کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۱۳۵
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال جدید در کنار پروانه‌ها

روزنامه هفت صبح | شبکه دو از ابتدای هفته پخش سریال جدید خود با نام در کنار پروانه‌ها را آغاز کرده است. این سریال را داریوش یاری ساخته و مبنای قصه آن روایت‌های دینی و قرآنی است. در کنار پروانه‌ها چطور استارت خورد؟
منظر اول: محتوا | ‌اگر پیگیر خبرها باشید می‌دانید سریال در کنار پروانه‌ها بازیگرانی دارد که نقش اصلی برعهده آنها است. در قسمت اول اما خبری از بازیگرانی چون برزو ارجمند و پروانه معصومی نبود تا مشخص شود کارگردان بخشی از فضای سریال را در گام نخست روایت کرده. در این قسمت تمرکز داستان بر زندگی مردی است(سامرند معروفی) که دچار مشکل مالی شده.

او در عین حال آدمی تندمزاج است و با عقاید پدر مشکل دارد. پدر می‌گوید باید در هر کار به خدا توکل کرد اما فرزند این عقیده را به تمسخر می‌گیرد. بر اساس همین کد می‌توان پی برد در کنار پروانه‌ها هم در پی نمایش تحول آدم‌ها است. این اتفاق به شکل باورپذیر و مستدل رخ خواهد داد؟ باید منتظر بود. در قسمت اول سریال خرده داستان‌های دیگر هم شاهد بودیم از جمله ماجرای همیشگی عشق و عاشقی.

منظر دوم: ساختار | در میان آثاری که داریوش یاری ساخته، تله فیلم حبیب ویژه‌تر است. این فیلم تحول یک انسان را به شکلی باورپذیر نشان داد و به باور مخاطب نشاند. او به پشتوانه این تجربه و سریال‌هایی چون پناه آخر و هاتف به سریال در کنار پروانه‌ها رسیده است. در قسمت اول داریوش یاری در فضا سازی موفق بود و بافت محل زندگی شخصیت‌ها را باورپذیر به تصویر کشید.

به‌رغم این که قصه فاقد نقاط عطف فراوان بود اما این مشکل در کارگردانی به چشم نیامد. سامرند معروفی بازی معقولی دارد اما شخصیت نگار عابدی بر اساس کلیشه زنان مهربان خانه دار طراحی شده است. در کنار پروانه‌ها برای این که مخاطب را گیر بیندازد نیازمند قصه‌های پرکشش و چه بسا نامتعارف است. اگر داستان بر همین منوال پیش برود، جز مخاطب ثابت، انتظار دیده شدن آن از سوی مخاطب غیر وفادار از این سریال نمی‌رود.

کدخبر: ۴۱۱۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر