کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۲۱۹
تاریخ خبر:

آنالیز| عملکرد تلویزیون در بازی پرحاشیه

روزنامه هفت صبح | درباره متن و حاشیه مسابقه تیم‌های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز، در صفحات دیگر هفت‌صبح نوشته‌ایم. این مطلب، یک مسئله دیگر را دربرمی‌گیرد و آن عدم مدیریت اتفاقات یک بازی جنجالی توسط تلویزیون است.
منظر اول: گزارشگر | یک سنت در تلویزیون بنا نهاده شده که تیم‌های استانی، باید دارای گزارشگر اختصاصی باشند و تیم‌های پایتخت از این امکان محروم هستند. فعلا درستی یا نادرستی این مسئله سوژه گزارش نیست اما همین مسئله دریچه واکاوی شکست تلویزیون در روز پنجشنبه است. صادقیان گزارشگر تبریزی وقتی حاشیه‌ها را دید، سعی کرد چشم‌پوشی کند. کمی دیر به خودش آمد و متوجه شد دیگر وقت مماشات با رفتار برخی تماشاگران نیست.

با این حال چند بار گاف داد؛ از جمله وقتی اصرار به ادامه بازی داشت و مهم‌تر جایی که بعد از پرتاب سنگ به سمت بازیکنان پرسپولیس، لبخندی چاشنی کلام خود کرد و دقت پرتاب‌کننده سنگ‌ها را ستود! صادقیان متوجه اشتباه وحشتناک خود شد و سعی در جبران داشت اما به قول شاعر «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت». این نخستین اشتباه مرگبار گزارشگران نیست و ظاهرا تلویزیون هم نمی‌خواهد یک بار برای همیشه مشکل را حل کند. آیا صادقیان مستحق توبیخ نیست؟

منظر دوم: مجری | بعد از توقف بازی، محمدرضا احمدی مقصر را بازیکن پرسپولیس دانست و حتی گفت با پرتاب سنگ توسط عالیشاه جنجال آغاز شده! بلافاصله هواداران پرسپولیس معترض شدند و مجری فوتبال برتر در مقام توضیح برآمد. کار اما خراب‌تر شد چرا که احمدی این جمله قبلی را منکر شد و حتی گفت چرا حرف توی دهانم می‌گذارید؟!

هواداران هم بریده صبحت‌های قبلی او را دست به دست چرخاندند تا برسد به دست احمدی! ماجرا به همین جا ختم نشد؛ او مقصر را هم شناسایی کرد و به برخی ادمین‌های کانال‌های سرخابی تاخت. احمدی برای اثبات حرف‌های خود به نتیجه تحقیقات یک برنامه رادیویی استناد کرد که ادمین برخی از کانال‌های پرسپولیس و استقلال یک نفر هستند. این شایعه‌ای است که زیاد شنیده می‌شود و برای اثبات آن نیاز است که یک برنامه مفصل به آن بپردازد نه اینکه یک مجری به شکل هیجانی از آن بهره ببرد.

کدخبر: ۴۵۷۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر