کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۰۴۳
تاریخ خبر:

آنالیز | فصل دوم سریال نیسان آبی

آنالیز | فصل دوم سریال نیسان آبی

روزنامه هفت صبح| فصل دوم «نیسان آبی» چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا سریال کمدی مسعود اطیابی در ابتدای راه توانسته نظر مخاطبان را جلب کند؟

منظر اول| محتوا
داستان فصل دوم «نیسان آبی» از جایی شروع شد که رابطه زری و جمشید بعد از خیانت جمشید شکرآب است. پری هم بر‌اساس دلایلی عجیب و غیر‌منطقی از رضا طلاق گرفته. ممد چاخان نیز با اشرف ازدواج کرده. جمشید به اجبار نیسان آبی را فروخته و اتفاقی با آن مواجه و سوارش می‌شود.

حالا کشف یک جسد باعث دردسر جمشید شده… . فصل دوم «نیسان آبی» را بر اساس قسمت‌های ابتدایی، می‌توان متوسط نامید. سریال موقعیت‌های کمدی به‌اندازه کافی ندارد و گاه لحن آن جدی می‌شود. قصه نیز وسوسه تماشای قسمت‌های بعد را ایجاد نمی‌کند؛ حال آن‌که در فصل اول حجم اتفاقات و لحظات کمدی سریال زیاد بود. شاید در ادامه این دو مشکل اساسی «نیسان آبی» مرتفع شود و بتواند علاقه‌مندان را راضی نگه دارد. آیا چنین اتفاقی رقم خواهد خورد؟

منظر دوم| ساختار
تغییر موقعیت شخصیت‌های اصلی سریال مهم‌ترین اتفاق فصل دوم «نیسان آبی» است. رابطه جمشید (حسین یاری) و زری (یکتا ناصر) بحرانی شده و همین حال بد، روی فضای کمدی سریال تاثیر منفی گذاشته است. جدایی پری (بهناز جعفری) از رضا (مهران غفوریان) نیز عامل دیگری است که «نیسان آبی» را تلخ کرده.

تلاش ناکام رضا برای به‌دست آوردن دل پری هم ایجاد موقعیت‌های خنده‌دار نکرده. در قسمت دوم شاهد غش کردن جمشید بودیم؛ این ماجرا یکی از عوامل رقم خوردن موقعیت کمدی فصل یک بود و حالا نیز چنین شده. برگ برنده سریال تاکنون، بازی مه‌لقا باقری در نقش اشرف است. او در سکانس عروسی رفتارهایی از خود بروز داد که واکنش مثبت کاربران را برانگيخته. به نظر می‌رسد با پیش رفتن قصه، سهم بیژن بنفشه‌خواه در نقش یک خواننده مجالس عروسی، در بیشتر شدن فضای کمدی «نیسان آبی» بالا برود.

کدخبر: ۵۵۱۰۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر