کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۹۶۸
تاریخ خبر:

آنالیز | برنامه حالا برعکس ‌استودیوی ‌خندوانه

روزنامه هفت صبح | از ابتدای هفته برنامه طنز «حالا برعکس» که با هدف روایت ماجراهای جذاب استودیوی «خندوانه» ساخته شده است، روی آنتن شبکه نسیم رفت. این برنامه در دو قسمت ابتدایی چه کیفیتی داشته‌؟ مخاطبان با دیدن آن سرگرم می‌شوند؟

*** منظر اول/ محتوا: «حالا برعکس» در دسته برنامه‌های پشت صحنه تعریف می‌شود. با این حال ربطی به پشت صحنه‌های روتین سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ندارد. این برنامه دارای یک قصه است و اتفاقات در قالب آن روایت می‌شود. این قصه برگرفته از اتفاق‌های واقعی برنامه و نیز تخیل نویسنده است.

به‌خوبی می‌توان پی برد مثلا مصاحبه مطبوعاتی رامبد جوان و احتمالا حواشی پس از آن‌، از فیلتر ذهن نویسنده گذشته و شکل و شمایلی طنز گرفته. «حالا برعکس» برای علاقه‌مندان به برنامه «خندوانه» می‌تواند جذاب باشد چرا که بخش زیادی از اتفاق‌های پشت صحنه را نمایش می‌دهد. مثلا در قسمت اول قسمت زیادی از لوکیشن و کارکرد آنها برای مخاطب شرح داده شد. ضمن آنکه ‌قصه دارد‌، بیننده بیشتر سرگرم می‌شود. خلق چند کاراکتر کمدی برای پیشبرد قصه به تیم سازنده کمک می‌کند تا محتوای مورد نظر را راحت‌تر به تصویر بکشند.

* منظر دوم/ ساختار : اتفاق‌های دو قسمت ابتدایی «حالا برعکس» زیاد بوده و توام با هیجان و سر و صدا روایت شده. این تمهیدی است تا هیجان و شلوغی پشت صحنه منتقل شود. با این حال چون «خندوانه» برنامه‌ای آرام است، احتمالا «حالا برعکس» هم این آرامش را به مخاطب منتقل کند. در «حالا برعکس» چند ایده خوب شاهد بوده‌ایم که مهم‌ترین آن نوع معرفی عوامل مقابل دوربین است.

‌ورود حامد همایون به داستان هم جذاب بود؛‌ ضمن آنکه نشان داد این خواننده در زمینه بازیگری صاحب استعداد است. طراحی کاراکترهای خیالی مثل تهیه‌کننده در اجرا ناموفق نبوده؛ شوخی‌ها و بده بستان‌های او و دیگران با رامبد می‌توانست لوث از آب در آید که این اتفاق رخ نداده است. «حالا برعکس» ایده‌ای جذاب دارد که در ساختار هم موفق بوده ولی برای اینکه به موفقیتی همپای «خندوانه» برسد، نیازمند زمان و از بین بردن نقاط ضعف است. در کنار رامبد جوان باید فضا برای عرض اندام دیگران هم فراهم شود.

کدخبر: ۳۹۷۹۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر