کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۲۴۰
تاریخ خبر:

اندر مزیت‌های همسر جف بزوس بودن

اندر مزیت‌های همسر جف بزوس بودن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی| ممکن است این فرضیه کمی عجیب و غریب و دایی جان ناپلئونی به نظر بیاید اما سرنوشت کنونی لورن سانچز، زنی که این روزها خبر خواستگاری رسمی جف بزوس از او بر سرزبان‌ها افتاده، بیش از هر چیزی مرهون خون جمال خاشقچی است. خاشقچی، روزنامه‌نگار و نویسنده اهل عربستان سعودی و از مخالفان و منتقدان سرسخت خاندان سلطنتی این کشور، بالاخص محمد بن سلمان بود که در روزنامه واشنگتن پست هم فعالیت داشت و در ستون خود اتفاقات اندرونی کاخ‌های شاهزاده‌های سعودی را فاش می‌کرد و به همین دلیل هم با آمریت محمد بن سلمان در سفارت عربستان سعودی در ترکیه به طرز هولناکی به قتل رسید.

جف بزوس که حق امتیاز و مدیریت روزنامه واشنگتن پست متعلق به او بود به سادگی از این قضیه نگذشت و انگشت اتهام را به سوی بن سلمان گرفت و از پیگیری خون خاشقچی کوتاه نیامد. اصرار بزوس به پیگیری این اتهام سبب شد تا با آمریت بن سلمان، موبایل و حساب‌های شخصی بزوس در شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ هک شود.

در لابه‌لای اطلاعات به‌دست آمده از هک گوشی موبایل بزوس مشخص شد او با لورن سانچز در رابطه است و به همسر خود یعنی مکنزی اسکات خیانت می‌کند. علاوه بر چت‌های مشمئزکننده، عکس‌های خصوصی و نه چندان خوشایندی هم بین جف بزوس و لورن سانچز رد و بدل شده بود.

پخش شدن این خبر نه تنها آبرو و حیثیت بزوس را برد بلکه سبب شد همسرش هم پس از ۲۵ سال زندگی مشترک و به ظاهر عاشقانه و شرافت‌مندانه، از او طلاق بگیرد. این طلاق برای جف بزوس بسیار گران تمام شد و او مجبور شد هم مالکیت ۲۵ درصد از سهام خود از آمازون که معادل ۴ درصد از سهام کلی آمازون به ارزش ۶۳ میلیارد دلار بود را به اسکات انتقال دهد و هم خود را عاشق سانچز نشان دهد تا از قضاوت‌های افکار عمومی فرار کند. کورو نام قایق ۵۰۰ میلیون دلاری جف بزوس، مالک آمازون است.

این قایق ۱۲۷ متری در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. به گواهی کارشناسان قایق کورو در میان قايق‌های گران‌قیمت، زیباترین طراحی را دارد. علاوه بر هلی‌کوپتر و زیر دریایی، مجسمه‌ بزرگی از لورن سانچز، نامزد جف بزوس نیز در عرشه این قایق به چشم می‌خورد. اولین تصاویر بزوس و سانچز نیز مربوط به حضور آن‌ها در کورو و سفر مشترک‌شان با این قایق بود که جنجال برانگیز شد.

گفتنی است از زمانی که بزوس طلاق خود با مکنزی اسکات و پس از آن رابطه‌اش با لورن سانچز را علنی کرد، بیش از هر کاری زمان خود را صرف سفر و تفریح می‌کند. با این اوصاف چه چیزی بهتر از خرید یک جت شخصی در کنار قایق ۵۰۰ میلیون دلاری؟ به گزارش ایندیپندنت، لورن سانچز هم گفته است که ازدواج با یکی از ثروتمندترین مردان جهان، فرصت‌های ویژه‌ای به دنبال دارد. بنیانگذار آمازون در ماه مه و همراه با اهدای یک انگشتر الماس صورتی ۲۰ قیراطی 2/5 میلیون دلاری، به سانچز پیشنهاد ازدواج داد.

نشریه ووگ در گفت‌وگویی جدید با سانچز از او پرسید آیا ازدواج با بزوس که اکنون سومین فرد ثروتمند جهان است، مسئولیت خاصی با خود می‌آورد؟‌ سانچز هم پاسخ داد «فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی به همراه دارد، و من آن فرصت‌ها را بسیار جدی می‌گیرم. مانند اینکه ما همیشه به هم نگاه می‌کنیم و می‌گوییم ما یک گروه هستیم، بنابراین قرار است همه چیز بین ما دو نفر تقسیم ‌شود.»

سانچز در جای دیگری از این گفت‌وگو گفت که تصمیم دارد نام خانوادگی همسرش را بپذیرد و خانم بزوس نام بگیرد. سانچز موقعیت خود را در جایگاه یکی از مطرح‌ترین زوج‌های جهان با اشتیاق پذیرفته و به طور مرتب با افراد سرشناس هالیوود معاشرت می‌کند و حتی عضو چت گروه خصوصی واتساپ «پا به پای کارداشیان‌ها» کریس جنر و سایر افراد سرشناس و دوست نزدیک کیم کارداشیان است و این اتفاق را یکی از امتیازات همسر بزوس بودن می‌داند.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، این گروه پر از خبر و پچ‌پچه‌ها و غیبت کردن زنان مشهور درباره اتفاقات و شایعات روز است. سانچز از زمانی که با بزوس وارد رابطه شده، توانسته تا روی کارهای بشردوستانه تمرکز کند. او به ووگ گفت که به صورت ویژه روی کارهای زیست‌محیطی «بنیاد زمین بزوس»، که برای «راه‌حل‌های اقلیمی» سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری انجام داده، همین‌طور آکادمی بزوس، شبکه‌ای از پیش‌دبستان‌های بدون شهریه، متمرکز است. علاقه مشترک سانچز به ستاره‌های هالیوود و مسائل اقلیمی را می‌توان به طور یکجا در علاقه او به لئوناردو دی‌کاپریو دید.

در رویداد «فیلم+هنر» لس‌آنجلس، سانچز این فرصت را پیدا کرد که به عنوان همسر بزوس روی فرش قرمز برود و ستارگان هالیوود را از نزدیک ببیند و با آن‌ها همکلام شود. در این بین ویدئویی ۶ ثانیه‌ای از صحبت کردن جف بزوس، لورن سانچز و لئوناردو دی‌کاپریو نیز منتشر شد که در آن دی‌کاپریو یک پله بالاتر از بزوس و سانچز ایستاده و در حال حرف زدن با آن‌هاست.

در این ۶ ثانیه نگاه بزوس به جایی دیگر است و به نظر می‌آید که سانچز از دیدن دی‌کاپریو به این وضوح و از این فاصله کم، بسیار به وجد آمده و در پوست خود نمی‌گنجد و نگاه خیره، خنده‌ای از سویدای جان و اطواری نه چندان مناسب این مراسم را می‌توان شاهدی برای توصیف احوال سانچز در این ۶ ثانیه دانست.

این ویدئو نیز مانند بخش‌های دیگر پوشش داده شده در این مراسم در صفحات مجازی چرخید و در این بین یک صفحه خبری ورزشی در توئیتر خود با انتشار این ویدئو نوشت «لئو(لئوناردو دی‌کاپریو) همان دزد نامزدهای شماست!» بزوس از این اتفاق ناراحت به نظر می‌رسید اما سانچز بر آن بود که از مزیت‌های همسر سومین مرد ثروتمند جهان بودن، بهره کافی را ببرد.

کدخبر: ۵۴۹۲۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر