کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۳۰۴
تاریخ خبر:

آنالیز | شکست در رمضان به گواه آمار

روزنامه هفت صبح | روز گذشته آمار برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات منتشر شد که یک بار دیگر واژه «شکست» را یادآور می‌شود. در این میان وضع برای «از سرنوشت ۴» بدتر است ؛ چرایی‌اش را در ادامه خواهید خواند.
منظر اول : سریال‌ها| نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما نشان می‌دهد از بین سریال‌های جدید پخش شده در ماه مبارک رمضان، سریال «خوشنام» از شبکه یک ۸ .۳۲ درصد، «نجلا ۲» از شبکه سه ۱. ۳۲ درصد، «از سرنوشت ۴» از شبکه دو ۲. ۲۶ درصد و سریال «مسافران شهر» از شبکه پنج ۴. ۳ درصد بیننده داشته‌اند. آمار گویاست و نشان می‌دهد سریال‌های رمضان امسال موفق نبوده‌اند.

این یعنی آمارسازی سازندگان آنها در رسانه‌ها، چیزی جز شوی تبلیغی نیست. در این میان اتفاق بد نصیب «از سرنوشت» شده که تجربه سه فصل موفق را پشت سر گذاشته. این سریال در فصل‌های قبل مورد اقبال قرار گرفت اما ضعف در داستان‌گویی‌، قصه شعاری‌، بازی های بد‌، اتفاقات تخیلی و… خاطرات گذشته را محو کرده. اگر مسیر فصل چهارم سریال درست پیش می‌رفت، حالا شاهد این سقوط نبودیم. عجالتا یک برند در رمضان امسال سوخت شد.

منظر دوم : برنامه‌ها| همانطور که پیش‌بینی می‌شد فقط معدودی برنامه در رمضان امسال پر مخاطب بوده‌اند. صدر جدول در اختیار «عصر جدید» است که با ۸. ۴۸ درصد، پربیننده‌تر از سایر برنامه‌ها بوده . آمار این برنامه نوسان دارد و این یکی از آمارهای پایین برنامه محسوب می‌شود. پشت سر آن «خندوانه» با ۱. ۳۰ درصد مخاطب قرار دارد. در میان برنامه‌های افطار «زندگی پس از زندگی» شبکه چهار با ۹. ۲۷ درصد مخاطب‌، پربیننده‌ترین شده.

آماری از دیگر برنامه‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما بر اساس گزارش قبلی، هیچ کدام وضعیت مطلوب نداشتند. همین شرایط برای برنامه‌های سحر جاری است‌؛ تا جایی که «ویژه برنامه سحر» از شبکه‌های استانی ۸ / ۱۲ بیشترین مخاطب را داشته‌اند. طبعا هر نظرسنجی دارای میزانی از خطا است اما همین مقدار شمایی از وضعیت تلویزیون را نشان می‌دهد. این همه برنامه در رمضان پخش شد اما فقط معدودی بیننده مطلوب داشته‌اند!

کدخبر: ۴۵۶۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر