کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۲۲۸
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال عملیات رعد از شبکه یک

روزنامه هفت صبح | شبکه یک به‌تازگی پخش سریال 10 قسمتی «عملیات رعد» را به مناسبت هفته نیروی انتظامی شروع کرده است. این سریال به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی علی یاور در ۱۰ قسمت در موسسه ناجی هنر تولید شده.
منظر اول محتوا| داستان «عملیات رعد» درباره یک گروه پلیسی به نام رعد است که هر بار درگیر یک پرونده می‌شوند و طی آن مخاطبان به تماشای عملیات یگان ویژه فراجا می‌نشینند. در چند قسمت ابتدایی، آنچه بیش از همه به چشم آمده، تلاش سریال برای نمایش پرونده‌هایی است که مخاطب با خیلی از آنها آشنایی ندارد؛

مثل هک کردن بانک و اعتراض یک مرد به پزشک جراح عمل زیبایی که کارهای غیر‌قانونی‌اش نتایج مرگباری به همراه داشته است. مسائلی مثل گروهک‌های تروریستی اما پیش‌تر در سریال‌های دیگر به نمایش در آمده بود. قصه اصلی «عملیات رعد» از طریق پسر پلیس که فیلمساز است، وارد مسائل اجتماعی هم می‌شود و همین به داستان شاخ و برگ بیشتری داده. «عملیات رعد» در مجموع دارای قصه‌ای مهیج است اما مواردی مثل تصویر کلیشه‌ای خانواده پلیس جزو ضعف‌های آن به‌حساب می‌آید.

منظر دوم: ساختار| ناجی هنر سابقه‌ای طولانی در ساخت سریال و تله‌فیلم پلیسی دارد. پس انتظار می‌رود محصولات جدید آن، از نظر سر و شکل و ساختار قابل قبول باشند. خاصه آنکه سازندگان امکانات تولید یک اثر پلیسی را در اختیار دارند. «عملیات رعد» را می‌توان جزو تولیدات خوب ناجی هنر دانست که عظمت کار پلیس را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

طبعا این سریال از نظر ساختاری ضعف‌هایی دارد که نمودش را می‌توان در روایت کند برخی صحنه‌ها دید. یا وقتی دوربین به زندگی پلیس (مجید واشقانی) نزدیک می‌شود، تصویر ارائه شده از همان کلیشه‌ها پیروی می‌کند‌، حال آنکه مخاطب انتظار دیگری دارد. بازیگرانی چون مجید واشقانی، مهدی زمین‌پرداز، هادی دیباجی، ارسطو خوش‌فرم، شهروز ابراهیمی، مهشید جوادی و … در «عملیات رعد» بازی دارند که به‌خوبی از پس ماموریت برآمده‌اند و بازی‌شان باورپذیر است.

کدخبر: ۴۸۲۲۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر