کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۶۲۰
تاریخ خبر:

آنالیز| مجریان ناکارآمد شبکه‌های سیما

روزنامه هفت صبح | گاف عجیب‌وغریب محمدرضا یکتا مرام مجری برنامه «دهکده المپیک» در شبکه‌های مجازی حسابی سروصدا به راه انداخت.این برای اولین‌بار نیست که یک مجری تلویزیونی اطلاعات غلط و نادرست به مخاطبانش می‌دهد و بعد از آن با یک معذرت خواهی سر و ته قضیه هم می‌آید.

منظر اول| نبود متن: زمانی نه چندان دور منبع اطلاعاتی مردم،مجریان تلویزیون بودند.این مجریان با اطلاعاتی که به مخاطبانشان می‌دادند آنها را نسبت به موضوع برنامه‌ای که اجرای آن را برعهده داشتند آگاه می‌کردند،اما حالا برنامه‌های سیما در اختیار مجریانی قرار گرفته که اطلاعات نادرست و غلط به خورد مخاطبانشان می‌دهند.

محمدرضا یکتا مرام مجری شبکه تخصصی ورزش در برنامه تخصصی «دهکده المپیک» با قاطعیت اعلام می‌کند که تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات المپیک با هدایت حشمت مهاجرانی به مدال طلا رسیده و جالب اینجاست که همکار او هم آگاهی کامل به موضوع ندارد.یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب بروز چنین گاف‌هایی می‌شود، نبود متن در برنامه‌هاست. اکثر برنامه‌های زنده و تقریبا تمام برنامه‌هایی که به عنوان قاب مسابقات روی آنتن می‌روند فاقد متن هستند. درحالی که اگر برنامه‌ای براساس متن اجرا شود حداقل در آن شاهد چنین گاف‌هایی نخواهیم بود.

منظر دوم| ناظران کم اطلاع:‌ در همه برنامه‌های زنده و تولیدی فردی به عنوان «ناظر» از طرف پخش شبکه در استودیو حاضر می‌شود که بر کمیت و کیفیت برنامه نظارت کند.اما کار این ناظران فقط و فقط نظارت بر موارد خط قرمزی است.خطوط قرمز طی یک ابلاغیه به آنها اعلام و این ناظران فقط در استودیو حاضر می‌شوند که حافظ آن خطوط قرمز باشند وگرنه به لحاظ محتوای تخصصی هیچ نظارتی بر برنامه ندارند.

در واقع آنها تخصصی ندارند که بتوانند این کار انجام دهند. آنها فقط می‌دانند که فلان آدم اسمش نباید برده شود و بهمان مطلب روی آنتن گفته نشود. به همین خاطر هم هست که وقتی مجریان تلویزیون روی آنتن زنده گاف‌های تخصصی می‌دهند، این گاف‌ها در ادامه همان برنامه اصلاح نمی‌شود چون ناظر برنامه اطلاعی از محتوا ندارد که در لابه‌لای برنامه اشتباه مجری را به او گوشزد کرده و از او بخواهد که آن را اصلاح کند.

کدخبر: ۴۰۴۶۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر