کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۶۴۰
تاریخ خبر:

‌آنالیز| ‌سریال سایه‌باز با بازی شقایق فراهانی و...

‌آنالیز| ‌سریال سایه‌باز با بازی شقایق فراهانی و...

روزنامه هفت صبح| علی یاور سریالی برای شبکه نمایش خانگی ساخته به اسم «سایه‌باز» که تاکنون شش قسمت آن توزیع شده. خودش آن را نوشته، تهیه کرده و بازی نیز کرده است.

منظر اول| محتوا
داستان سریال از جایی شروع شد که جوانی به اسم بردیا با بازی شکيب شجره درگیر یک مشکل اساسی بود. ماجرا درباره رمزارز‌هاست و اختلالی که در فعالیت سرور‌های یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این بازار ایجاد شده است. بردیا مسئول این شرکت است که در ابتدای داستان متوجه هک شدن یکی از سرور‌های اصلی شرکت می‌شود و تلاش دارد با همراهی عماد با بازی نیما شعبان‌نژاد، عامل این اتفاق را پیدا کند.

هنوز معما حل نشده و بردیا در یک صحنه‌سازی مربوط به قتل گیر افتاده. سریال «سایه‌باز» چند قصه دیگر را هم پیش می‌برد که مربوط می‌شود به جنگ قدرت میان چند نفر؛ خیانت به همسر و… این سریال یکی از ضعیف‌ترین محصولات نمایش خانگی است که داستان آن فاقد ایجاد شوق برای همراهی است و شیوه روایت آن مخاطب را خسته می‌کند. حرف بیشتری درباره قصه نیاز نیست!

منظر دوم| ساختار
مهدی هاشمی، شکیب‌ شجره، نیما شعبان‌نژاد، محمد نادری، شقایق فراهانی، فاطمه گودرزی، شبنم قلی‌خانی، افسانه ناصری، شاهد احمدلو و سام قریبیان از جمله بازیگرانی هستند که در «سایه‌باز» حضور دارند. شرایط قصه و کارگردانی به‌گونه‌ای است که اجازه عرض‌اندام به بازیگران نداده.

شجره در نمایش یک شخصیت مستاصل، از کلیشه‌ها بهره برده و تلاش شعبان‌نژاد برای عبور از شمایل کمدی جواب نداده است. خرده امتیازهایی که در بازی بازیگران شاهدیم حاصل توان آن‌هاست اما وقتی گروه مقابل دوربین درست هدایت نشوند، نتیجه‌ای خوب به‌ثمر نمی‌نشیند. طراحی شخصیت‌های منفی نیز از اغراق لطمه دیده‌اند؛ مثل هاشمی، نادری و احمدلو. عجیب آن‌که حتی رابطه زن و شوهر اصلی قصه (شجره و رجب‌پور) نیز باسمه‌ای و غیرقابل باور است. از فلش‌بک‌ها نگوییم که مبتدیانه اجرا شده‌اند. این‌ها همه ضعف «سایه‌باز» نیست… .

کدخبر: ۵۴۹۶۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر