کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۹۷۲
تاریخ خبر:

آنالیز | بررسی برنامه پیش‌گو با اجرای پژمان جمشیدی

روزنامه هفت صبح | روز شنبه نخستین قسمت برنامه اینترنتی «پیش‌گو» رونمایی شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این برنامه دارای چه کیفیتی است؟پژمان جمشیدی در مقام مجری چگونه عمل کرد؟چه سرنوشتی برای برنامه می‌توان متصور بود؟
* منظر اول / محتوا: هفته پیش اطلاعاتی اختصاصی درباره برنامه «پیش‌گو» منتشر کردیم که بخش زیادی از آن را در قسمت اول دیدیم. همانطور که پیش‌بینی می‌شد،چالش اصلی برنامه پرداخت ایده و نیز اجرای پژمان جمشیدی است. ایده‌ای که در «پیش‌گو» قوام یافت،‌ در میان برنامه‌های داخلی تازگی دارد.

صحبت از گذشته و آینده با امیر آقایی به عنوان مهمان اول، نخستین عاملی است که مصاف با این بازیگر را متفاوت از گفت‌وگوهای دیگر می‌کند. احتمالا برای بخشی از مخاطبان جذاب است تا بدانند آقایی دوست دارد با کدام شخصیت‌ها همنشینی داشته باشد یا قانونش برای آرمان شهر چیست، یا چه پیامی برای آیندگان دارد. بخش مهیج «پیش‌گو» وارد شدن مهمان (امیر آقایی) در چالش سرنوشت است. او ۱۰ اتفاقی که به طور شانسی برایش انتخاب شد را به عنوان مسیر ۱۰ سال آینده خود چید. واکنش‌ها، خنده‌ها و عصبیت آقایی همانی بود که سازندگان «پیش‌گو» دنبالش هستند.

* منظر دوم / ساختار: غافلگیری اصلی«پیش‌گو» اجرای پژمان جمشیدی است. او تجربه زیادی در اجرای صحنه‌ای تئاتر دارد و حالا به‌خوبی از این اندوخته بهره برده. جمشیدی علاوه بر اینکه تسلط کاملی بر بیان دارد، از به‌کارگیری واژه‌های تکراری پرهیز کرد. ضمن آنکه مسیر گفت‌وگو از دستش خارج نشد و حواسش بود مطابق با هر بخش چه کنش و واکنشی داشته باشد. چالش اصلی او در بخش سرنوشت است که امیر آقایی برای لحظاتی عصبانی شد.

جمشیدی با خنده و نیز بیان چند جمله تحسین‌آمیز باعث شد آقایی برخود مسلط شود.«پیش‌گو» دارای دکوری چشم نواز ومتنوع است که به تناوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این برنامه گروه موسیقی هم حضور دارد اما در قسمت اول اجرای آنها نه تنها باعث نشاط برنامه نشد که «پیش‌گو» را از ریتم انداخت. این برنامه برای اوج‌گیری نیازمند فرصت است. مهم‌ترین تصمیم سازندگان باید دور کردن برنامه از افتادن به ورطه تکرار باشد.

کدخبر: ۳۹۱۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر