کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۴۳۶
تاریخ خبر:

استراتژی گیج‌کننده‌ ‌‌جهانگیری و ‌ربیعی

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | دیگر هرچه به ما بچسبد اصولگرایی نمی‌چسبد اما این دلیل نمی‌شود که از استراتژی گیج‌کننده هیات دولت در مورد تحریم‌ها گیج نشویم. درست روزی که ترامپ توئیت می‌زند و پیروزمندانه می‌گوید که بر اثر تحریم‌ها اقتصاد ایران درحال فروپاشی است، معاون محترم رئیس‌جمهور از شرایط سخت و جانکاه اقتصادی گلایه می‌کنند و موضوع را با همه مردم در میان می‌گذارند.

بعدش هم سخنگوی دولت در راستای استراتژی‌ای عجیب که طبق آن تحریم‌های آمریکا به بحث دارو در ایران لطمه وارد ساخته و جان بیماران بی‌شماری را به‌خطر انداخته! آن‌هم صنعت داروسازی که ۹۷درصد بازار داروی کشور، ‌تولیدات داخلی است.این سخنان سخنگوی محترم و معاون رئیس‌جمهور در قالب یک استراتژی مدون است؟‌ این استراتژی را یک تجدید نظری بفرمایید! نه به‌عنوان یک ایرانی، اصلا به‌عنوان یک شهروند گینه بیسائو سر درنمی‌آورم که وقتی قرار است در مقابل آمریکا و تحریم‌هایش مقاومت کنیم، این زنجموره‌ها در فضای عمومی‌ چه معنایی دارد؟‌ خوب نیست به خدا!

* دو: این توئیت را لینه‌کر بعد از پیروزی چهار بر صفر منچستریونایتد بر چلسی در اولدترافورد منتشر کرد. بازی‌ای که مورینیو به‌عنوان گزارشگر در ورزشگاه حضور داشته است. این توئیت می‌گوید: این بهترین نتیجه منچستریونایتد در حضور مورینیو بوده است! طعنه‌ای هوشمندانه به نتایج بد مورینیو به‌عنوان سرمربی منچستریونایتد طی سه‌فصل. کدام بازیکن ایران می‌تواند چنین توئیت هوشمندانه و دوپهلویی را صادر کند؟ ‌هان؟

* سه: فیلمی منتشر شده از حمله یک شرور به پلیس. البته این شرور بعدا دستگیر شده. اگر نگران ابهت و قدرت پلیس هستید، در چنین صحنه‌هایی است که باید این قدرت نمایش داده شود. پلیس باید از سختگیری نسبت به مامورینش در عرصه‌های دفاع از خود و شلیک به اراذل و اوباش دست بردارد. اختیارات پلیس در چنین حوزه‌هایی به شدت به ترمیم وجهه نیروی انتظامی به‌عنوان بازوی مقتدر و سختگیر حاکمیت کمک خواهد کرد.

صلابت پلیس اگر در چنین موقعیت‌هایی تثبیت شود آن‌وقت در موقعیت‌های نرمتر و ملایم‌تر اجتماعی- مثلا در حوزه پوشش- نیازی به قدرت‌نمایی مبالغه‌شده نیست. یک پلیس مقتدر مورد احتیاج همه مردم ایران است. امیدواریم درحوزه پلیس راهنمایی و ‌رانندگی که به‌شکل غیرمنصفانه‌ای بدون قدرت دفاع از خود در بطن ملتهب‌ترین موقعیت‌های جامعه قرار گرفته‌اند هم تجدید نظری بشود.

کدخبر: ۲۷۴۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر