کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۲۵۳
تاریخ خبر:

امشب فقط ۳ امتیاز به درد پرسپولیس می‌خورد

امشب فقط 3 امتیاز  به درد پرسپولیس می‌خورد

روزنامه هفت صبح| دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از دیروز شروع شده و امشب پرسپولیس در چهارمین بازی خود در تاجیکستان مقابل استقلال این کشور قرار خواهد گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی برای این که همچنان شانس صعود از این گروه را داشته باشند، باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

یک احتمال نه چندان بعید وجود دارد که پس از بازی‌های امشب، حداقل دومی پرسپولیس در این گروه قطعی شود. البته معادلات صعود پیچیده است و مشخص نیست که پرسپولیس در صورت دوم شدن در این گروه، حتما به مرحله بعد صعود خواهد کرد یا نه اما امشب ممکن است حداقل خیال پرسپولیس از دوم شدن در گروهش راحت شود. اما اگر خبری از پیروزی نباشد، حتی دوم شدن در گروه هم شاید کمکی به صعود پرسپولیس به مرحله بعد نکند.

پرسپولیس 6 امتیازی در صورتی که امشب استقلال تاجیکستان را مغلوب کند 9 امتیازی می‌شود و این به معنای آن است که تیم تاجیکستانی یک امتیازی باقی خواهد ماند و حتی در صورت پیروزی در دو بازی بعدی خود، بیش از 7 امتیاز کسب نخواهد کرد. در این گروه الدحیل قطر هم یک امتیازی است.

این تیم امشب میزبان النصر عربستان است و اگر همبازیان رونالدو موفق شوند تیم میزبان را شکست دهند، 12 امتیازی می‌شوند و الدحیل هم مثل استقلال تاجیکستان یک امتیازی باقی خواهد ماند و شانسی برای دوم شدن در گروه نخواهد داشت. به این ترتیب دوم شدن پرسپولیس در این گروه در فاصله دو هفته تا پایان مرحله گروهی قطعی خواهد شد. البته باید از آن سو هم به این ماجرا نگاه کرد. جایی که استقلال تاجیکستان و الدحیل، آخرین شانس‌های خود برای صعود از گروه را در بازی‌های امشب جستجو می‌کنند و احتمالا به شکلی انتحاری مقابل پرسپولیس و النصر بازی خواهند کرد.

آمار خوب برای تیم تاجیکستانی
آمار سرخ‌پوشان تهرانی برابر استقلال تاجیکستان 100 درصد پیروزی است. آن‌ها یک‌بار در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 با تک گل مهدی ترابی از سد میزبان خود گذشتند و دومین دوئل را هم اخیراً با 2 گل به سود خود تمام کردند تا با 2 پیروزی و صفر گل خورده مهیای پیکار سوم شوند. هرچند بعد از این پیروزی، نتایج خوبی در لیگ برتر نگرفتند و در هر دو بازی مقابل حریفان خود به تساوی رسیدند.

بحران سرماخوردگی
علاوه بر دو مساوی متوالی که باعث شده انتقادهایی از کادر فنی پرسپولیس صورت بگیرد، شیوع سرماخوردگی در اردوی پرسپولیس، وضعیت این تیم را در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان کمی دشوار کرده است. از نفراتی مثل میلاد سرلک، علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی و دانیال اسماعیلی‌فر به عنوان نفرات درگیر ویروس بر اردوی پرسپولیس نام برده شده و دیروز هیچ تصویری از این بازیکنان در تمرین منتشر نشد و احتمالا باید تا ساعات نزدیک به برگزاری بازی منتظر تعیین وضعیت این چند نفر باشیم.

روی فرم باشید لطفا!
در دو بازی اخیر، بیشتر ستاره‌های پرسپولیس نمایش خوبی نداشته‌اند. دریافت دو گل از صنعت نفت ده نفره وضعیت نه چندان مناسب خط دفاعی تیم را نشان داد و البته همچنان خبری از گلزنی مهاجمان نبود. شهاب زاهدی بعد از هت‌تریک مقابل پیکان از ترکیب اصلی خارج شده و نبیل باهویی هم نشان داده که چرا یحیی به او اعتقادی نداشته است.

سعید صادقی که چهره درخشان پرسپولیس در بازی رفت مقابل استقلال تاجیکستان بود، در هر دو بازی بعدی لیگ برتری، خیلی زود تعویض شده است. مسعود ریگی هم در بازی آخر چند توپ بد لو داد. اگر قرار باشد این نفرات در بازی امشب هم ضعیف ظاهر شوند، پرسپولیس به مشکل خواهد خورد و کادر فنی امیدوار است این بازیکنان و سایرین، به فرم خوب خود برگشته باشند.

چشم‌ها خیره به کیست؟
محمد عمری یکی از آماده‌ترین عناصر تهاجمی پرسپولیس در بازی‌های اخیر می‌تواند امید اول درخشش در دوشنبه مقابل استقلال تاجیکستان باشد. در شرایطی که عناصر تهاجمی باتجربه و مهم پرسپولیس مثل وحید امیری و مهدی ترابی تازه از شر مصدومیت و بیماری رها شده‌اند، سعید صادقی بعضا نمایش‌های پر نوسانی ارائه می‌دهد و عالیشاه فرصت کمی برای عرض‌اندام پیدا می‌کند، محمد عمری می‌تواند امیدوارکننده‌ترین گزینه پرسپولیس در فاز حمله مقابل استقلال تاجیکستان باشد.

عمری در اولین تقابل آسیایی مقابل النصر در ترکیب اصلی قرار گرفت اما نتوانست خودی نشان دهد و دقیقه 73 از میدان بیرون رفت. عمری در بازی دوم مقابل الدحیل اصلا به میدان نرفت اما در مصاف سوم مقابل استقلال تاجیکستان در تهران یکی از سه بازیکن برتر تیمش بود و بارها خط دفاع حریف را به‌هم ریخت. عمری در بازی مقابل صنعت نفت آبادان ستاره پرسپولیس بود و به احتمال فراوان در دوشنبه هم بازیکن اصلی خواهد بود اما با توجه به نامشخص بودن سیستم تیم گل‌محمدی در این مسابقه مشخص نیست که آیا در نقش وینگر به میدان خواهد رفت یا مهاجم کاذب.

کدخبر: ۵۴۶۲۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر