کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۸۲۷
تاریخ خبر:

عضو جدید باشگاه گربه‌ سیاه‌های فوتبال ایران

عضو جدید باشگاه گربه‌ سیاه‌های فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح| مدتی بود خبری از گربه سیاه‌های همیشگی فوتبال ایران نبود اما حالا یک بازیکن جوان ازبکستانی، یاد و خاطره بازیکنانی مثل عمر السوما، عمر خریبین و میشل اولونگا را زنده کرد. به همین بهانه عملکرد این بازیکنان را در برابر تیم‌های ایرانی مرور می‌کنیم.

عمر خریبین
مهاجم تیم ملی سوریه با وجود تلاش‌های زیادی که داشته هرگز نتوانسته به تیم ملی ایران گل بزند اما با پیراهن الهلال عربستان، 6 بار دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده است. او در فصل 2017 مهاجم تیم الهلال عربستان بود و با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت. در مرحله گروهی استقلال خوزستان با این تیم همگروه بود و در بازی رفت 2 بر یک مغلوب شد و عمر خریبین زننده یکی از این دو گل بود. الهلال از گروه خودش صعود کرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف پرسپولیس شد.

بازی رفت دو تیم با نتیجه 4 بر صفر به سود تیم عربستانی به پایان رسید و خریبین با عملکردی خیره‌کننده در این بازی هت‌تریک کرد. اما این پایان کار او نبود و در بازی برگشت هم که با تساوی 2-2 و صعود الهلال به مرحله نیمه‌نهایی همراه بود، هر دو گل تیمش را زد. با این 5 گل در دو بازی، آمار او در برابر تیم‌های ایرانی 6 گل است! خریبین در پایان این فصل آقای گل لیگ قهرمانان شد و در همان سال عنوان مرد سال فوتبال آسیا را هم به خودش اختصاص داد. بی‌شک درخشش او در برابر پرسپولیس نقش زیادی در این اتفاق داشت.

عمر السوما
او دیگر مهاجم تیم ملی سوریه است که ‌ سابقه گلزنی به تیم ملی ایران را هم دارد. آخرین حریف تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 سوریه بود. این بازی عجیب با تساوی 2-2 به پایان رسید و سوما زننده گل دوم تیمش بود. او در تیم الاهلی عربستان توپ می‌زد و در سال 2015 و در پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل تراکتور پاس یکی از گل‌ها را داد. در بازی برگشت که 2-2 مساوی شد، هر دو گل الاهلی را زد.

در همان فصل تیمش به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید و حریف نفت تهران شد. در بازی رفت کاری از پیش نبرد اما در بازی برگشت زننده هر دو گل تیمش بود که باعث صعود الاهلی به مرحله بعد شد. دو فصل بعد، یکی از دو گل تیمش را در اصفهان به ذوب‌آهن زد. در مرحله یک‌چهارم نهایی هم یک بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. دو فصل بعد، دوباره در مرحله گروهی هر دو گل تیمش را مقابل پرسپولیس به ثمر رساند. در سال 2021 هم در شکست 5 بر 2 الاهلی مقابل استقلال زننده هر دو گل تیمش بود. در مجموع او در برابر تیم‌های ایرانی 10 گل زده و یک پاس گل داده است.

میشل اولونگا
او با پیراهن تیم ملی کنیا یک بار در برابر ایران گلزنی کرده است؛ در بازی دوستانه‌ای که سال گذشته برگزار شد و با پیروزی 2 بر یک ایران به پایان رسید، او زننده تنها گل تیم ملی کنیا بود. سال‌هاست در تیم الدحیل قطر بازی می‌کند و در این مدت بارها دروازه باشگاه‌های ایرانی را باز کرده است. اولین تیم ایرانی که از اولونگا گل خورد، استقلال بود. در سال 2021 الدحیل و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا همگروه بودند. در بازی رفت این تیم 4 بر 3 استقلال را برد و اولونگا هت‌تریک کرد.

در بازی برگشت هم که 2-2 مساوی شد، اولونگا هر دو گل تیمش را زد! یک فصل بعد، الدحیل با سپاهان همگروه شد. در بازی رفت تنها گل تیمش را در پیروزی یک بر صفر زد و در بازی برگشت هم که با پیروزی 5 بر 2 الدحیل همراه بود، اولونگا دو گل زد و یک پاس گل داد! او همین چند هفته پیش با تیمش مقابل پرسپولیس هم قرار گرفت اما نتوانست دروازه این تیم را باز کند. البته بازی برگشت دو تیم هنوز برگزار نشده است. اولونگای کنیایی تا اینجا در 6 بازی مقابل تیم‌های ایرانی به میدان رفته و موفق شده 9 گل به ثمر برساند.

اوستون ارونوف
او جدیدترین گربه‌سیاه فوتبال ایران است. این بازیکن روز سه‌شنبه در بازی تیم ملی ازبکستان مقابل ایران درخشید. او گل اول تیمش را در مصاف تک‌به‌تک با بیرانوند زد و پاس گل دوم تیمش را هم به زیبایی به سرگیف داد‌ اما ارونوف حدود 40 روز پیش در ترکیب تیم نوبهار به مصاف نساجی قائمشهر رفت. البته او از نیمه دوم به زمین رفت و توانست گل اول تیمش را بزند و بازی را به تساوی بکشاند و در آخرین دقیقه بازی هم با یک پاس عرضی باعث شد تا مهرداد عبدی یک گل‌به‌خودی بزند و نساجی بازی برده را با باخت عوض کند.

دو هفته پیش هم بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد. ارونوف این بار در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و در پیروزی 3 بر یک نوبهار مقابل نساجی زننده دو گل زیبا بود. این بازیکن 22 ساله پدیده جدید فوتبال ازبکستان است و با گلزنی مقابل تیم‌های ایرانی محبوبیت زیادی را در کشورش به دست آورده است. ارونوف در این 40 روز، 3 بار مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفته و 4 گل زده و دو پاس گل هم به کارنامه‌اش اضافه کرده است! او سال آینده در بازی برگشت ایران و ازبکستان هم می‌تواند آمارش را بهبود ببخشد.

کدخبر: ۵۴۸۸۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر