کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۹۱۱
تاریخ خبر:

الکس ساب به چه جرمی دستگیر شد؟

روزنامه هفت صبح | خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که مقامات جمهوری کیپ ورد الکس ساب را در طی مسیر به ایران دستگیر کردند. وزارت خزانه داری آمریکا در جولای (تیرماه) سال گذشته ساب تاجر کلمبیایی را به علت همکاری با دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم کرد.

یک منبع آگاه به آسوشیتدپرس گفت: ساب در هنگام سوخت‌گیری هواپیمای وی در پرواز از ونزوئلا به ایران دستگیر شد. در همین رابطه سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت که الکس‌ساب به دنبال اعلامیه اینترپل در رابطه با اتهامات پولشویی در میامی دستگیر شد. سال گذشته دادگستری آمریکا با طرح اتهام پولشویی و فساد علیه این بازرگان کلمبیایی اعلام جرم کرد.

* یک: دولت ترامپ در حالی تلاش می‌کند تا همکاری اقتصادی میان تهران و کاراکاس را قطع کند که ایران اخیرا به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای ایران دانستند.به دنبال انتقال محموله‌های سوخت ایران برای ونزوئلا، دولت کاراکاس توانسته توزیع سوخت به سراسر این کشور را با سیستم جدیدی آغاز کند.

* دو: پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران در بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا در حالی انجام شده که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود. با رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا، مقام‌های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور تشکر کرده و وعده ادامه روابط برادرانه میان دو کشور دادند.

* سه: پیش از این بلومبرگ گزارش کرده بود که دولت ترامپ با هدف قطع تجارت میان ایران و ونزوئلا سرگرم انجام مقدمات تحریم حداکثر ۵۰ نفتکش است. یک مقام آمریکایی آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت: این تحریم‌ها از طریق وزارت خزانه‌داری وضع می‌شوند و هدف آنها اجتناب از رویارویی نظامی آمریکا با کشورهای دیگر است. در همان زمان روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود: آمریکا در حال بررسی تحریم شرکتی است که توسط الکس ساب موران، بازرگان کلمبیایی اداره می‌شود و با دولت مادورو رابطه دارد.

* چهار: نفتکش‌هایی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند در پی تصمیم اخیر آمریکا برای افزودن ده‌ها کشتی حمل‌کننده نفت این کشور آمریکای جنوبی به لیست سیاه تحریم‌ها، از مسیر خود برگشتند. تهدید تشدید تحریم‌ها پیش از این هم بازار جهانی کشتیرانی را مختل کرده. چهار منبع آگاه کشتیرانی در هفته گذشته به رویترز گفته بودند: شرکت‌های نفتی چینی در حال بررسی عدم کرایه نفتکش‌هایی هستند که در یک سال گذشته به ونزوئلا رفته‌اند بدون توجه به اینکه این کشتی‌ها اکنون کجا هستند یا برای چه سفر کرده‌اند.

کدخبر: ۳۳۳۹۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر