کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۵۷۷
تاریخ خبر:

استقلال واقعا دربی نقل و انتقالات را برد؟

روزنامه هفت صبح | با پیوستن امین قاسمی‌نژاد به استقلال، فرزاد مجیدی سرپرست این باشگاه که سابقه زدن حرف‌های عجیب و بامزه را دارد، مدعی شد که استقلال دربی نقل و انتقالات را از پرسپولیس برده اما آیا واقعا این اتفاق رخ داده است؟ نقل و انتقالات این دو تیم را مرور می‌کنیم تا ببینیم کدام یک در این زمینه موفق‌تر بوده‌اند و می‌شود آنها را برنده بازار و دربی نقل و انتقالات دانست.

خروجی‌های استقلال:
مهدی قایدی موثرترین بازیکن فصل گذشته استقلال به الاهلی امارات پیوست. هروویه میلیچ قبل از پایان فصل از این تیم جدا شد. شیخ دیاباته هم با پایان فصل قراردادش به اتمام رسید و رفت. محمد نادری هم که بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داده بود به تیم آلتای اسپور ترکیه پیوست. دیروز هم احمد مددی مدیرعامل استقلال در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم به صراحت اعلام کرد باشگاه قصد تمدید قرارداد ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی را ندارد.

مسعود ریگی هم به دلیل درخواست مالی بالا که از عهده باشگاه خارج است، از این تیم جدا خواهد شد. داریوش شجاعیان هم که در لیست مازاد فرهاد مجیدی قرار داشت. احتمالا رشید مظاهری هم به زودی از این تیم جدا خواهد شد. در مجموع به نظر می‌رسد استقلال مثل سال‌های گذشته، مهره‌های موثری را از دست داده که پر کردن جای خالی آنها اصلا کار آسانی نیست.

ورودی‌های استقلال:
تا دیروز عصر، استقلال شش بازیکن جدید به خدمت گرفته بود. امین قاسمی‌نژاد بهترین بازیکن فصل گذشته پدیده که البته ۳۴ ساله است. امیرحسین حسین‌زاده هافبک هجومی جوان سایپا که آمار فوق‌العاده‌ای هم نداشته. او فصل گذشته را با دو پاس گل به پایان برده و البته فراموش نکنیم که سابقه دو بار پاره کردن رباط صلیبی را هم دارد و شاید از این نظر بتواند جای خالی داریوش شجاعیان را در فهرست استقلال پر کند.

علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان پیکان دیگر بازیکنی است که فصل گذشته پنج کلین‌شیت داشت و به طور میانگین در هر بازی یک گل خورد. او احتمالا جانشین مظاهری خواهد شد. عارف آقاسی مدافع فصل گذشته فولاد، خرید دیگر استقلال است که ۲۴ ساله است و توانایی بازی در دو پست مدافع میانی و مدافع چپ را دارد. استقلال زبیر نیک‌نفس را هم جذب کرده است. هافبک دفاعی ۲۸ ساله فصل گذشته فولاد که عملکرد عجیب و غریبی هم نداشته و به نظر نمی‌رسد تفاوت چندانی با هافبک‌های فعلی استقلال داشته باشد. محمدرضا آزادی دیگر بازیکنی است که به استقلال پیوسته ‌.

او فصل گذشته در تیم پانتولیکوس یونان یک سکونشین بود. این مهاجم جوان سابقه بازی در تراکتور را هم دارد. او در ۴۹ بازی برای این تیم چهار گل زده است. سبک بازی او کاملا شبیه آرمان رمضانی است و مشخص نیست دقیقا برچه اساسی به استقلال پیوسته است. به جز این بازیکنان، دو بازیکن دیگر هم هستند که احتمالا تا امروز استقلالی خواهند شد. لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد و صالح حردانی مدافع جوان این تیم طبق گفته احمد مددی آبی‌پوش خواهند شد. پریرا ۳۸ ساله است و فصل گذشته بدترین فصل حضورش در فوتبال ایران را با فقط پنج گل زده پشت سر گذاشت. حردانی هم مدافعی جوان و باآینده است که می‌توان او را جزو خریدهای مثبت استقلال دانست.

خروجی‌های پرسپولیس:
محمدحسین کنعانی‌زادگان در پایان فصل به الاهلی قطر پیوست. او یکی از بهترین‌های پرسپولیس در فصل گذشته بود. احمد نورالهی موثرترین بازیکن فصل گذشته و بهترین گلزن این تیم هم به الاهلی امارات رفت. شهریار مغانلو هم که جزو بازیکنان خوب و موثر پرسپولیس بود، با تصمیم باشگاه سانتاکلارای پرتغال به سپاهان رفت تا محمد محبی به جای او راهی تیم پرتغالی شود. دیگر خروجی‌های پرسپولیس جزو بازیکنان تاثیرگذار این تیم نبودند.

سعید حسین‌پور کاملا نیمکت‌نشین بود. علی شجاعی زیاد فرصت بازی پیدا نکرد هرچند هنوز جدایی او قطعی نشده است. مهدی مهدی‌خانی هم مهاجم جوانی بود که نتوانست در پرسپولیس خودش را اثبات کند و احتمالا ظرف امروز و فردا از این تیم جدا خواهد شد. اینها تمام خروجی‌های قطعی و احتمالی پرسپولیس هستند و سایر بازیکنان این تیم فصل آینده هم در جمع سرخپوشان باقی خواهند ماند.

ورودی‌های پرسپولیس:
اولین خرید یحیی در فصل نقل و انتقالات علیرضا ابراهیمی بود. او فصل گذشته در تیم گل‌گهر بازی می‌کرد و جزو مدافعان خوب و البته گلزن فوتبال ایران به شمار می‌رود که سابقه گلزنی به پرسپولیس و استقلال را هم در کارنامه دارد. او که ۳۲ ساله است، جایگزین کنعانی‌زادگان خواهد شد. البته توانایی‌های دفاعی او به اندازه کنعانی‎‌زادگان نیست اما یکی از بهترین گزینه‌های موجود بود. رضا دهقانی وینگر جوان فصل گذشته نساجی دومین خرید پرسپولیس بود.

او در تیم امید هم نمایش‌های خوبی داشت و پیش‌بینی می‌شود جزو خریدهای مقرون به صرفه و موفق این تیم باشد. او چندپسته است و می‌تواند در هر دو طرف زمین بازی کند. علی نعمتی خرید سوم پرسپولیس بود. او مدافع فصل گذشته پدیده بود که سابقه کار با یحیی گل‌محمدی را دارد و قطعا با شناختی که یحیی از او دارد، می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید. او هم توانایی بازی در پست مدافع میانی و مدافع چپ را دارد و در روزهای سخت قطعا عصای دست یحیی و پرسپولیس خواهد شد. آخرین بازیکنی که به پرسپولیس پیوسته رضا اسدی است. او قبلا توانایی‌های خود را اثبات کرده و در نفت و سایپا و تراکتور حسابی درخشیده است.

یک هافبک دفاعی کامل، جنگنده و البته گلزن که کشف علی دایی است. اسدی فصل گذشته مصدوم بود و رباط صلیبی پاره کرد اما اگر بتواند به روزهای خوبش برگردد به راحتی جای خالی احمد نورالهی را پر خواهد کرد. پرسپولیس به جز این بازیکنان، یک مهاجم هم جذب خواهد کرد. آنها ابتدا سجاد شهباززاده را می‌خواستند اما او در سپاهان ماند و حالا خبر رسیده که پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است تا جای خالی شهریار مغانلو را با او پر کند. با جذب این مهاجم، کمبودهای پرسپولیس در همه خطوط رفع خواهد شد و این تیم دیگر نیاز به بازیکن خاصی نخواهد داشت.

کدخبر: ۴۱۰۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر