کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۲۱۹
تاریخ خبر:

استقلال، رکورددار لو رفتن اسناد و اطلاعات محرمانه

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | در یکی دو سال اخیر اسناد محرمانه و فایل‌های صوتی زیادی از باشگاه استقلال و مسئولان و مربیان این تیم در رسانه‌ها منتشر شده است. اسنادی که انتشار آنها جنجال‌های زیادی به وجود آورده و البته این سوال را هم ایجاد کرده که چرا در باشگاهی با این عظمت و قدمت و ادعا، به همین راحتی اسناد محرمانه خارج و در رسانه‌ها منتشر می‌شوند. جدیدترین نمونه از این اتفاق‌ها، انتشار فایل صوتی صحبت‌های کامران منزوی درباره استراماچونی و وریا غفوری است که به شدت جنجالی شده و مشخص نیست قربانی بعدی لو رفتن اسناد از استقلال کیست. تعدادی از این ماجراها را مرور می‌کنیم.

*** لو رفتن قرارداد شفر و بازیکنان خارجی
سال گذشته تقریبا در همین روزها بود که قرارداد وینفرد شفر، مامه تیام، الحاجی گرو، مانوئل نویمایر، اسماعیل گونکالوس و آیاندا پاتوسی در یک شب و به صورت همزمان در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد! گاهی در برخی از باشگاه‌ها به دلیل بی‌احتیاطی و ندانم‌کاری ممکن است سندی لو برود و در رسانه‌ها منتشر شود اما در این مورد، قرارداد این چند نفر، به کامل‌ترین شکل ممکن و با ریزترین جزئیات در این خبرگزاری منتشر شد.

تمام بندها و تبصره‌ها و آپشن‌های قراردادها هم در این اسناد به چشم می‌خورد! تصویر تک‌تک برگه‌های قراردادها هم در این خبر ضمیمه شده بود و مشخص بود که ماجرا به بی‌احتیاطی و ندانم‌کاری مربوط نمی‌شود و یکی از اعضای اصلی باشگاه‌ها که به این اسناد مهم دسترسی داشته، به دلایلی احتمالا شخصی، تصمیم گرفته این قراردادها را رسانه‌ای کند. هنوز مشخص نیست انتشار این اسناد کار چه کسی بوده.

اما بیشتر رسانه‌ها معتقد بودند کسی که این اسناد را لو داده، علی خطیر معاون سابق استقلال بوده که با وینفرد شفر مشکلات شخصی داشته و با این افشای قرارداد او و بازیکنان خارجی استقلال قصد داشته وجهه او را در میان هواداران استقلال تخریب کند. البته این اتهام هیچ وقت ثابت نشد و خود خطیر هم این اتهامات را نه تکذیب کرد، نه تایید!

*** مجیدی علیه مظلومی
مدتی بعد از اینکه فرهاد مجیدی جانشین وینفرد شفر شد، ناگهان فایلی صوتی از او در رسانه‌ها منتشر شد که در آن با لحنی تند و بی‌ادبانه علیه پرویز مظلومی صحبت کرده بود. او گفته بود: «آقای مظلومی صحبت می‌کنه میگه رفتیم با محمدرضا حسینی صحبت کردیم. بی‌خود رفتین با حسینی صحبت کردین. کی به شما گفته با حسینی بازیکن ذوب‌آهن صحبت کنین. من اصلا نمی‌خوام اونو. به درد تیم ما نمی‌خوره. ما امیر کارگر داریم دفاع راست که صدتای حسینی بازی می‌کنه! اصلا اینا بی‌خود می‌کنن بدون هماهنگی با من میرن با بازیکن صحبت می‌کنن. من الان می‌خوام یه مصاحبه کنم، بالا و پایین‌شو تنظیم می‌کنم که بفهمن با کی طرفن. هی ما هیچی نمی‌گیم، احترام‌شونو نگه می‌داریم، فکر می‌کنن چه خبره.»

انتشار این صحبت‌ها در فضای مجازی جنجال بزرگی به پا کرد. پرویز مظلومی به شدت از مجیدی به خاطر لحن بد صحبت‌هایش دلخور شد. چند روز بعد هم مجیدی تماسی تلفنی با مظلومی گرفت و مدعی شد که او ۱۰ دقیقه صحبت کرده و فقط این چند ثانیه از صحبت‌هایش منتشر شده و ماجرا آنگونه که به نظر می‌آید نیست! مظلومی هم طبق معمول همیشه، کوتاه آمد و گفت: «ما سال‌ها در استقلال با هم بودیم و یک فایل صوتی نمی‌تواند رابطه ما را خراب کند.»

در این میان اما دو نکته عجیب در صحبت‌های مجیدی هم وجود داشت. اول اینکه امیرحسین کارگر یک مدافع راست تخصصی است و محمدرضا حسینی هافبک و بال راست و مشخص نیست چرا مجیدی پست این دو نفر را یکی دانسته و آنها را با هم مقایسه کرده بود. سوال دوم هم اینکه اگر مجیدی واقعا اینقدر به کارگر اعتقاد داشت چرا تا امروز هیچ فرصتی به کارگر نداده و یک دقیقه هم به این بازیکن جوان میدان نداده است.

*** انتشار ایمیل وکیل استراماچونی
در گیر و دار مذاکرات استقلالی‌ها با استراماچونی برای بازگشت او و در شرایطی که اخبار امیدوارکننده‌ای از روند مذاکرات منتشر شده بود و هواداران استقلال منتظر شنیدن خبر بازگشت سرمربی ایتالیایی به تیم‌شان بودند ناگهان از سوی باشگاه استقلال، ایمیل وکیل استراماچونی در رسانه رسمی این باشگاه و سایر رسانه‌ها منتشر شد. در این ایمیل شروط یازده‌گانه استراماچونی برای بازگشت به استقلال اعلام شده بود و همین مسئله باعث عصبانیت او شد. لو رفتن این ایمیل باعث شد تا استراماچونی تصمیم قطعی برای قطع همکاری با استقلال را بگیرد و مذاکرات نمایندگان استقلال در دوحه با وکیل استراماچونی بی‌نتیجه به پایان برسد.

*** جر و بحث فتح‌الله‌زاده و مجیدی
علی فتح‌الله‌زاده که بعد از مدت کوتاهی حضور در سمت سرپرستی استقلال، در فاصله چند روز مانده به سال جدید از سمت خود کناره‌گیری کرد، مدتی بعد با یک چالش بزرگ مواجه شد. ماجرا از آنجایی آغاز شد که گفته می‌شود در یکی از جلسات بین فرهاد مجیدی و علی فتح‌الله‌زاده بین طرفین بحث شکل گرفت که در ادامه فتح‌الله‌زاده با ارسال فایل صوتی از او می‌خواهد در صورتی که توانایی ادامه کار در این باشگاه را ندارد، از سمت خود استعفا بدهد.

فتح‌الله‌زاده درباره این فایل صوتی گفت: «من فایل صوتی را به شکل خصوصی به شخص آقای فرهاد مجیدی فرستادم. حالا اگر ایشان این فایل را به شخص وزیر یا خلیل‌زاده ارسال کرده که نباید این رفتار را انجام می‌داد. اگر حرفی هم زدم در آن مقطع بود و حالا که ایشان خبرش را داده، اگر دوست دارد می‌تواند فایل صوتی را هم منتشر کند و هیچ مشکلی وجود ندارد.» آن فایل البته منتشر نشد اما با لو رفتن ماجرا مشخص شد که روابط او و مجیدی هرگز آنقدر که نشان داده می‌شود خوب نیست.

*** ماجرای عشق ۵۰ میلیونی!
اواخر سال گذشته بود که ناگهان قرارداد بین باشگاه استقلال و شرکت پردیس داریوش کیش که مالکش عبدالرضا موسوی عضو هیات مدیره استقلال بود در رسانه‌ها منتشر شد. طبق قرارداد، این شرکت هفت میلیارد تومان به حساب استقلال واریز کرده بود و استقلال باید تا تاریخ ۲۰ اسفند این مبلغ را برمی‌گرداند و اگر موفق به انجام این کار نمی‌شد باید به ازای هر روز تاخیر، مبلغ ۵۰ میلیون تومان جریمه می‌شد!

البته لو رفتن این قرارداد جزو معدود اتفاقات خوب در این مدت بود اما ماجرا این بود که این اتفاق فقط و فقط به دلیل جنگ قدرت در استقلال رخ داد و اگر جنگی در کار نبود و دوستان با هم به توافق می‌رسیدند، هرگز مشخص نمی‌شد که مدیران استقلال چنین قرارداد خفت‌باری را با شرکتی که مالکش مدعی عشق به استقلال بود امضا کرده‌اند.

*** گاف باشگاه در هیات فوتبال
قبل از شروع لیگ نوزدهم، استقلالی‌ها مثل همه تیم‌های دیگر در یک روز مشخص به صورت دسته جمعی به هیات فوتبال استان تهران رفتند و قراردادهای خود را ثبت کردند. نکته عجیب اما این بود که سایت رسمی باشگاه استقلال دقایقی بعد، تصاویری از دفتر ثبت قراردادها در هیات فوتبال را منتشر کرد به شکلی در این تصاویر مبلغ قرارداد بازیکنان کاملا مشخص بود!

این تصاویر روز بعد روی جلد بعضی از روزنامه‌های ورزشی هم رفت و مسئولان باشگاه استقلال که تازه متوجه گاف خود شده بودند در بیانیه‌ای عجیب مدعی شدند: «دلیل انتشار مبلغ قراردادهای بازیکنان تیم استقلال توسط برخی رسانه‌ها (گذشته از آنکه برخی از مبالغ صحیح نیست) به نبود فضا و حریم مناسب در هیات فوتبال تهران مربوط می‌شود. اعضای باشگاه استقلال جهت ثبت قراردادهای خود به عنوان (مراجعه کننده) به هیات فوتبال رفتند ولی متاسفانه به دلیل محل استقرار نامناسب عکاس‌ها و خبرنگارها نسبت به اسناد چنین اتفاقی رخ داده است.»

کدخبر: ۳۳۲۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر