کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۰۵۹
تاریخ خبر:

آیا دلار دوباره گران می‌شود؟

روزنامه هفت صبح | دلار در هفته‌ای که گذشت در کانال ۲۳هزار تومانی نوسان داشت و در آخرین روز کاری هفته برای ورود به کانال ۲۴هزار تومانی خیز برداشت اما نهایتا با تعطیلی بازار رسمی، ناکام ماند. این احتمال وجود دارد که امروز یا فردا دلار به این کانال وارد شود اما آیا می‌تواند در این قیمت باقی بماند یا دوباره شاهد روند نزولی خواهیم بود؟

شروع هفته گذشته با دلار ۲۳هزار و ۳۵۰تومانی همراه بود. در همان ابتدا دلار روند صعودی به خود گرفت و با ورود به کانال جدید نشان داد برای افزایش دوباره قیمت‌ها کمر همت بسته است. این اتفاق برای روز یکشنبه هم تکرار شد. دلار در این روز ۲۰۰تومان گران شد و به ۲۳هزار و ۵۵۰تومان رسید. ناامید‌کننده به نظر می‌رسد.

اما باید بگوییم دوشنبه هم شرایط به همین شکل ادامه پیدا کرد و دلار تا ۲۳هزار و ۷۰۰تومان افزایش قیمت داشت و به کلی از مرز ۲۳هزار تومانی فاصله گرفت. اتفاقات روز سه‌شنبه نشان داد روند صعودی دلار تا چه حد می‌تواند شکننده باشد. در این روز دلار به طور ناگهانی ۴۰۰تومان ارزش خود را از دست داد و با بازگشت به قیمت روز شنبه، روی رقم ۲۳هزار و ۳۰۰تومان ایستاد.

هرچند، این کاهش قیمت در بازار آزاد پایدار نماند و دوباره شاهد افزایش قیمت دلار تا محدوده ۲۳هزار و ۷۵۰تومان بودیم. در این روز دلار برای ساعاتی به مرز ۲۴هزار تومان رسیده بود و نگرانی‌ها از شکست این مرز در بازار آزاد بیشتر شد. پنجشنبه بعد از پایان ساعت فعالیت صرافی‌ها و بازار رسمی، این نگرانی به واقعیت تبدیل شد.

دلار تا ۲۴هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و وارد کانال جدید شد. در این روز صرافی ملی در خلاف جهت بازار ارز حرکت کرد. طوری که قیمت دلار را در روز پنجشنبه از ۲۳هزار و ۴۱۰ به ۲۳هزار و ۲۱۰تومان کاهش داد. روز پنجشنبه تا زمانی که صرافی‌ها کرکره‌ها را پایین نکشیده بودند، دلار در بازار آزاد حدود ۲۳هزار و ۷۰۰تومان معامله می‌شد.

اما به محض تعطیلی صرافی‌ها و پایان ساعت کاری، دلار در بازار آزاد گارد صعودی گرفت. ابتدا ۲۳هزار و ۸۰۰تومان، بعد از یک ساعت ۲۳هزار و ۹۰۰تومان و دوباره بعد از یک ساعت به ۲۴هزار تومان رسید. دلال‌های بازار آزاد به همین مقدار راضی نبودند. در جریان معاملات غیر رسمی پنجشنبه و جمعه، قیمت دلار تا ۲۴هزار و ۲۰۰تومان پیش‌رفت.

قیمت دلار در روزهای تعطیل آخر هفته چندان قابل اعتماد نیست. تا پایان ساعت فعالیت بازار رسمی دلار حدود ۲۳هزار و ۷۵۰تومان قیمت داشته و بر این اساس می‌توان گفت امروز بازار با قیمتی در همین حدود آغاز به کار خواهد کرد، البته به شرطی که صرافی ملی تغییری در قیمت دلار ایجاد نکند. در ادامه امکان رسیدن دلار تا محدوده ۲۴هزار تومان وجود دارد. چراکه دلال‌ها چنین انتظاری از قیمت دلار دارند.

کدخبر: ۳۷۱۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر