کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۹۱۱
تاریخ خبر:

اعدام؛ عاقبت قتل برای ۱۶۵‌میلیون تومان

روزنامه هفت صبح | ساعت ۱۰:۴۰ صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت سال‌۹۷ بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان قتل مرد ۶۵ ساله‌ای با شلیک گلوله قرار گرفت. به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران به‌همراه تیم تحقیق راهی شهرک غرب، خیابان حافظی، خیابان کاج، روبه‌روی بازار میوه و تره‌بار شدند. با حضور تیم جنایی در صحنه جرم و بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول بر اثر اصابت گلوله اسلحه شکاری به گردن و از فاصله نزدیک به قتل رسیده است.

جسد در کنار خودرو پرایدی کشف شد که احتمال داده می‌شد متعلق به مقتول باشد. با بررسی شماره پلاک خودرو مشخص شد خودرو متعلق به مقتول است. مقتول مرد ۶۵ساله و بازنشسته‌ای بود که پس از بازنشستگی با خودرواش کار می‌کرد و محل زندگی‌اش نیز همان نزدیکی بود. همسر مقتول در تحقیقات گفت: «شوهرم برای دور ریختن شیشه‌های شکسته از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. نمی‌دانم چه اتفاقی برای همسرم رخ داده است.» اما این آغاز ماجرا بود.

*** دستگیری مستاجر قاتل
متهم که لیسانس کشاورزی داشت و شغلش باغداری بود بعد از یک هفته به قتل صاحبخانه اعتراف کرد. او دلیل این که دیر به قتل اعتراف کرد را دختر ۱۲ساله و آبروی همسرش عنوان کرد. او دلیل قتل و شلیک به صاحبخانه را آزار و اذیت او عنوان کرد و گفته بود:« سال‌۹۲ خانه او را با ودیعه ۱۳۵‌میلیون تومان اجاره و مدتی بعد هم او اجاره را اضافه کرد و من ۳۰‌میلیون دیگر به ودیعه‌ام اضافه کردم. از آنجایی که آدم خوبی نبود تصمیم گرفتم از خانه‌اش بروم.

اما او پولم را پس نمی‌داد و حتی امضای مرا جعل کرده و نوشته بود علاوه بر پولم باید ماهی ۶‌میلیون‌تومان هم بابت اجاره به او پرداخت کنم. من شکایت کردم که پس از بررسی در شورای حل اختلاف مشخص شد او امضای مرا جعل کرده و محکوم شد و حتی قاضی برای او زندان هم برید، اما او هرگز به زندان نرفت. از آن زمان به بعد اختلاف ما بیشتر شد. او برای من هر روز پاپوش درست می‌کرد. مثلاً یک روز خودزنی می‌کرد و مدعی بود که من او را زده‌ام.

روز دیگر دم انباری‌ام مواد مخدر می‌گذاشت و به پلیس خبر می‌داد و می‌گفت من مواد مخدر می‌فروشم، اما مأموران متوجه صحنه‌سازی می‌شدند. او حتی ماشین مرا خط می‌انداخت یا با فندک رنگ خودروام را می‌سوزاند و آب و برق خانه‌ام را قطع می‌کرد. این اواخر که در تعطیلات عید بودم در خانه‌ام را شکسته بود و همه وسایل خانه‌ام را سرقت کرده و مدعی بود که سارق به خانه‌ام دستبرد زده و اینگونه خانه را تصرف کرده بود.» او درباره انگیزه قتل نیز گفته بود:« من ابتدا تصمیم داشتم او را بربایم و بعد با فرزندانش تماس بگیرم و طلبم را وصول کنم. اما آن روز وقتی با اسلحه او را تهدید کردم او لوله اسلحه را گرفت و گفت اگر جرات داری شلیک کن و من هم شلیک کردم.»

*** اعدام قاتل
شهاب مدت‌ها سعی کرد تا رضایت خانواده مقتول را جلب کند اما این اتفاق رخ نداد و با درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول،دادگاه او را به قصاص محکوم کرد و او چندی قبل در محوطه زندان رجایی شهر به دار آویخته شد.

کدخبر: ۳۷۶۹۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر