کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۵۱۴
تاریخ خبر:

ادامه هیاهوها درباره ‌ورود زنان به ورزشگاه

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | تجمع وعده داده شده علیه حضور زنان در استادیوم‌ها نتیجه خاصی دربرنداشت. دلایلش را هفت صبح بررسی‌کرده است. در‌حالی‌که مدت زمان زیادی تا ۱۸مهرماه و روز برگزاری بازی تیم ملی ایران و کامبوج باقی نمانده، حواشی و هیاهوها درباره صدور مجوز ورود زنان به ورزشگاه ادامه دارد. بلیت‌فروشی انجام شده و زنان استقبال قابل توجهی از بازی کرده‌اند اما دیروز عده‌ای در اعتراض به این اقدام مقابل مجلس شورای اسلامی ‌تجمع اعتراضی برگزار کردند.

از چندروز پیش اطلاعیه‌هایی پخش شده بود از این قرار که: «امت حزب‌الله از ساعت سه بعدازظهر در ضلع شمالی مجلس تجمع کنند.» این تجمع دیروز هم برگزار شد اما خیلی کم‌رمق و احتمالا بدون نتیجه. رسانه‌ها تعداد حاضرین را بین ۵۰ تا ۶۰نفر گزارش کردند و حالا پرسش اینجاست که چرا از این تجمع استقبال نشد و چرا معتقدیم این ماجرا در متوقف‌کردن این روند کاری از پیش نمی‌برد؟

* یک: یک علت استقبال نکردن نیروهای ارزشی احتمالا به ماجرای انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام مقام معظم رهبری برمی‌گردد. این عکس سه‌روز پیش منتشر شد و رهبری را درحال سخنرانی در استادیوم آزادی به تاریخ ۱۲مهرماه ۹۷ نشان می‌داد. نکته اینجاست که این تصور مربوط به همایش ده‌ها‌هزار نفری «خدمت بسیجیان» بود که زنان هم در آن حضور داشتند.

خود بازنشر این عکس در اینستاگرام مقام معظم رهبری هم تبدیل به یک خبر در سطح رسانه‌ها شد و بنابراین بعضی گمانه‌زنی‌ها شکل گرفت که همزمانی انتشار این عکس با بلیت‌فروشی بازی ایران و کامبوج و صدور مجوز ورود زنان یک اتفاق معنادار است. هرچند مدرک محکمی‌ درباره این ارتباط وجود ندارد.

* دو: یک نکته دیگر موضع متفاوت چهره‌های بانفوذ انصار حزب‌الله، از جمله حسین الله‌کرم است. او در گفت‌و‌گویی با سایت انصاف‌نیوز اگرچه از اصل برگزاری تجمع حتی بدون مجوزهای قانونی دفاع کرده اما تلویحا گفته که آن‌ها از طریق جلسه با وزیر ورزش پیگیر مسئله هستند. این یعنی او هم ترجیح می‌دهد، حداقل در این مسئله خاص از روش‌های دیگری مطالبات همفکران خود را پیگیری کند.

از طرفی حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم گفته: «من فقط یک جمله در این مورد می‌گویم و آن این است که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس بحث دیوارکشی وسط خیابان، استادیوم و کنسرت دوباره توسط عده‌ای زنده می‌شود.» بیشتر نیروهای ارزشی فعال در شبکه‌های اجتماعی هم البته در روزهای اخیر در مورد این مسئله سکوت کردند یا حتی یک گام جلوتر رفتند و از اینکه عده‌ای با اعتراض‌های بی‌حاصل به جریان سیاسی رقیب پاس گل می‌دهند، انتقاد کردند.

* سه: به‌رغم اینکه پای اطلاعیه‌های برگزاری این تجمع نوشته شده، ستاد مردمی‌ آمران امر به معروف و نهی از منکر، اما دو نهاد مرتبط با این بخش نقش خود را در دعوت به برگزاری رد کردند. یکی اینکه وحید ایمانی، سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به خبرگزاری آنا گفت: «هر تجمعی نیازمند دریافت مجوز از وزارت کشور است. تجمع اعتراض‌آمیز به «ورود بانوان به ورزشگاه» ارتباطی با ستاد امر به معروف ندارد.»

ضمن اینکه سردار محمد یزدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم با تکذیب انتساب این تجمع به این ستاد گفت: «قطعا گسترش این‌چنینی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما، خیلی‌ها را عصبانی خواهد کرد و لذا دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم و بین حزب‌اللهی‌ها به‌کار خواهد بست تا شاید عطای احیای امر به معروف و نهی از منکر را به لقای آن ببخشیم… امیدواریم مسئولان برگزاری این اجتماع هوشیاری و هدایت‌گری کافی را در صورت برگزاری برنامه داشته و کاملاً مراقب نفوذی‌ها و خنّاس‌ها باشند.»

کدخبر: ۲۸۴۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر