کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۹۵۳
تاریخ خبر:

آنالیز | ویژه‌برنامه المپیک ۲۰۲۰ توکیو

روزنامه هفت صبح | با شروع مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شبکه‌های سه و ورزش با ویژه برنامه‌هایی قصد دارند تا به شکل کامل این رویداد را پوشش دهند. ویژه برنامه‌های هر دو شبکه روز گذشته با پوشش مراسم افتتاحیه شروع شد.
منظر اول: نحوه پوشش | افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ با شرایط بسیار خاص و با حضور کمتر از هزار تماشاگر در توکیو افتتاح شد و همزمان شبکه‌های سه و ورزش با روی آنتن فرستادن ویژه‌برنامه‌‌شان مثلا اقدام به پوشش این مراسم کردند. هر دو شبکه با دعوت از مهمانان مختلف که از بین ورزشکاران حاضر در ادوار گذشته المپیک بودند، ضمن گفت‌وگو با آنها مراسم افتتاحیه را هم پوشش می‌دادند .

نحوه پوشش هم به این شکل بود که تصویر تلویزیون دو قاب می‌شد؛ در یک قاب مراسم افتتاحیه و در قاب دیگر استودیو . به این شکل مخاطبان افتتاحیه را در قابی کوچک در حالی می‌دیدند که صحبت‌های مجری با مهمانان‌شان روی تصاویر بود. مراسم افتتاحیه بدون حضور تماشاگران به اندازه کافی بی‌روح بود، با این نحوه پوشش تلویزیون بی‌روح‌تر هم شد. در واقع تلویزیون به بهانه پوشش مراسم افتتاحیه دو برنامه روی آنتن فرستاد که اولویت هیچ کدام‌شان پوشش مراسم نبود. در واقع این ویژه‌برنامه‌ها محملی بود برای حرف زدن مجریان.

‌منظر دوم: ساختار محتوایی| ساختار محتوایی هر دو برنامه چه « المپیک ۲۰۲۰» شبکه سه و چه « دهکده المپیک» شبکه ورزش روی حضور مهمانان استودیی سوار شده بود و فکر خاصی هم برای تهیه آیتم خاص و متفاوت‌ هم نشده بود. مصاحبه با مهمانان هم کاملا با یکسری سوالات و متعاقبا جواب‌های کلیشه‌ای جلو می‌رفت .فقط یک جا آرش میر‌اسماعیلی حرف‌های تندی درباره مشکلات واکسینه شدن ورزشکاران اعزامی زد که آن هم خودش مطرح کرد و اینطور نبود که روند طراحی سوالات گفت‌و‌گو را به این نقطه چالشی برساند‌.

اما گاف بزرگ ویژه‌برنامه شبکه سه جایی بود که پیمان یوسفی و بهزاد کاویانی در حال صحبت با مهمانان‌شان بودند که همزمان رژه کاروان اعزامی شروع شد، آنها بی‌تفاوت به این اتفاق به حرف‌های‌شان ادامه دادند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه پیمان یوسفی هیجانی به کلامش داد و گفت ‌‌حالا آماده دیدن رژه کاروان ایران می‌شویم آن هم بدون اینکه به روی خودش بیاورد که این تصاویر ۱۵ دقیقه قبل پخش شده است.

کدخبر: ۴۰۳۹۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر