کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۷۸۱
تاریخ خبر:

آنالیز ‌سریال بوتیمار| لولایی و گلچین همان همیشگی

روزنامه هفت صبح | شبکه سه تصمیم داشت «بوتیمار» را نوروز پخش کند اما آن را از کنداکتور بیرون گذاشت و سراغ فصل دوم «گاندو» رفت. در ماه رمضان هم آنتن را به سریال «یاور» داد. حالا چند شبی است از پخش سریال کمدی «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده می‌گذرد.

* منظر اول / محتوا: داستان «بوتیمار» با محوریت شخصیت آقای گلابی با بازی حمید لولایی پیش می‌رود. او مردی است که به امید زندگی بهتر دست به ریسک زده ولی سرش کلاه رفته. این تم را بارها در سریال‌های مختلف دیده‌ایم که از قضا حمید لولایی بارها در نقش چنین مردانی بازی کرده. در کنار آن ماجرای خواستگاری از دختر او ، مراودات با همسر و همکاران هم پیش می‌رود.

«بوتیمار» نه‌تنها فاقد قصه‌ای تازه است که همین داستان کلیشه‌ای را به شکلی معمولی روایت می‌کند. حتی بیننده تلویزیون از حالا می‌تواند پیش‌بینی کند که در نهایت ورق برمی‌گردد و آقای گلابی بر مشکلات فائق خواهد آمد! سریال «بوتیمار» با موضوعات روز مثل کرونا‌، تدریس آنلاین و گرانی لحظه به لحظه اجناس هم شوخی می‌کند. این بخش به دلیل نو بودن و کلیشه نشدن امتیاز سریال است؛ هرچند استفاده مطلوب از این متریال نشده.

* منظر دوم / ساختار: علیرضا نجف‌زاده پیش از «بوتیمار» سریال «زوج یا فرد» را ساخته بود و حالا دومین همکاری‌اش را با مهران مهام (تهیه کننده) تجربه می‌کند. او در این دو سریال نشان داده‌‌ خلاقیت کارگردان‌هایی مثل رضا عطاران و سعید آقاخانی را ندارد و نمی‌تواند یک فیلمنامه معمولی را تبدیل به اثری ویژه کند. شخصیت‌هایی که در سریال شکل گرفته را بارها دیده‌ایم.

از جمله حمید لولایی و مرجانه گلچین. حتی اشکان اشتیاق‌، ساناز سماواتی و علی صبوری کاراکترهای پیشین را تکرار کرده‌اند. از قضا برخی از بازیگران «بوتیمار» تجربه همکاری با نجف‌زاده را دارند و کارگردان این بار هم شمایل‌شان را تغییر نداده است. مرجانه گلچین در «بوتیمار» باز هم ایفاگر نقش یک زن خانه‌دار است؛ با این تفاوت که این بار برای امرار معاش رو به اینستاگرام آورده. هر چه از ملاحت در شخصیت وجود دارد را باید به حساب استعداد ذاتی خود او گذاشت.

کدخبر: ۳۹۰۷۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر