کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۲۳۱
تاریخ خبر:

احیای خط آتش ‌استقلال قبل از دربی

روزنامه هفت صبح | استقلال سرحال و سرزنده به دربی رسیده است‌. فکری وقتی ۱۵‌دقیقه آخر دیاباته را به زمین آورد و اعلام کرد که میلیچ هم بخشیده شده و شجاعیان هم آماده دربی است، با صدای بلند برای پرسپولیس بحران زده گل‌محمدی رجز خواند. سه نیزه زهرآگین خط حمله استقلال آماده هر نوع چیدمانی هستند. دیروز مطهری و قایدی هرکدام یک گل زدند و شیخ هم یک پاس گل داد تا بگویند نقطه قوت استقلال همان جایی است که پرسپولیسی‌ها ضعف دارند.

در سمت راست زوج وریا و موسوی نقطه قوت هستند و درخشش ریگی در جلوی دو مدافع وسط خیال فکری را راحت کرده است. به این‌ها اضافه کنید رشید مظاهری که حالا نه تنها سید‌حسین حسینی را به نیمکت پیچ کرده است که برای بیرانوند و امیر عابدزاده هم مدعی درجه یکی شده است. حیف که بازی با پایش نقطه ضعف بزرگ اوست.

از آن سو اضافه شدن میلیچ و شجاعیان برای دربی دست فکری را پر‌تر از همیشه نشان می‌دهد. استقلال بعد از عبور خوش‌اقبالانه از گل‌گهر با غلبه بر آلومینیوم اراک نشان داد که امسال مدعی اول لیگ است. آن‌قدر قوی و خوش‌‌اقبال که حتی هند واضح بازیکنش در محوطه جریمه در چشم داور نامحسوس و مخفی باقی می‌ماند.

*** صنعت‌نفت آبادان-نفت مسجدسلیمان
دیدار تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان از هفته دهم دیروز در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد و با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان سیداکبر پورموسوی به پایان رسید تا روند بردهای آبادانی‌ها در خانه همچنان ادامه داشته باشد.

رضا خالقی‌فر در دقیقه ۱۶ زننده گل صنعت‌نفت آبادان در نیمه اول بود. این بازیکن در دقیقه ۲۲ به خاطر مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به طالب ریکانی داد. گل دوم زردپوشان آبادانی را مهدی زبیدی در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند. صنعت‌نفت با کسب پنجمین پیروزی فصلش ۱۸ امتیازی شد و موقتا تا پایان بازی استقلال به صدر جدول صعود کرد.

تیم‌های شهر خودرو و سایپا هم در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم میزبان به پایان رسید. تنها گل تیم شهر خودرو در این بازی توسط امین قاسمی‌نژاد در دقیقه ۵۴ به ثمر رسید. شاگردان سیدمهدی رحمتی با این نتیجه سومین پیروزی فصل‌شان را جشن گرفتند و با ۱۲ امتیاز به رده نهم جدول صعود کردند.

*** استقلال ۲ -‌ آلومینیوم اراک صفر
استقلال بازی را خوب شروع کرد و چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه تیم مهمان ترتیب داد اما این آلومینیوم بود که بهترین فرصت گلزنی را به دست آورد. در دقایق ۲۷ و ۲۹ روی اشتباهات سریالی مدافعان استقلال، آلومینیوم اراک صاحب دو فرصت گلزنی شد اما رشید مظاهری اجازه نداد دروازه آبی‌ها باز شود. در این دو صحنه حامد پاکدل مهاجم آلومینیومی‌ها با مظاهری در شرایط تک به تک قرار گرفت اما در هر دو صحنه دروازه‌بان آبی‌ها با عملکردی خوب مانع از باز شدن دروازه شد.

*** گلزنی ارسلان قبل از دربی
ارسلان مطهری که سال گذشته در اولین دربی خودش دو گل به ثمر رساند و شادی گل خود به سبک نواختن گیتار را به نمایش گذاشت، قبل از مسابقه با پرسپولیس موفق به گلزنی شد. در دقیقه ۳۸ مسابقه دیروز استقلال با ‌آلومینیوم اراک، ارسلان مطهری روی حرکت ترکیبی آبی‌ها در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و ضربه‌ای دیدنی را به توپ زد. شوت مطهری به زیرطاق دروازه آلومینیوم اراک چسبید و یک گل فوق‌العاده به نام او ثبت شد.

*** دیاباته هم با پاس گل برگشت
شیخ دیاباته که قبل از دیدار هفته پنجم تیمش مقابل پیکان مصدوم شد، دیروز به ترکیب استقلال برگشت. دیاباته از دقیقه ۷۰ فرصت بازی کردن یافت و جایگزین فرشید اسماعیلی شد و در نوک حمله تیمش قرار گرفت. مهاجم گلزن آبی‌ها یک دقیقه بعد از حضورش در زمین هم تاثیرگذار ظاهر شد و توانست پاس گل دوم استقلال را به مهدی قایدی بدهد.

*** پیروزی با چند فرصت از دست رفته
استقلال در نهایت با همین دو گل قایدی و مطهری آلومینیوم را برد اما چند فرصت عالی دیگر توسط بازیکنان این تیم از دست رفت که اگر استقلال گل‌های قبلی را نزده بود، این فرصت‌سوزی‌ها می‌توانست تیم فکری را به دردسر بیندازد. با این حال استقلال با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و اجازه نداد صدر جدول به دست تیم صنعت‌نفت بیفتد.

*** دست بالای استقلال در دربی
سرانجام پس از سال‌ها، دربی تهران در شرایطی برگزار خواهد شد که استقلال در جدول لیگ برتر، نه‌تنها بالاتر از پرسپولیس بلکه در صدر جدول قرار دارد. ماجرا اما فقط نتایج خوب تیم محمود فکری نیست. دیروز مطهری پس از چند هفته گل زد، مهدی قایدی برای دومین هفته پیاپی گلزنی کرد و شیخ دیاباته هم با رفع مصدومیت به میادین بازگشت و این بازگشت را با یک پاس گل به قایدی اعلام کرد.

در واقع استقلال در بهترین شرایط ممکن به مصاف پرسپولیس خواهد رفت، به عنوان صدرنشین و البته تقریبا با تمام بازیکنانش! اما همین وضعیت می‌تواند کار این تیم را در دربی سخت کند. به هر حال هواداران استقلال از این تیم صدرنشین توقع دارند و ناکامی در دربی را تحمل نخواهند کرد.

کدخبر: ۳۶۷۲۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر