کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۱۹۲
تاریخ خبر:

استارت دوباره عصر جدید با حضور تماشاچی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | «عصر جدید» از جمله برنامه‌های محبوبی است که ساخت آن به دلیل شیوع کرونا متوقف شد. شبکه سه با بهره‌گیری از قسمت‌های آماده توانست در نوروز مخاطبان زیادی را با خود همراه کند اما در ماه رمضان دستش از «عصر جدید» خالی ماند.

در این فاصله ایده‌های مختلفی درباره چگونگی ساخت ادامه آن مطرح شد و حالا برنامه با حضور تماشاچی‌ها از سر گرفته شده است. این مهم‌ترین اتفاق برای «عصر جدید» است که هفته پیش اعلام شد بدون تماشاچی تولید می‌شود.

*** مورد اول| ضبط با حضور تماشاچی
هفته پیش احسان علیخانی از آغاز ضبط ادامه برنامه «عصر جدید» بدون حضور تماشاگران خبر داد و گفت در هر روز یک قسمت از این برنامه ضبط خواهد شد. مجری و تهیه‌کننده «عصر جدید» بدون نام بردن از برنامه‌های دیگر تلویزیون از «احساس خطر» گفت و توضیح داد چرا می‌خواهد برنامه بدون حضور تماشاگران باشد:

« من سال گذشته گفت‌و‌گویی با آقای وهاب‌زاده داشتم و دقایقی که گذشت احساس خطر کردم و فهمیدم ماجرا جدی است و اگر صحبت‌های من و وهاب‌زاده نبود ممکن بود من هم ساخت برنامه را مثل خیلی‌های دیگر ادامه می‌دادم.» حالا اما سازندگان «عصر جدید» به این نتیجه رسیده‌اند که برنامه با تماشاچی ضبط شود. کما این که «دورهمی» مهران مدیری هم با تماشاچی به آنتن شبکه نسیم می‌رسد.

*** مورد دوم |دو قسمت بدون تماشاچی
سازندگان برنامه «عصر جدید» به‌تازگی دور هم جمع شده‌اند و در یک روز دو قسمت را ضبط کرده‌اند. این دو قسمت بدون حضور تماشاچی است. یعنی طبق همان وعده‌ای که احسان علیخانی هفته پیش داده بود، برنامه بدون تماشاچی استارت خورده است.

همانطور که در نوروز دیدیم «عصر جدید» بدون تماشاچی شور و نشاط ندارد و بخشی از هیجان خود را از دست می‌دهد. لابد این بار هم سازندگان برنامه متوجه این ضعف شده‌اند و چاره را در حضور تماشاچی دیده‌اند.

*** مورد سوم |با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
بعد از ضبط دو قسمت بدون تماشاچی قرار بر این شده است که برنامه از روز ‌یکشنبه با حضور تماشاچیان آماده شود. بر اساس برنامه‌ریزی سازندگان، «عصر جدید» روزهای یکشنبه و چهارشنبه ضبط دارد و هر بار دو قسمت آماده می‌شود.

این اتفاق هم با رعایت فاصله مناسب بین تماشاچیان رقم می‌خورد. از آن طرف سازندگان ملزم به فراهم کردن همه شرایط بهداشتی شده‌اند مثل تهیه ماسک، دستکش، ژل شست‌وشو، ضدعفونی کردن محیط و …

*** مورد چهارم| آغاز پخش از عید فطر
ادامه سری دوم «عصر جدید» از عید فطر روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. بنابراین از هفته آینده منتظر این برنامه باشید. بعد از آن قرار است پخش برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه به شکل هفتگی ادامه داشته باشد. همچنین «هشتگ عصر جدید» که به فرامتن و حاشیه‌های این برنامه اختصاص دارد به موازات آماده می‌شود و روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

*** مورد پنجم| فینال زنده در شب یلدا
برنامه «عصر جدید» تا ابتدای زمستان روی آنتن شبکه سه خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی قرار است مسابقه فینال در شبکه یلدا برگزار شود. این بار هم تصمیم این است تا برنامه به شکل زنده روی آنتن برود. احسان علیخانی و تیمش مثل دوره قبل در تدارک ویژه برنامه‌های مبسوط برای پیش و پس از فینال هستند.

همانطور که می‌دانید فینال «عصر جدید» سال پیش تبدیل به یک اتفاق در تاریخ برنامه‌سازی تلویزیون شد. به قسمت فینال نقدهایی وارد است که در هفت صبح به طور مفصل درباره‌اش نوشتیم اما نمی‌توان قدرت‌نمایی احسان علیخانی و تیمش را نادیده گرفت.

*** مورد ششم| بازار داغ رقابت
هفته پیش از شرایط شبکه سه در رمضان نوشتیم و گفتیم این شبکه با از دست دادن «عصر جدید» یکی از برگ برنده‌های اصلی برای رقابت را در اختیار ندارد. این شبکه حالا با از سرگیری این برنامه، پا به کارزار داغ رقابت می‌گذارد تا در کنار «اتفاق» رضا رشیدپور و چند برنامه جدید قدرت‌نمایی‌اش را ادامه دهد. چیزی به فصل تابستان باقی نمانده است و شبکه‌ها ناگزیر از رو کردن مهره‌ها و برگ برنده‌های خود هستند. برنده نهایی کدام شبکه خواهد بود؟

کدخبر: ۳۲۸۱۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر