کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۲۸۶۱
تاریخ خبر:

انکار قتل همسر و بی‌اطلاعی‌ از علت مرگ زن جوان

روزنامه هفت صبح| همسر زن جوانی که دهم مرداد با شلیک گلوله کشته شده بود به عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شد و با این‌که برخی سرنخ‌ها ردپای او را در مرگ زن جوان نشان می‌دهد اما در جلسه تفهیم اتهام اطلاع از مرگ همسرش را انکار کرد. عقربه‌ها ساعت 22 سه‌شنبه دهم مردادماه را نشان می‌داد که مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از خودکشی همسرش با سلاح گرم داخل خانه‌اش خبر داد.

با اعلام این خبر به اپراتور پلیس، قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه واقع در محله کیانشهر شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند. تیم جنایی به محض ورود به خانه موردنظر با جسد زن حدوداً 23ساله‌ای مواجه شدند که با شلیک گلوله از ناحیه قفسه سینه فوت کرده بود. بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد ابتدا مادر و همسر متوفی جسد را داخل خانه کشف و سپس موضوع را به پلیس گزارش کردند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، به دلیل اینکه مردم از صدای مهیب شلیک خبردار نشوند، لحظه تیراندازی با کلت کمری از یک بالشتک استفاده شده است و احتمال صحنه‌سازی این خودکشی وجود دارد.بدین ترتیب همسر متوفی، هدف تحقیقات قرار گرفت و در اظهارات ضد و نقیضی گفت:

ساعت 18 با خودروی خود از خانه بیرون رفتم و ساعت 20 بازگشتم در ادامه برای انجام کار شخصی بدون خودرو از خانه خارج شدم اما هنگامی که مجدد برگشتم، همسرم در خانه را باز نکرد به همین خاطر نگران شدم و با مادرزنم تماس گرفتم.پس از اینکه مادرزنم به اینجا آمد با پلیس تماس گرفتیم تا از آنها کمک بگیریم.

وقتی ماموران کلانتری و آتش‌نشانان در خانه را باز کردند جسد همسرم را مشاهده کردیم که با کلت کمری به خودش شلیک کرده بود! بررسی‌های تخصصی نیز مشخص کرد، متوفی که افسردگی داشته این اواخر با همسرش اختلاف شدیدی پیدا کرده بوده و آنها در شرف طلاق گرفتن از یکدیگر بودند، همچنین زن جوان در گذشته به دلایل شخصی سابقه چندین خودکشی را داشته است.

البته در محل موردنظر سرنخ‌هایی توسط تیم بررسی صحنه جرم کشف شد که نشان‌دهنده آن بود که احتمال دارد زن جوان خودکشی نکرده و فرضیه وقوع جنایت پررنگ است که همین کافی بود تا همسر متوفی با دستور قضایی بازداشت شود. پس از پایان تحقیقات میدانی کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی درباره این حادثه مرگبار تحقیق کنند.

دخترم از ازدواجش ناراضی بود
مادر متوفی که همراه داماد خود جسد دخترش را پیدا کرده بود در تحقیقات به ماموران گفت: دخترم یک‌سال و نیم پیش برخلاف میلش با پسرعمویش ازدواج کرد و آنها همیشه باهم دعوا داشتند. قبل از اینکه جسد دخترم را پیدا کنیم دامادم آمد سراغم و گفت هرچه به زنش زنگ می‌زند جواب نمی‌دهد و چون کلید نداشته نتوانسته به خانه برود.

این زن ادامه داد: دامادم حدس زده بود که شاید من کلیدی از خانه آنها داشته باشم به همین خاطر سراغم آمده بود، اما من کلید خانه‌ آنها را نداشتم. با این وجود همراه دامادم به خانه آنها رفتیم. هرچه در زدیم دخترم در را باز نکرد و به دامادم گفتم در را بشکند. او به سختی قفل در را شکست و ما وارد خانه شدیم و جسد دخترم را پیدا کردیم.مرد جوان نیز با تایید ازدواج اجباری خود با دخترعمویش گفت: ما به اجبار خانواده‌ها ازدواج کردیم و فکر می‌کردیم اختلاف‌مان با گذشت زمان کم شود اما بیشتر شد.

روز حادثه برای معامله به باغی در اطراف تهران رفته بودم و وقتی تلفن زدم زنم جواب نداد. وقتی هم با موتور به خانه برگشتم در را باز نکرد و با این احتمال که مادرش کلید داشته باشد به خانه او رفتم و بعد هم به خانه آمدیم و در را شکستیم.در ادامه تحقیقات مشخص شد مرد جوان چند وقت قبل هم مظنون به دست داشتن در انفجاری در کیانشهر بوده که در آن حادثه یک خودرو تویوتا منفجر شده است و یک نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده است.

آثار باروت روی لباس متهم
متهم همچنان با اظهارات ضد و نقیضی منکر هرگونه جنایت بود تا اینکه آزمایش آثار باروت گلوله‌ شلیک شده روی لباس و دستان متهم مثبت اعلام شد تا فرضیه به قتل رسیدن زن جوان توسط همسرش پررنگ شود. اما همسر زن به عنوان مظنون اصلی در جلسه تفهیم اتهام منکر اطلاع از علت مرگ همسرش شد.

او در جدید‌ترین ادعاهای خود گفت: ازدواج من و دختر عمویم از روی علاقه بوده و زندگی خوبی داشتیم تا اینکه او یک‌سال و نیم قبل دچار اختلالات روحی و روانی شد و شروع به مصرف قرص کرد، حتی چند بار خودکشی کرد. یکبار آن وقتی بود که من در شهرستان بودم و قرار بود زنم به خانه خواهرم برود اما به خانه خواهرم نرفت و من که نگرانش شده بودم خانواده خودش را سراغش فرستادم و آنها او را نجات دادند. یکبار دیگر هم وقتی خودم به خانه آمدم متوجه شدم که خودکشی کرده برای همین او را به بیمارستان بردم و چند وقتی هم بود که درگیر شکایت و دادگاه بودیم چون من درخواست طلاق داده بودم.

کدخبر: ۵۳۲۸۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر