کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۸۶۵
تاریخ خبر:

آنالیز | درخشش پورحسینی در سرزمین مادری

آنالیز | درخشش پورحسینی در سرزمین مادری

روزنامه هفت صبح| افسوس که سرزمین مادری توقیف شد و زنده‌یاد پرویز پورحسینی حاصل عملکرد درخشان خود در این سریال را ندید. او 7 آذر 1399 بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت.

منظر اول| سرزمین مادری
زنده‌یاد پرویز پورحسینی در سریال سرزمین مادری نقش دکتر را ایفا می‌‌کند که روزنامه‌‌نگار است و قصد کمک به رهی (علی شادمان) را دارد. او سال 87 در این سریال بازی کرد؛ سالی که یکی از دوران پرکاری‌اش هم هست. آن سال پورحسینی در فیلم سفر مرگ و سریال‌‌های مثل هیچ‌کس، شب می‌گذرد، سایه تنهایی و نشانی به همراه تله‌‌فیلم در همین نزدیکی حضور یافت.

اتفاق مهم اما مربوط است به سرزمین مادری که قرار بود سال 92 روی آنتن برود ولی بعد از چند قسمت توقیف شد. زنده‌یاد پورحسینی شمایل یک روزنامه‌نگار پر‌قدرت و با اعتماد به‌نفس را جذاب ارائه کرده و توانسته حس همراهی مخاطب را برانگیزد. تسلط او بر جزئیات شخصیت تا آنجا‌ست که در لحظه انفجار می‌داند چطور خویشتنداری کند و صبوری پیشه کند. پیرمرد قصه ارتباطی صمیمانه با رهی برقرار کرده و این موفقیت چیزی نیست جز سال‌ها تجربه بازیگری پورحسینی.

منظر دوم| دیگر آثار
مثل هر بازیگر دیگری، در کارنامه پرویز پورحسینی هم نقش و اثر ناموفق وجود دارد. با این حال کفه کارنامه موفق او سنگین‌تر است. سریال‌های هزاردستان، امیر‌کبیر، روشن‌تر از خاموشی، شب دهم، یک مشت پر عقاب، مختارنامه و… به همراه تعداد زیادی تله‌تئاتر، از پورحسینی بازیگری محبوب و توانمند ساختند. این بازیگر در سال‌های پایانی زندگی، در چند سریال تلویزیونی دیگر بازی کرد و قدرتش را به رخ کشید؛ از جمله هفت سنگ، میکائيل، بچه مهندس و… .

حالا و با پخش سرزمین مادری ملاقات دوباره مخاطبان با پورحسینی است که عملکردش تحسین‌ها را به همراه داشته. او در سینما نیز وضعیتی مشابه دارد و بارها قدرت بازیگری خود را به رخ کشیده. مردی که موش شد، طلسم، اوینار، کشتی آنجلیکا و بسیار آثار دیگر. سینمای ایران، پورحسینی در باشو غریبه کوچک با آن شمایل خاص و چهره سمپات را هرگز فراموش نخواهد کرد.

کدخبر: ۵۴۹۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر