کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۷۶۸۵
تاریخ خبر:

استقلال به جای چک، سفته داد؟

در کمال تعجب و پس از بیانیه بامدادی و با دقت در تصویری که باشگاه استقلال منتشر کرده است متوجه شدیم که سند منتشر شده چک نیست و یک سفته است!

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، فوتبالی، با ترجمه جملات سند متوجه شدیم که کلمه vaglia cambiario به معنی سفته است و در زبان ایتالیایی چک، cheque نوشته می شود. اگر سند چک باشد assegno circolare نوشته می شود و اگر سفته باشد vaglia cambiario که می بینید سفته درج شده است.

در واقع در تصویر چون مبدایی وجود ندارد پس سند منتشر شده سفته است و شاید به همین دلیل استراماچونی این سفته را قبول نکرده است.

در متن سند آمده است که این سفته برای ضمانت به آندره آ استراماچونی برای پرداخت است. در سفته هم مثل چک مبلغ نوشته می شود و امضا می شود. باید دید چطور این سفته نقد می شود؟ سفته بر عکس چک، غیرقابل انتقال است در حالیکه چک می تواند خرج شود یا نقل و انتقال پیدا کند. احتمالا به استراماچونی گفته اند این سفته را قبول کند تا تحریم ها رفع و قابلیت پرداخت امکان پذیر شود و یا شاید طور دیگری پرداخت شود که ما نمی دانیم!

باشگاه استقلال با این سفته به علاوه بر استراماچونی به بانک مرکزی ایتالیا هم ضمانت داده است که مبلغ درج شده به هر طریقی به استراماچونی واریز شود و اگر واریز نشد از ضمانتنامه بانک سپه شعبه رم یا اموال سفارت ایران، به اندازه رقم، اموال مصادره شود یا از حسابهای بانک سپه، توسط دولت یا قوه قضاییه ایتالیا، پول برداشت شود که پروسه حقوقی چند ساله است و دعوای حقوقی محسوب خواهد شد.

باید دید استراماچونی این سفته را قبول می کند و به تهران برمی گردد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد!

نکته مهم و عجیب دیگر این است که چرا باشگاه استقلال در بیانیه اش از واژه چک استفاده کرده در حالیکه این سند، سفته غیرقابل انتقال به غیر است. به نظر می رسد یک نوع شتابزدگی در نوشتن بیانیه باشگاه وجود دارد.

توضیح هفت صبح: بامداد امروز بود که سایت باشگاه استقلال اعلام کردصبح روز دوشنبه مطالبات ایشان طی یک فقره چک ( بانک مرکزی ایتالیا) در وجه سرمربی تیم استقلال صادر و به شخص استراماچونی اعلام شد تا برای دریافت چک به شعبه بانک و یا محل سفارت مراجعه نماید.

کدخبر: ۲۹۷۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر