کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۷۹۳
تاریخ خبر:

استقلال-تراکتور؛ ‌یکی صدر را می‌خواهد و دیگری انتقام را!

استقلال-تراکتور؛ ‌یکی صدر را می‌خواهد و دیگری انتقام را!

روزنامه هفت صبح| ‌ یک روز قبل از بازی سپاهان و پرسپولیس در هفته دهم لیگ‌برتر، در یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های این فصل، استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند؛ یک تقابل پر از سوژه که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل هم باشد. استقلال می‌خواهد صدر را حفظ کند و تراکتور به دنبال انتقام شکست 7 گله فصل قبل است.

استقلال به دنبال حفظ صدر
با پیروزی احتمالی بر تراکتور، صدرنشینی استقلال در پایان هفته دهم، بدون توجه به سایر نتایج تمدید خواهد شد اما هر نتیجه دیگری، می‌تواند استقلال را از رده اول به پایین بکشد. چرا‌که فردا، سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم می‌روند و اگر شاگردان یحیی گل‌محمدی بتوانند میزبان آماده خود را شکست دهند، جای استقلال را در صدر خواهند گرفت.

اما نتایج دیگری هم هست که می‌تواند باعث ادامه صدرنشینی استقلال شود، حتی اگر این تیم امشب به تراکتور ببازد! در واقع تساوی در بازی سپاهان و پرسپولیس حتی در صورت باخت استقلال به تراکتور، باعث ادامه حضور شاگردان نکونام در رده اول خواهد شد اما بهترین سناریو برای آبی‌ها، پیروزی آنها بر تیم تبریزی و تساوی در اصفهان یا پیروزی سپاهان خواهد بود.

با این نتایج، اختلاف استقلال با تیم دوم جدول به 4 یا 5 امتیاز خواهد رسید و این یک حاشیه امن برای آنها در هفته‌های سخت منتهی به پایان نیم‌فصل اول خواهد بود. آبی‌ها هفته گذشته مقابل شمس‌آذر متوقف شدند و برای رسیدن به این حاشیه امن، هیچ راهی جز پیروزی بر تراکتور ندارند اما پیروزی بر تیم پاکو خمز، در هیچ شرایطی آسان نیست.

تراکتور و یک روند سینوسی
بی‌شک عجیب‌ترین نتایج این فصل لیگ‌برتر را تراکتور گرفته است. آنها فصل را با دو باخت متوالی مقابل سپاهان و پرسپولیس آغاز کردند،‌ یک باخت بد مقابل الشارجه امارات هم داشتند که باعث شد این تیم از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان محروم شود. در ادامه در 4 بازی پشت سر هم مقابل مس رفسنجان، استقلال خوزستان، هوادار و آلومینیوم اراک پیروز شدند، سپس دو باخت پیاپی دیگر مقابل شمس‌آذر و ذوب‌آهن را تجربه کردند و در نهایت هفته گذشته نساجی را مغلوب کردند.

5 برد و 4 باخت، کارنامه عجیب تراکتور در این فصل است. آنها تنها تیم بدون مساوی این فصل هستند. تعداد باخت‌های این تیم فقط از فولاد و استقلال خوزستان پایین جدولی کمتر است و تعداد بردهایش با پرسپولیس برابری می‌کند! وضعیت به شکلی است که هواداران تراکتور اصلا نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که تیم‌شان در بازی بعدی قرار است کدام تصویر را از خودش ارائه کند؟‌ آیا قرار است آنقدر بد بازی کند و ببازد که خمز کیفیت فنی شاگردانش را مثل بازی با ذوب‌آهن زیر سوال ببرد یا قرار است مثل بازی با آلومینیوم و نساجی کوبنده ظاهر شود و حریف را به چهارمیخ بکشد؟

خاطرات تلخ خمز از آزادی
سرمربی اسپانیایی تراکتور در مدت حضورش در این تیم 3 بار مقابل استقلال قرار گرفته است. تیم او برنده اولین تقابل با استقلال بود، در بازی رفت لیگ بیست و دوم که با پیروزی 2 بر صفر در تبریز به پایان رسید و باعث شد کارشناسان حسابی از پاکو خمز تعریف و تمجید کنند. اما در دو تقابل بعدی که هر دو در ورزشگاه آزادی برگزار شد، این استقلال بود که به پیروزی رسید. ابتدا بازی جام حذفی بود که هرچند در آن، تراکتور با گل رضا اسدی در وقت اضافه اول پیش افتاد .

اما اعلام دو پنالتی جنجالی برای استقلال و گل شدن هر دو پنالتی توسط یامگا باعث شد تا تراکتور خیلی زود از جام حذفی کنار برود. خمز مدعی بود که تیمش سزاوار آن شکست نبود، اما چند ماه بعد، تیمش در یک بازی عجیب 7 بر یک به استقلال باخت! کار به جایی رسید که باشگاه بیانیه‌ای صادر کرد و به خاطر این شکست، از هواداران عذرخواهی کرد. پاکو خمز از حضور در ورزشگاه آزادی و بازی مقابل استقلال خاطرات خوبی ندارد و این بار می‌آید تا آن خاطرات تلخ را از ذهن خودش و هواداران تیمش پاک کند.

این همه ستاره و جای خالی ریکاردو
مهم‌ترین بخش این بازی، حضور ستاره‌های پرتعداد است، به خصوص در ترکیب تراکتور که چندین بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال در آن به چشم می‌خورند. پورحمیدی قبلا دروازه‌بان استقلال بود، عارف آقاسی یک نیم‌فصل در استقلال بازی کرد، محمد نادری هم سابقه بازی در استقلال را دارد، امیرحسین حسین‌زاده هم که یک فصل رویایی را در استقلال پشت سر گذاشته بود، در ابتدای فصل قصد بازگشت به این تیم را داشت اما ناگهان از تراکتور سردر آورد و البته روزهای خوبی را در این تیم سپری نمی‌کند.

شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سیامک نعمتی و مهدی عبدی هم پرسپولیسی‌های سابق تراکتور هستند که امروز به احتمال زیاد همه آنها مقابل استقلال بازی خواهند کرد. اما مهم‌ترین چهره تراکتور هیچ کدام از این بازیکنان نیست. ریکاردو آلوز مهندس پرتغالی تراکتور موثرترین بازیکن این تیم است که امروز به دلیل محرومیت غایب است و این باعث خوشحالی کادرفنی و هواداران استقلال شده است. او که این روزها در فرمی ایده‌آل به سر می‌برد، در بازی قبل به شکلی جنجالی و ناسزاوارانه اخراج شد و بازی مهم امروز را از دست داد. غیبت او در این بازی، بزرگ‌ترین افسوس پاکو خمز و هواداران تراکتور است.

کدخبر: ۵۴۶۷۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر