کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۷۰۹
تاریخ خبر:

اتفاقات عجیب در شب کنوانسیون ملی فیل‌ها

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دونالد ترامپ پس از برگزاری مراسم کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه، به‌طور رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری شد. در روند برگزاری کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه برخلاف مراسم مشابه در حزب دموکرات که چند شب پیش برگزار شد، خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در میان نبود و تعداد قابل توجهی از نمایندگان و حامیان حزب بدون استفاده از ماسک و بی‌‌اعتنا به فاصله‌گذاری اجتماعی، برای اعلام حمایت از ترامپ در این مراسم حضور یافتند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود نسبت به پیروزی بایدن-هریس هشدار داد و گفت این دو نامزد سوسیالیست کشور را به مستعمره‌ چین تبدیل خواهند کرد. ترامپ در ادامه صحبت‌هایش به تنها راه پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت آن‌ها تنها در صورت تقلب گسترده در انتخابات پیروز خواهند شد.

تحلیلگران این جمله ترامپ را یک تهدید تلقی کردند و می‌گویند، ترامپ در صورت شکست در انتخابات کاخ سفید را به بهانه تقلب در انتخابات ترک نخواهد کرد و کشور را به آشوب خواهد کشید.نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل هم پس از ترامپ به روی صحنه آمد و از تدبیر ترامپ در بازگرداندن قدرت جهانی آمریکا که در دوران اوباما-بایدن از دست رفته بود، تعریف و تمجید کرد. او اوباما و بایدن را دوست خوب و بخشنده ایران، حزب کمونیست چین، کره شمالی و فلسطین خواند و ترامپ را قهرمانی نامید که مقهور این کشورها نشد و پنجه در پنجه آن‌ها گذاشت و شکستشان داد!

همچنین سناتور سیاه‌پوست کارولینای جنوبی، تیم اسکات نیز پشت تریبون قرار گرفت و با یک سخنرانی جذاب و تاثیرگذار از ترامپ فداکار در برابر بایدن ریاکار حمایت کرد. او بایدن را به‌دلیل نقش پررنگش در تصویب قوانینی که به موجب آن زندگی اقشار ضعیف و کم‌درآمد و نیز رنگین‌پوستان و سایر نژادها با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه شد، محکوم کرد و گفت بایدن در مورد اعتقاد قلبی خود درباره نژادپرستی دروغ می‌گوید و قصد دارد با افزایش مالیات زندگی سیاه‌پوستان را از هم بپاشد و درحقیقت کسی که به شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» اعتقاد کامل و راسخ دارد، دونالد ترامپ است!

شاید در نگاه اول این سخنان، واهی و ناکارآمد به‌نظر بیاید اما باید گفت مخاطب هدف این مراسم حامیان حزب جمهوری‌خواه هستند و جالب است بدانید از هر چهارحامی حزب جمهوری‌خواه سه‌نفر این سخنان را باور کرده‌اند و معتقدند که ترامپ وضعیت کشور را در تمامی عرصه‌ها نسبت به سال ۲۰۱۶ بهبود داده است. به همین‌دلیل هم کمپین بایدن ساکت و خاموش ننشست و تمامی خبرهایی که می‌توانست از تاثیر مراسم کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه بر حامیانش بکاهد بهره برد.

رسانه‌ها و بالاخص رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات ابتدا خبر عدم حضور جورج دبلیو بوش، تنها رئیس‌جمهور سابق و زنده حزب جمهوری‌خواه را در مقام مقایسه با حضور بیل کلینتون و باراک اوباما در مراسم حزب رقیب منتشر کردند. در ادامه و همزمان با سخنرانی تیم اسکات، مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه که یک سیاستمدار نامی و سیاه‌پوست است، از نامزدی بایدن در انتخابات حمایت کرد و به جمهوری‌خواهان ضد ترامپ پیوست.

استفان وینستون هم اعلام کرد کتابی که در مورد ملانیا ترامپ با عنوان «ملانیا و من» نوشته است، روز اول سپتامبر منتشر خواهد شد و او قصد دارد همراه این کتاب یک فایل صوتی را نیز منتشر کند که در آن ملانیا در مورد رفتارها و روابط خصوصی دونالد ترامپ و پسرانش با خود صحبت‌های جنجالی و ناراحت‌کننده‌ای را به زبان آورده است.

دموکرات‌ها در پایان ماجرا مشتی محکم به کمپین انتخاباتی ترامپ زدند و از ماجرای رسوایی جنسی جری فالول جونیور، رهبر دانشگاه دینی لیبرتی و یکی از اونجلیست‌های معروف آمریکا که از حامیان مشهور ترامپ بود، پرده برداشتند. براساس اخبار منتشرشده، جری فالول جونیور از مردهای مختلفی برای ارتباط جنسی با همسرش دعوت می‌کرده و خود تماشاگر این روابط بوده است. به موجب این اخبار، او از رهبری دانشگاه دینی لیبرتی اخراج شد و ترامپ علاوه بر از دست دادن یکی از حامیانش، دچار ضربه مهلکی شد.

کدخبر: ۳۴۶۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر