کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۲۰۲
تاریخ خبر:

آنالیز | ماجرای رکوردشکنی سریال زخم کاری

روزنامه هفت صبح | روز شنبه فیلیمو خبری منتشر کرد و از رکوردشکنی سریال زخم کاری خبر داد. در آمار اعلام شده تشکیک وارد شد و روز گذشته روابط عمومی فیلیمو دست به شفاف سازی زد. ماجرا چه بود؟
‌منظر اول| شک در آمار: اصل خبری که توسط روابط عمومی فیلیمو منتشر شد این بود: «زخم کاری محمد‌حسین مهدویان با ۱۳ میلیون دقیقه تماشا در ۱۶ ساعت، رکورد آقازاده را شکست. » در توضیح بیشتر این گونه آمده بود: «سریال زخم کاری در قسمت چهارم موفق شد رکورد بیشترین میزان دقیقه تماشا را در میان سریال‌های نمایش خانگی در یک روز بشکند.

زخم کاری توانست در یک روز بیش از ۱۳ میلیون بازدید را ثبت کند و به عدد ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۳۲ برسد. این رکورد پیش از این در اختیار سریال آقازاده بوده است.» با انتشار این خبر در آمار تشکیک وارد شد؛ با این استدلال که فیلیمو پیش‌تر اعلام کرده بود قسمت آخر سریال همگناه در همین بازه زمانی ۲۰ میلیون دقیقه دیده شده. قسمت بیست و چهارم سریال آقازاده هم در زمانی کمتر یعنی دوازده ساعت ۱۷ میلیون دقیقه تماشا شده است.

منظر دوم| شفاف سازی: روز گذشته روابط عمومی فیلیمو یک خبر دیگر برای رسانه‌ها ارسال کرد و دست به شفاف‌سازی زد. در این خبر آمده است:« میزان دقیقه تماشای سریال‌ها یک رکن اصلی و مهم ارزیابی سریال‌ها و محبوبیت آنها در میان مخاطبان است که پلتفرم فیلیمو همواره سعی کرده است صادقانه‌ترین و درست‌ترین اطلاعات را به کاربران خود ارائه دهد.»

بعد از این مقدمه توضیح داد شده‌: « در خبر رکورد‌زنی زخم‌کاری، قسمت چهارم سریال‎ها در روز اول انتشار با هم مقایسه شده بود که زخم کاری موفق شد رکورد آقازاده را تغییر دهد. همچنین آمار منتشر شده در مورد همگناه مربوط به قسمت آخر سریال است که در مقایسه با قسمت آخر سریال‌های زمان خودش ارزیابی شده است.» با این حساب رکورد میزان تماشا همچنان دست آقازاده است. در صفحه اینستاگرام آقازاده به عوامل زخم کاری به خاطر رکوردشکنی در قسمت چهارم تبریک گفته شده.

کدخبر: ۳۹۹۲۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر