کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۲۶۶
تاریخ خبر:

پزشک ضدکرونا در آمریکا همدست دموکرات‌هاست؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دکتر آنتونی فائوچی، رئیس سازمان ملی بیماری‌های عفونی و حساسیت‌های آمریکا که از اعضای مهم کمیته مدیریت بحران کرونا نیز هست، این روزها به یک چهره ملی در آمریکا تبدیل شده است. افکار عمومی آمریکا و رسانه‌ها که شاهد رشد روز افزون بحران کرونا و ریشه دواندن این ویروس در جای جای کشور هستند، انگشت اتهام را به سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و روش‌های غیر علمی و ابلهانه‌ای که او برای مدیریت بحران کرونا اتخاذ می‌کند گرفته‌اند.

و درست در همین اثنا دکتر فائوچی که از هر فرصتی بهره می‌برد تا به هر نحوی مدیریت بحران کرونا را بر اساس دانش پزشکی پیش ببرد نماد علم و دانش و عقلانیت می‌دانند و از این رو اعتبار و احترامی ویژه برای او قائل هستند و کلام فائوچی برایشان حجت است.

فائوچی و ترامپ در طول شش ماهی که از ورود کرونا به آمریکا می‌گذرد کشمکش‌های بسیاری داشته‌اند و حتی در دوره‌ای این کشمکش‌ها منجر به استعفای فائوچی از سمتش در کمیته مدیریت بحران کرونا نیز شد که با پا در میانی نزدیکان ترامپ این غائله ختم بخیر شد. فائوچی همواره با زبان علم و ارائه آمار سعی در نقد ترامپ و روش‌های غلط او در مدیریت بحران کرونا داشته است.

در آخرین موردی که اتفاق افتاد، دو شب پیش فائوچی در اظهاراتی بیان کرد که کاهش موارد ابتلا در اروپا به دلیل تعطیلی ۹۵درصد از مشاغل بوده و افزایش موارد ابتلا در پیک اخیر کرونا در آمریکا به این دلیل است که تنها ۵۰درصد از مشاغل تعطیل شده‌اند و بلافاصله دونالد ترامپ در توئیتی این اظهارات فائوچی را به باد انتقاد گرفت.

دموکرات‌ها که از ابتدای ورود کرونا به خاک آمریکا پیش‌بینی می‌کردند که بحرانی عظیم در راه است، سعی بر این داشتند که با بسیج رسانه‌های حامی خود و به کارگیری تمام پتانسیل تبلیغاتی موجود این معضل را ورای مسائل پزشکی و حوزه بهداشت و سلامت، یک معضل سیاسی جلوه دهند و از سستی، تعلل و سردرگمی ترامپ در مدیریت این بحران بیشترین و بهترین بهره‌برداری سیاسی به نفع پیروزی بایدن در انتخابات را داشته باشند.

به نظر می‌آید با افزایش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا، پروژه دموکرات‌ها وارد فاز جدیدی شده باشد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای اخیر پیشنهاد داد که از این پس از عبارت «ویروس ترامپ» به جای ویروس کرونا استفاده شود. باراک اوباما، جو بایدن، برنی سندرز و دیگر سران نامی حزب دموکرات نیز در روزهای اخیر با ارجاع به آمارهایی از بحران کرونا ترامپ را با شدیدترین لحن به باد نقد گرفتند و اظهارات خود را با یک جمله مشترک به پایان رساندند: «ترامپ باید برود».

حالا نزدیکان ترامپ که بیشتر می‌توان آن‌ها را در دو حلقه افراطیون دست راستی حزب جمهوریخواه و نیز مذهبی‌های افراطی و اونجلیست‌‌ها رصد کرد از پروژه‌ای به نام نفوذ حرف می‌زنند و اعتقاد دارند فردی به نام دکتر آنتونی فائوچی که خودی تلقی می‌شد و تا اندرونی کاخ سفید هم رفت و آمد داشت مدتی است که در زمین رقیب بازی می‌کند و تمام سناریوهای تقابل ترامپ و بحران کرونا که منجر به سقوط ترامپ در افکار عمومی و نظرسنجی‌های انتخاباتی شده است توسط او مدیریت می‌شود. باید منتظر ماند و دید دونالد ترامپ که دست به اخراجش بسیار خوب است با چه رویکردی به سراغ فائوچی و پروژه نفوذ در کاخ سفید خواهد رفت.

کدخبر: ۳۴۳۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر