کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۸۱۸
تاریخ خبر:

اخبار موسیقی؛ درباره کنسرت‌ها و چند قطعه جدید

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | بالاخره با فراگیر شدن واکسیناسیون عمومی کم کم چرخ کنسرت‌ها هم به حرکت درآمده و فعلا در چند شهر اجراهایی یا در حال برگزاری است و یا تاریخ برگزاری‌اش به همین زودی‌هاست. فعلا در تهران خبری نیست و در سایت‌های بلیت فروشی تنها کنسرت تهران، کنسرت خنده حسن ریوندی است که ربطی به موسیقی ندارد اما مثلا در تبریز کنسرت بهنام بانی تمدید شده و تاریخ برگزاری‌اش هم ۱۷ تا ۲۱ آذر ماه است.

تازه‌ترین کنسرت آنسامبل «سیریا» هم بعد از دو سال توقف در برگزاری اجراهای زنده روز پانزدهم آذر در شیراز برگزار شد. این گروه که اولین آلبومشان «میز دوتایی» با استقبال خوبی مواجه شد به خاطر شرایط کرونایی تقریبا دو سال فعالیت‌هایش متوقف شده بود و به نظر می‌رسد حالا دیگر وقتش است که آنچه در آلبوم کاشته‌اند در کنسرت‌ها برداشت کنند. رضا صادقی هم اوائل دی ماه کنسرت دارد اما نه در ایران که در ترکیه. او برای ۴ دی ماه قرار است در استانبول روی صحنه برود.

او در اولین اظهارنظر خود درباره کنسرت در استانبول در ۴۲سالگی‌اش گفته:«چون من تاکنون در ترکیه کنسرتی نداشتم، قطعا این چالش برای من جدید و جذاب است ولی مخاطب من به بخش دلچسبی از آثار من وصل است که آن خاطره‌سازی‌هایی ست که با من و آثارم داشته‌اند. من در اروپا و آمریکا و بسیاری از نقاط جهان کنسرت‌های بزرگی برگزار کرده‌ام ولی کنسرت در اطراف ایران تجربه جدیدی برای من است.

پیش‌تر فقط در دوبی و قطر اجرا داشتم و حالا اجرای ترکیه برای من به این دلیل جذاب است که می‌خواهم حس و حال هموطنان‌ام را در این بخش از جهان ببینم. خیلی دوست داشته و دارم که در افغانستان هم روی صحنه بروم. یکی از آرزوهایم بود ولی با شرایط کنونی متاسفانه بعید می‌دانم این ماجرا شدنی باشد. کنسرت ترکیه برای من یک حال جدید است. انگار که قرار است جوان بشوم، ذوق کنم، کیف کنم…»

این هفته موزیک جدید هم زیاد داشتیم و شکر خدا از برهوت هفته‌های پیش نجات پیدا کردیم. بگذارید ابتدا کار جدید چاوشی برای سریال «خسوف» را معرفی کنیم. قعطه چاوشی با نام «باب دلمی» منتشر شده. آهنگسازی آن با خود چاوشی بوده و تنظیم‌کننده آن هم اشکان عرب است و تنظیم جذابی هم زده.

اما قسمت طلایی این کار با احترام به همه عوامل متعلق به پدرام پاریزی است. ترانه‌ای که ساده شروع می‌شود و رفته رفته بار ادبی بیشتری به خود می‌گیرد و نهایتا در اوج به پایان می‌رسد. ترانه‌ای که حتی اگر روی کاغذ هم خوانده شود، چیزی از آن کم نمی‌شود. یکی از معدود ترانه‌هایی که در روزهای بی‌ترانگی در موسیقی ایران، آنقدر تصویر به شما می‌دهد که در واقع می‌شود آن را یک نقاشی از یک نقاش ماهر به حساب آورد.

کار بعدی متعلق به بهنام بانی است که برای تیتراژ فیلم «گشت ارشاد ۳» خوانده. آهنگی که مثل باقی آهنگ‌های بانی، با همان سبک و سیاق همیشگی‌اش. ساده، شیرین و شاد. قطعه بهنام بانی با نام «دو تا دل عاشق» منتشر شده و موزیک ویدئوی بامزه‌ای هم دارد که پیشنهاد می‌کنم آن را هم ببینید. ترانه سرای کار کارن موسوی است و آهنگساز و تنظیم‌کننده آن هم مثل همیشه حامد برادران است که حالا دیگر یکی از موفق‌ترین همکاران موسیقی ایران به حساب می‌آیند که سال‌هاست با هم کار می‌کنند و ترکیب خوبی از آب در آورده‌اند.

آهنگ بعدی قابل معرفی این هفته هم متعلق به گرشا رضایی با نام «قرمز» است با ترانه و آهنگ هادی زینتی که انصافا در دو سه سال اخیر کارهای خوبی از او شنیده‌ایم. اما نکته بامزه این قطعه خوانش گرشا رضایی است که جلب توجه می‌کند. او بسیار خواننده باهوشی است و رو راست بگویم فکر می‌کنم او یکی از باهوش‌ترین خواننده‌هایی است که حداقل در یک دهه اخیر به عرصه موسیقی پا گذاشته‌اند..
رضایی صدای گرمی دارد و خوب بلد است حس را به کارش تزریق کند.

اگرچه سبک موسیقی‌اش همین پاپ ایرانی خودمان است و گوش ما با آن غریبه نیست. اما نکات ریزی را در کانسپتی که می‌خواهد از خود بسازد رعایت می‌کند. اگرچه هنوز شاید برای قضاوت زود باشد اما به نظر می‌رسد او یکی از معدود خواننده‌های پاپ این روزهاست که پیش بینی می‌شود حالاحالاها پا پس نکشد و روزبه‌روز هم بهتر ظاهر شود. آهنگ قرمز را گوش کنید و اگر باقی آهنگ‌های او را نشنیده‌اید آنها را هم گوش کنید. بعد ببینید متوجه تفاوت‌های ریزش با دیگر هم‌دوره‌ای‌هایش می‌شوید یا خیر.

کدخبر: ۴۲۹۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر