کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۵۵۶۸
تاریخ خبر:

امشب صدرنشین لیگ‌‌ عوض می‌شود؟

روزنامه هفت صبح| امشب چهار بازی از هفته چهارم لیگ برتر برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها تقابل نفت و استقلال در مسجدسلیمان است. در دیگر بازی‌ها پیکان به مصاف نساجی می‌رود، ملوان میزبان ذوب‌آهن خواهد بود و دربی کرمان هم بین مس و گل‌گهر سیرجان برگزار خواهد شد.

نفت مسجدسلیمان-استقلال
بعد از دو پیروزی متوالی مقابل دو تیمی که فصل گذشته در لیگ یک حضور داشتند و امسال لیگ برتری شده‌اند، بهترین قرعه برای استقلال احتمالا همین بازی با نفت است. تیمی که فصل گذشته کاندیدای جدی سقوط به لیگ یک بود و خوش‌شانس بود که پدیده و فجرسپاسی در کورس سقوط به لیگ یک از این تیم جدی‌تر بودند.

هدایت نفت برعهده رضا مهاجری است که ثابت کرده از مربیان کاربلد فوتبال ایران است. تیم او تا همین جا هم خوب کار کرده و با ۴ امتیاز در نیمه بالایی جدول قرار دارد. واقعیت این است که نفت نسبت به فصل گذشته پرمهره‌تر است. بازیکنان اسم و رسم‌داری دارد که در سال‌های اخیر همواره در لیگ برتر حضور داشتند و تجربه بالایی هم دارند.

اما نکته منفی این است که بعضی از آنها دوران اوج خود را پشت سر گذاشته‌اند و در سال‌های پایانی و دوران افت خود به سر می‌برند. سامان نریمان‌جهان که چند سال پیش مقابل استقلال در تهران هت‌تریک کرد و حتی به پیراهن پرسپولیس هم رسید، به نفت پیوسته اما هیچ نشانی از آن بازیکن تند و تیز و تکنیکی گذشته ندارد.

امیرحسین کریمی هم بعد از گشت و گذار در چند تیم لیگ برتری حالا در نفت حضور دارد. میثم نقی‌زاده هم شرایط مشابهی دارد. تعدادی از بازیکنان این تیم هم رفت و برگشت‌هایی به تیم‌های بزرگ و مدعی داشتند و نتوانستند خودشان را به این تیم‌ها تحمیل کنند. همانطور که گفتیم، این احتمالا پرمهره‌ترین تیم تاریخ نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر است اما بازیکنانش انگیزه کافی ندارند و همین بزرگ‌ترین مشکل رضا مهاجری است.

بازی با چنین تیمی برای استقلال بهترین فرصت است تا خودش را همچنان در رده‌های بالای جدول حفظ کند. با توجه به تقابل فردا شب سپاهان و فولاد، این احتمال وجود دارد که استقلال در صورت پیروزی بر میزبانش، حداقل تا پایان بازی‌های هفته پنجم در صدر جدول لیگ برتر بماند. ساپینتو برای رسیدن به این هدف به اندازه کافی انگیزه و ابزار در اختیار دارد.

تیم او یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که فهرست پر و پیمانش باعث دردسر شده و جایی برای جذب و ثبت قرارداد بازیکنی مثل کاوه رضایی را ندارد و مدیرانش مجبور شده‌اند ارسلان مطهری را هم به شکلی آماتور‌ و غیراخلاقی در فهرست مازاد قرار دهند.
با پیروزی هفته گذشته پرسپولیس مقابل آلومینیوم و اضافه شدن این تیم به بالای جدول، استقلال امشب فقط و فقط به قصد پیروزی به میدان می‌رود، هرچند ممکن است غافلگیر شود و امتیاز از دست بدهد.

پیش‌بینی می‌شود ساپینتو تیمش را با همان ترکیب بازی قبل مقابل مس کرمان به مصاف شاگردان مهاجری بفرستد. یعنی ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا و عارف غلامی در دفاع، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند و روزبه چشمی در خط هافبک و محمد محبی، کوین یامگا و سجاد شهباززاده در خط حمله.

البته ممکن است تغییراتی غیرمنتظره را هم در ترکیب استقلال شاهد باشیم. زور کم خط هافبک استقلال برای طراحی حملات شاید باعث شود که ساپینتو به بازیکنی خلاق مثل امیرعلی صادقی میدان بدهد. احتمال بازی کردن آرمان رمضانی به جای شهباززاده کم‌اثر هم وجود دارد. روی نیمکت هم چشم امید استقلالی‌ها همچنان به مهدی قایدی است که مثل دو بازی قبل وارد زمین شود و تیمش را به پیروزی برساند.

پیکان-نساجی
شاگردان مجتبی حسینی با دو پیروزی و کسب شش امتیاز مهمان ناخوانده بالای جدول لیگ برتر هستند. آنها امروز میزبان تیمی هستند که فعلا انتظارات هوادارانش را برآورده نکرده است. تیم حمید مطهری البته از داوری هم ضربه خورده اما اشتباهاتی هم داشته که تکرار آنها در بازی امروز می‌تواند این تیم را همچنان در قعر جدول نگه دارد و پیکان را حتی به صدر جدول هم بفرستد. مطهری اگر امروز از میزبانش امتیاز نگیرد، خیلی زود تحت فشار هواداران قرار خواهد گرفت و تبدیل به اولین مربی‌ای خواهد شد که شایعه برکناری‌اش را در رسانه‌ها خواهیم شنید.

ملوان-ذوب‌آهن
یک امتیاز از ۳ بازی برای ملوان، حتی اگر تازه از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده باشد، برای هوادارانش پذیرفتنی نیست. مازیار زارع حالاحالاها به خاطر نتایج احتمالا ضعیف از ملوان کنار گذاشته نخواهد شد اما او برای اینکه تیمش به قعرنشینی عادت نکند فرصت زیادی ندارد. او اگر می‌خواهد تیمش تبدیل به آسانسوری بین لیگ یک و لیگ برتر نشود، باید هر چه زودتر نتیجه گرفتن را آغاز کند و بازی با ذوب‌آهن فرصت مناسبی برای اوست. ذوب‌آهن البته با تارتار تیم خوبی نشان داده و بعید نیست باعث شود تعداد بردهای ملوان در جدول همچنان روی عدد صفر متوقف بماند.

مس کرمان-گل‌گهر سیرجان
نمایش شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل سپاهان جسورانه بود و آنها توانستند باخت خانگی ۲ بر صفر را به مساوی تبدیل کنند. فعلا شرایط برای ژنرال و تیمش خوب است. این تیم بازیکنان زیادی دارد که می‌توانند در هر لحظه سرنوشت بازی را تغییر بدهند. تیم قلعه‌نویی امشب برای برد به مصاف مس کرمان می‌رود تا شانس صدرنشینی در لیگ برتر را هم داشته باشد. در سمت مقابل مس با وجود ارائه یک نمایش کاملا تدافعی مقابل استقلال، دست خالی به کرمان برگشت و حالا باید تلاش کند تا در خانه از تیم خوب و مدعی گل‌گهر امتیاز بگیرد.

کدخبر: ۴۷۵۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر