کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۵۴۴
تاریخ خبر:

آنالیز| عملکرد برق‌نورد در دو نقش متفاوت

روزنامه هفت صبح| هومن برق‌نورد که این روزها سریال‌های «جیران» و «آکتور» را در شبکه خانگی دارد، پیش‌تر این مدیوم را با بازی در سه فصل از «شهرزاد»‌، «ریکاوری» و «ساخت ایران 3» تجربه کرده بود.

منظر اول: جیران| حسن فتحی علاقه‌ای خاص به بازیگرانی دارد که اصطلاحا خاک صحنه خورده‌اند. پیرو همین است که بارها از هومن برق‌نورد برای بازی در فیلم و سریال‌های خود دعوت کرده است. از قضا تا پیش از «جیران» بهترین دستاورد برق‌نورد از مدیوم خانگی همکاری با فتحی در «شهرزاد» است. او در «جیران» هم موفقیت پیشین را تکرار کرده و نقش شازده بصیر تبدیل به آثار خوب کارنامه‌اش شده.

شازده از در دوستی وارد می‌شود و آرام آرام نقشه‌اش را درباره مادر شاه (مریلا زارعی) بر‌ملا می‌سازد. برق‌نورد از همان قسمت‌های نخست «جیران» به‌خوبی روی خبیث شخصیت را در بازی‌اش نشان داد و در قسمت‌های اخیر آن را به اوج رساند. برق‌نورد آنقدر تجربه دارد که مرزی درست میان بازی اغراق شده و باورپذیر قائل شود و به همین خاطر است که شخصیت شازده بصیر مورد توجه قرار گرفته.

منظر دوم: آکتور| در کارنامه سریالی هومن برق‌نورد نقش‌های مختلف دیده می‌شود‌؛ از جمله کاراکترهای طنز «ساختمان پزشکان» ، «دزد و پلیس» و «دودکش». هر‌چند نقش او بعد از سه فصل در «دودکش» نیاز به تنوع و تغییر دارد. از آن سو «ساخت ایران 3» موقعیت خوبی در اختیار برق‌نورد برای نمایش توانایی خود در نقش‌های کمدی قرار نداد. با چنین پیشینه‌ای او به «آکتور» رسید؛ یک نقش جدی با گریم کاملا متفاوت.

شخصیت صمدیان در این سریال ظاهری موجه دارد اما کم‌کم مخاطب پی به بی‌بند و باری اخلاقی او می‌برد. نیما جاویدی در مقام کارگردان و هومن برق‌نورد به عنوان بازیگر، واقعیت شخصیت را آرام‌آرام پیش چشم مخاطب قرار دادند. به همین نسبت بازی برق‌نورد ذره‌ذره تغییر کرد تا اینکه صمدیان تبدیل به شخصیتی منفور شد. ریزه‌کاری‌هایی که در بازی او وجود دارد حساب شده است.

کدخبر: ۵۰۷۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر