیوارها و اطراف گاوداری ریخته بود مواجه می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد. دقایقی بعد مأموران پلیس در جست‌و‌جوی مزرعه و گاوداری نخست با جسد خونین فرزانه ۳۰‌ساله دختر خانواده در چند متری مزرعه روبه‌رو شدند و دقایقی بعد نیز جسد علیرضا، پدر خانواده کشف شد.

این در حالی بود که از مادر و دو پسرش خبری نبود. باحضور تیم جنایی در محل حادثه و جست‌و‌جوی نقطه به نقطه محل، مأموران به چاهی عمیق و متروکه رسیدند که احتمال می‌رفت اجساد سه عضو دیگر خانواده در آن باشد. بدین ترتیب با حضور امدادگران آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر عملیات برای بررسی این موضوع آغاز شد و سرانجام دو روز پس از کشف اجساد پدر و دختر، مأموران موفق شدند اجساد مادر خانواده و دو پسرش را نیز از عمق چاه ۷۰ متری بیرون بکشند.

*** شناسایی قاتل
این قتل چهارشنبه ۲۶ آذرماه کشف شد و ۲۹ آذرماه دادستان تویسرکان از دستگیری یکی از عوامل قتل خانواده پنج نفره خبر داد و گفت: «این قاتل که از اتباع غیر ایرانی است، در تهران دستگیر شده.» اول دی‌ماه معاون اجتماعی پلیس استان همدان از اختلاف حساب قاتل با صاحب گاوداری که منجر به قتل در تویسرکان شد، خبر داد.

*** اعترافات قاتل
حالا بعد از گذشت چند روز قاتل علت قتل را اختلاف حساب عنوان کرده است. جزئیات این حادثه به این صورت است که دو کارگر افغانستانی به دلیل اختلاف حساب با صاحب یک گاوداری در روستای مرادآباد شهر تویسرکان همدان، دست به یک جنایت وحشتناک زدند و پنج عضو یک خانواده را به قتل رساندند. این دو شرور، پس از انجام قتل، یک کیلوگرم زعفران و پنج دستگاه گوشی همراه را از محل حادثه ربودند.

و روز دوشنبه اول دی ماه پنج عضو این خانواده که به قتل رسیده بودند مراسم خاکسپاری‌شان انجام شد. رحمان که تبعه افغان است، با همکاری دوستش به نام سلطان پنج عضو یک خانواده تویسرکانی را در گاوداری به طرز فجیعی به قتل رساندند. آنها پس از فرار از تویسرکان در اسلامشهر به دام افتادند. او با لهجه افغانستانی ماجرا را تعریف می‌کند:« اول پدر را کشتیم و خاک بر سرش پاشیدیم.

بعد دختر را کشتیم و مادر و اول پسر خرد و بعد پسر کلان را کشتیم.» رحمان یکی از قاتلان در بازجویی به قتل پنج عضو خانواده تویسرکانی اعتراف کرد و گفت: «من و سلطان از علی آقا صاحبکارمان در گاوداری پول می‌خواستیم و به خاطر اختلاف مالی همه اعضای خانواده‌شان را به قتل رساندیم.» رحمان قاتل این خانواده تویسرکانی گفت:

«بعد از کشتن مادر و دو پسر علی‌آقا جسدشان را در چاه انداختیم و خاک روی آنها ریختیم بعد از آن جسد‌ علی آقا صاحبکارمان و دخترش را در باغ انداختیم و فرار کردیم.» این قاتل خانواده تویسرکانی در ادامه افزود: «بعد از قتل پول سرقت نکردیم فقط گوشی‌ها را دزدیدیم .» متهم بازداشت شده در تازه‌ترین اعترافاتش، اختلاف مالی را انگیزه‌اش از ارتکاب این جنایت اعلام کرده است. او گفت: «بر سر حقوقی که از صاحب گاوداری طلب داشتیم با دوستم تصمیم گرفتیم آنها را به قتل برسانیم.

اتاقی که ما در آن زندگی می‌کردیم نزدیک محل زندگی صاحبکار و اعضای خانواده‌اش بود.» ما از صاحبکارمان پول طلب داشتیم و به همین دلیل پنج گوشی موبایل که متعلق به مقتولان بود و حدود یک کیلو زعفران از آنجا سرقت کردیم و دو نفری به تهران آمدیم تا اینکه من دستگیر شدم و از همدستم هم خبری ندارم. با وجود اعترافات متهم درباره نقش همدستش در جنایت، شواهد نشان می‌دهد که او عامل اصلی قتل خانواده تویسرکانی است. به‌همین دلیل وی در بازداشت به سر می‌برد و بازجویی‌ها از او برای کشف حقیقت در جریان است.

کدخبر: ۳۶۵۱۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر