کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۱۷۷۹
تاریخ خبر:

از ‌زخم ابرویی که‌ فرگوسن‌ کاشت تا کی‌روش اعصاب خرد‌کن

روزنامه هفت صبح| مستند جدید نتفلیکس فرصتی به‌وجود آورده تا نگاهی دقیق‌تر به زندگی دیوید بکام، یکی از برجسته‌ترین و خاص‌ترین فوتبالیست‌های انگلیسی داشته باشیم. از ضربه‌های کاشته استثنایی گرفته تا مدل موهای عجیب و غریب از جمله دلایلی بودند که این ستاره سابق را روی جلد مطبوعات می‌بردند؛

مهارت او در ارسال توپ حتی الهام‌بخش یک فیلم برای انتخاب نام «مثل بکام سانتر کن» شد.
این مستند که «بکام» نام دارد و شرکت تولید فیلم خود او «استودیو ۹۹» هم در ساختش مشارکت داشته است، اوج گرفتن بکام از تیم زیر ۱۲ سال والتام فارست تا تبدیل نام او به یک برند تجاری را دنبال می‌کند و خانواده، هم‌تیمی‌های سابق و الکس فرگوسن هم در آن دیده می‌شوند.

نام بکام از زمانی‌که در سال ۱۹۹۶ دروازه ویمبلدون را با پیراهن منچستر یونایتد از وسط زمین باز کرد، بر سر زبان‌ها افتاد. بکام روز به‌روز معروف‌تر شد اما الکس فرگوسن، نگران زندگی سلبریتی‌گونه بکام و همین‌طور رابطه‌اش با ویکتوریا آدامز، خواننده گروه اسپایس گرلز، بود. فرگوسن در این‌باره می‌گوید «او در آستانه سلبریتی شدن بود و نگه داشتن پاهایش روی زمین، سخت و سخت‌تر می‌شد.»

بکام می‌گوید فرگوسن سعی داشت که من بهترین فوتبالیست ممکن شوم، از اين‌رو تلاش می‌کرد که با یک دختر محلی که سلبریتی و معروف نبود، ازدواج کنم. بنابراین او یک مدیر برنامه مخصوص برای بکام تدارک دید اما بکام آن مدیر برنامه را نپذیرفت و فرگوسن تا سر حد مرگ خشمگین و عصبانی شد. البته عنان کار از دست بکام در نرفت و او که یکی از بازیکنان «کلاس ۹۲» بود و همراه با منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۹ توانست برنده سه‌گانه لیگ برتر، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا شود. همچنین او با لباس یونایتد شش بار قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس نیز شد.

بکام هنوز هم خودش را بابت کارت قرمزی که در بازی مقابل آرژانتین در جام‌جهانی ۱۹۹۸ گرفت، سرزنش می‌کند. انگلیس در پایان، آن بازی را در ضربات پنالتی به حریف واگذار کرد و همین موجب شد که بکام به چهره‌ای منفور بدل شود. ویکتوریا، همسر بکام، که در آن ماه‌های سخت و پر‌آزار و اذیت، باردار بود، معتقد است مسئول آن وضعیت گلن هادل، سرمربی انگلیس بود که در نشست مطبوعاتی پس از بازی دلیل آن باخت را اخراج بکام دانست و سبب شد دیوید افسرده شود و به‌طور کامل بشکند.

مستند به ماجرای جنجالی رختکن منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۳ نیز می‌پردازد که در آن فرگوسن یک کتانی را به سمت بکام پرت کرد. سرمربی منچستر یونایتد از باخت مقابل آرسنال در جام حذفی عصبانی بود و تنش وقتی بالا رفت که هافبک تیم، جواب ناسزاهای سرمربی را داد. آلبرت مورگان، مسئول لباس‌های منچستر یونایتد، می‌گوید فرگوسن بی‌نهایت خشمگین شده بود و به یک کپه لباس که روی زمین افتاده بود لگد زد و همین موجب شد کفش اوله‌گنار سولشر به هوا برود و به بکام بخورد. فردای آن حادثه، تصویر بکام در حالی منتشر شد که بالای چشمش چسب زخم زده بود.

پس از انتشار شایعاتی در مورد انتقال به بارسلونا، بکام در ژوئیه ۲۰۰۳ با مبلغ 5/24 میلیون پوند به رئال‌مادرید رفت. کمی پس از رسیدن او به برنابئو، کارلوس کی‌روش، دستیار سابق فرگوسن در یونایتد، به‌عنوان سرمربی جدید رئال‌مادرید انتخاب شد. بکام گفت: «من هرگز با آن قضیه کنار نیامدم. شوکه شدم، کارم را در باشگاه جدید با سرمربی‌ای شروع کردم که مرا در تیم قبلی‌ام نمی‌خواست. این یک فشار روانی دیگر بود.»

در خارج از زمین بازی هم شایعات گسترده در مورد یک رابطه خارج از ازدواج، زندگی خانواده بکام را تحت تاثیر قرار داده بود. زن و شوهر همواره منکر رابطه خارج از ازدواج بکام در دوران حضور در اسپانیا شده‌اند اما در نهایت رسوایی اخلاقی بکام و توامان شدن آن با سر و کله زدن با کارلوس کی‌روش او را دچار آثار روانی کرد. بکام می‌گوید نمی‌داند چرا کی‌روش با آن سطح پایین دانش فنی در منچستر و رئال حضور داشت. (بی‌بی‌سی)

کدخبر: ۵۴۱۷۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر