کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۸۵۱
تاریخ خبر:

آنالیز| ‌قسمت اول سریال شریک جرم

آنالیز| ‌قسمت اول سریال شریک جرم

روزنامه هفت صبح| روز یکشنبه پخش سریال خانگی «شریک جرم» شروع شد. این سریال را مازیار میری به تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته و محصول نماوا است.

منظر اول| محتوا
داستان سریال «شریک جرم» درباره یک وکیل با بازی سارا بهرامی است که پرونده جدید برایش دردسرساز می‌شود. این پرونده طلاق متعلق به زوجی به نام ندا و محسن (المیرا دهقانی و سجاد بابایی) است. محسن به دلیل مشکل مالی به زندان افتاده و حالا برای طلاق همسرش احضار شده. او از وکیل می‌خواهد با همسر تنها باشد و … بقیه را نمی‌گوییم چون قصه لو می‌رود.

این مقدار اشاره کافی است که رفتار محسن، تبعاتی برای خانم وکیل دارد و قصه در قسمت‌های بعد بر همین اساس پیش می‌رود. شروع «شریک جرم» در مجموع خوب است و داستان آن توانسته مخاطب را درگیر کند. گره‌هایی مثل شائبه خیانت ندا، تلاش رقبای خانم وکیل، واکنش خانواده ندا و … مواردی هستند که مخاطب منتظر روشن شدن تکلیف آن‌ها است. فیلمنامه «شریک جرم» را امیر عربی نوشته که سابقه همکاری با مازیار میری در فیلم «سعادت آباد» و سریال تلویزیونی «گاو صندوق» را دارد.

منظر دوم|ساختار
«شریک جرم» هفتمین تجربه سارا بهرامی از سریال‌های خانگی است. البته نقش او در «مگه تموم عمر چندتا بهاره» کوتاه بود و «خائن کشی» نیز ابتدا در قالب سینمایی تولید شد و بعدا نسخه سریالی از آن منتشر شد. بر اساس قسمت اول می‌توان پیش‌بینی کرد «شریک جرم» مهم‌ترین سریال خانگی بهرامی باشد.

این احتمال حاصل گریم متفاوت بازیگر و نیز موقعیت خاص کاراکتر است. محمد امین شعرباف سهم زیادی از قسمت اول داشت اما چالشی حول کاراکتر او شکل نگرفت و نمی‌توان قضاوتی کامل درباره عملکرد این بازیگر تازه نفس داشت. المیرا دهقانی و سجاد بابایی اما از یک موقعیت ملتهب، نسبتا موفق عبور کردند. مهتاب ثروتی، علیرضا ثانی‌فر، علی مصفا و بهناز جعفری دیگر بازیگران «شریک جرم» هستند و باید منتظر بود تا نتیجه کارشان معلوم شود… مازیار میری پیش از این «خسوف» را در شبکه خانگی ساخته بود که اثری متوسط لقب گرفت.

کدخبر: ۵۵۰۸۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر