کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۳۰۰
تاریخ خبر:

آنالیز | پایان سریال محرمانه

آنالیز | پایان سریال محرمانه

روزنامه هفت صبح| پخش سریال تلویزیونی محرمانه ساخته محمود معظمی هفته پیش در شبکه سه به پایان رسید.

منظر اول| کیفیت
محرمانه دو خط محوری اصلی داشت: سختی‌های تولید واکسن ضد کرونا؛ سنگ‌اندازی خارجی‌ها. سازندگان برای روایت این دو موضوع، متوسل به درامی عاشقانه شدند که در ادامه آمیخته با اکشن بود. محرمانه در مجموع اثری متوسط بود؛ قصه عاشقانه آن از کلیشه‌های رایج بهره می‌برد و صحنه‌های اکشن آن چیزی فراتر از نمونه‌های دیگر نداشت.

سریال پای چند قصه دیگر مثل قاچاق دارو، پروژه نفوذ و ماجرای ورود پرستو در زندگی یک مرد ‌‌را نیز روایت می‌کرد. چنین موضوعاتی برای مخاطب عام جذابیت دارند و شاید برخی نیز با این وجه محرمانه همراه شده باشند. واقعیت اما این است که سریال نتوانست مخاطب سختگیر را راضی کند و حتی شاهد نقدهایی منفی در چند رسانه بودیم. در نهایت ماموران امنیتی ایرانی‌، دشمن را شکست دادند و پروژه نفوذ نیز ناکام ماند. اتفاق خوب عدم وصال دانشمند داستان (زهیر یاری) با خانم حکیم آوا (لاله اسکندری) بود.

منظر دوم| روایت سازندگان
از آنجا که پیش‌تر محرمانه را نقد کرده‌ایم، این بخش را به روایت سازندگان اختصاص می‌دهیم. محمود معظمی کارگردان سریال گفته:« نمی‌گویم کارگردان بزرگی هستم اما صرفا کارهای مفرح و سرگرم کننده مورد علاقه‌ام نبوده و کارهای عمیق و تاثیرگذار برایم مهم است و به همین دلیل همیشه در این عرصه گام برداشته‌ام.» سید‌رامین موسوی ملکی تهیه‌کننده محرمانه نیز عنوان کرده:

«زمان تصویربرداری هم برای ما یک سختی‌هایی داشت که در داخل کشور هیچ موقع آنها را احساس نمی‌کردیم؛ ، ولی ما در حدود ۲۵ جلسه توانستیم تصویر‌برداری لوکیشن‌های خارجی را به پایان برسانیم و با توجه به سختی‌هایی که در خارج کشور وجود داشت، ما برخی از لوکیشن‌های خارج کشور را در داخل کشور بازسازی کردیم.» این هم روایت علیرام نورایی بازیگر‌: «مجموعه‌های امنیتی پلیسی مانند محرمانه به‌راحتی می‌تواند بیانگر گوشه‌ای از زحمات کسانی باشد که برای برقراری آسایش و آرامش در جامعه تلاش می‌کنند .»

کدخبر: ۵۴۸۳۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر