کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۴۵۰
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌بی‌مهری تلوبیون نسبت به رحیل

آنالیز | ‌بی‌مهری تلوبیون نسبت به رحیل

روزنامه هفت صبح| پخش فصل دوم «رحیل» به کارگردانی رامین عباسی‌زاده و مسعود آب‌پرور از هفته گذشته در شبکه سه آغاز شد. فعلا همین مقدار اشاره کافی است که کیفیت سریال در سری جدید افت نکرده و به‌زودی درباره‌اش به تفصیل خواهیم نوشت. مطلب امروز به یک نکته فرامتن اختصاص دارد.

منظر اول| بارگذاری ناقص
ساعت پخش سریال‌های شبکه سه حوالی 20:30 است و تکرار آن بعد از نیمه شب روی آنتن می‌رود. طبعا خیلی‌ها در این دو بازه زمانی امکان تماشای سریال‌ها را ندارند و به تلوبیون سر می‌زنند. طبق عادت مرسوم، تلوبیون چند ساعت بعد از پخش، سریال‌ها را بارگذاری می‌کند.

این اتفاق برای «رحیل» هم افتاده اما به شکل ناقص. کاربرانی که به اپلیکیشن تلوبیون مراجعه می‌کنند، قسمت اول «رحیل» را می‌بینند اما همچنان و پس از یک هفته خبری از قسمت دوم نیست! در این سامانه قسمت سوم سریال قابل مشاهده است اما قسمت بعدی بارگذاری نشده و به جای آن قسمت پنجم در دسترس قرار گرفته! شبکه سه، آخر هفته گذشته خلاصه فصل دوم «رحیل» را پخش کرد اما در تلوبیون این قسمت هم یافت نمی‌شود. با این حساب، کاربران امکان دسترسی به همه قسمت‌های «رحیل 2» در سامانه تلوبیون را ندارند.

منظر دوم| بی‌توجهی به مخاطب
نمی‌دانیم چرا «رحیل» به شکل کامل در تلوبیون بارگذاری نشده. قصد تشکیک هم نداریم که مثلا بگوییم عمدی در کار است. ولی کاش روابط عمومی این سامانه پیش از انتقادات و مطالبات رسانه‌ای، دلیل را توضیح می‌داد. وانگهی، چنین اتفاقاتی حاصلی ندارد جز بی‌احترامی به مخاطب و نیز گروه سازنده.

«رحیل» همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، جزو محصولات خوب امسال است و خیلی‌ها مشتاق تماشای آن از طریق تلوبیون هستند. ارائه ناقص سریال اما آنها را از دیدن یک مجموعه محبوب محروم می‌کند. در شرایطی که تلویزیون از کمبود سریال جدید و با کیفیت رنج می‌برد، باید همه تلاش‌ها برای دیده شدن بیشتر محصولاتی چون «رحیل» باشد که در عمل شاهد این مسئله نیستیم. ضمن اینکه عرصه ناقص «رحیل» روی آمار کلی میزان مشاهده آن هم تاثیر منفی می‌گذارد و چنین امری با مفهوم رقابت سریال‌سازان برای بالا بردن کیفیت آثارشان در تضاد است.

کدخبر: ۵۵۰۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر