کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۴۱۱
تاریخ خبر:

امشب کدام مربی اخراج می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | دیدار دو تیم پایین جدولی برای مربیان این دو تیم به شدت حائز اهمیت است. اگرچه هنوز در هفته‌های ابتدایی لیگ به سر می‌بریم اما نتایج این دو تیم به شکلی رقم خورده که هم رسول خطیبی و هم وحید بیاتلو از همین حالا احساس خطر می‌کنند. ماشین‌سازی با بیاتلو فقط یک امتیاز گرفته و آلومینیوم هم با خطیبی دو امتیازی است.

پیروزی در بازی امروز می‎‌تواند هر کدام از این دو مربی را برای چند هفته دیگر بیمه کند اما شکست احتمالا به معنای برکناری زودهنگام سرمربی تیم بازنده است. نکته جذاب این بازی اما تقابل رسول خطیبی با تیم سابقش است. ماشین‌سازی را برای اولین بار خود خطیبی به لیگ برتر رساند و در چند مقطع هدایت این تیم را برعهده داشت.

*** تراکتور-فولاد خوزستان؛ سوژه‌ای به نام فروزان
این بازی از تمام جهات، مهم‌ترین بازی هفته است. سابقه و اعتبار دو تیم و البته بازیکنان باکیفیت و صاحبنامی که در فولاد و تراکتور بازی می‌کنند، نوید یک بازی جذاب و احتمالا جنجالی را می‌دهد. در یک سو پاتوسی، احمدزاده و قاسمی‌نژاد و درسوی دیگر دژاگه، ایمانی و حاج‌صفی، جنگ تمام‌عیاری را در میانه میدان رقم خواهند زد. تقابل روی نیمکت‌ها هم از جذابیت‌های خاص این بازی است.

جایی که منصوریان و نکونام روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. منصوریان یک بار روی نیمکت ذوب‌آهن مقابل نکونام و فولاد قرار گرفت که آن بازی حاشیه‌هایی در کنار زمین داشت که البته به جاهای باریک نکشید. اما شرایط دو تیم در بازی امروز می‌تواند جنجال‌هایی را بین این دو نفر رقم بزند. مهم‌ترین سوژه این بازی اما محسن فروزان است.

انگیزه‌ای که او برای این بازی دارد، در حد انگیزه بازیکنان در یک دربی تاریخی و همیشه حساس و جنجالی است. تراکتور دو فصل پیش، فروزان را به فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی و تبانی متهم و او را اخراج کرد که همین اتهام باعث شد فروزان و همسرش حتی مدتی بازداشت هم بشوند. اما در نهایت چیزی ثابت نشد و فقط فروزان بود که بدون هیچ مدرکی مدت‌ها از فوتبال محروم بود. او حالا برای انتقام از تراکتور و مدیرانش به تبریز برگشته و به تنهایی به اندازه یک تیم برای این بازی انگیزه دارد.

*** سایپا-مس رفسنجان؛ جدال نارنجی
تقابل این دو تیم برای تیم مهمان مهمتر است. رفسنجانی‌ها با محمد ربیعی، با امیدواری زیادی وارد لیگ برتر بیستم شدند اما پس از چهار هفته و با کسب تنها یک امتیاز، قعرنشین جدول هستند. این تیم برای اینکه از همین حالا کاندیدای اول سقوط نباشد باید خیلی زود به امتیازاتش اضافه کند و بازی با سایپا می‌تواند نقطه شروعی تازه برای این تیم باشد. البته سایپا با ابراهیم صادقی نتایج خوبی گرفته اما نمی‌توان این تیم را از پیش برنده بازی امروز دانست. ولی به هر حال باخت به سایپا می‌تواند منجر به اولتیماتوم مدیران مس به ربیعی و حتی اخراج او منجر شود.

*** گل‌گهر سیرجان-پیکان؛ باز هم فقط دفاع؟
یک تقابل جذاب دیگر میان امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار! رابطه این دو نفر در سال‌های اخیر، پرنوسان بوده و البته در آخرین تقابل آنها با هم مهربان بودند. قلعه‌نویی در روندی فوق‌العاده، تیمش را با سه برد و یک مساوی به صدر جدول رسانده و تارتار هم در آخرین بازی، با تیمش، استقلال را در یک نمایش کاملا دفاعی با تساوی بدون گل متوقف کرده است.

با توجه به سبک بازی دو تیم و البته تفاوت سطح بازیکنان، انتظار می‌رود امروز هم شاهد یک بازی شبیه بازی پیکان و استقلال باشیم. یعنی یک فوتبال سراسر هجومی از گل‌گهر میزبان و یک نمایش کاملا دفاعی از پیکان که اگر منجر به نتیجه مورد نظر تارتار شود، ممکن است با واکنش قلعه‌نویی و طعنه‌های او نسبت به نوع و شکل بازی تیم پیکان مواجه شود.

*** استقلال-صنعت‌نفت؛ فکری چه فکری در سر دارد؟
این دو تیم در حال حاضر با هفت امتیاز در جدول رده‌بندی همسایه هستند با این تفاوت که استقلال، انتظارات را برآورده نکرده اما نفت با توجه به مشکلاتی که قبل از شروع فصل داشت، نتایج خوبی گرفته است. در لیگ گذشته تقابل دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۵برصفر به سود استقلال به پایان رسید و اگر اشتباهات داوری نبود، شاید شکست نفتی‌ها سنگین‌تر هم می‌شد.

اما به نظر می‌رسد امروز نباید منتظر چنین نتیجه‌ای باشیم. استقلال فعلی، تفاوت‌های زیادی با آن تیم آماده استراماچونی دارد، ضمن اینکه محمود فکری هم با بحران مصدومیت‌های پرتعداد در تیمش روبه‌رو است و هنوز هم نتوانسته به ترکیب، سیستم و فرم مورد نظرش در استقلال دست پیدا کند. با توجه به مصدومان استقلال، یعنی وریا غفوری، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی پیش‌بینی می‌شود این تیم امروز با ترکیب، رشید مظاهری، مهدی مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری، احمد موسوی، فرشید باقری، مهدی مهدی‌پور، هروویه میلیچ، بابک مرادی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به مصاف حریف برود.

در سوی دیگر صنعت‌نفت تیمی جوان اما باانگیزه است که چند مهره باتجربه هم در اختیار دارد که می‌توانند امروز باعث دردسر استقلال شوند. مهم‌ترین بازیکن این تیم طالب ریکانی است که با شوت‌ها و پنالتی‌هایش، فعلا یکی از بهترین بازیکنان فصل و البته یکی از دو آقای گل فعلی لیگ بیستم است. حسن‌بیت سعید دیگر بازیکن مهم صنعت‌نفت است که در استقلال دوران ناموفقی داشت و انگیزه زیادی برای درخشش مقابل این تیم دارد.

رضا خالقی‌فر هم سابقه گلزنی به استقلال را در کارنامه دارد و معمولا مقابل این تیم خوب ظاهر می‌شود. باید دید در روزهایی که هواداران استقلال ازنتایج این تیم راضی نیستند، محمود فکری که فشارهای زیادی را هم تحمل می‌کند، چه فکری برای تغییر این شرایط و به دست آوردن دل هواداران تیمش در سر دارد؟

کدخبر: ۳۶۲۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر