کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۵۲۸۲
تاریخ خبر:

آقای نصرت!‌ این‌ چه‌ کاری‌ بود‌ کردی؟

روزنامه هفت صبح| فیفا تحقیقاتی را آغاز کرده تا مشخص شود که آشپز و رستوران‌دار معروف؛ یعنی «سالت بی» و چندین نفر دیگر چطور توانستند بعد از فینال جام‌جهانی در قطر وارد زمین چمن استادیوم لوسیل، محل برگزاری مسابقه فینال شوند و حتی جام را در اختیار بگیرند و با آن عکس بگیرند.

این آشپز اصالتا ترک که رستوران‌های زنجیره‌ای او با نام «نُص‌رِت»، در شهرهایی چون دوبی و حتی لندن و نیویورک شعبه دارند، در تصاویر منتشر شده، جام قهرمانی را در دست می‌گیرد، آن را می‌بوسد و حتی رفتار معروف خود یعنی نمایش ریختن نمک روی آن را نیز انجام می‌دهد. با وجود اینکه از سوی بازیکنان تیم ملی آرژانتین رفتار بدی با او صورت نگرفته ولی برخی می‌گویند که او این جشن قهرمانی را خراب کرده است.

به طور مثال در آنجا که تلاش کرده توجه لیونل مسی، کاپیتان این تیم را هم به خود جلب کند. تصاویر این موضوع نیز در اینستاگرام نصرت نقش بسته است. طبق پروتکل فیفا، جام باید صرفا توسط گروه مشخصی یعنی برندگان تورنمنت و مقامات رسمی فیفا لمس شود یا در اختیار گرفته شود و فیفا از این رو قصد دارد که نوعی تنبیه انضباطی، علیه کسانی که در این زمینه تقصیر داشتند اعمال کند.

‌سالت بی کیست؟
سالت بی که نام واقعی او نصرت گوکچه است؛ یک قصاب و سرآشپز ترک است. او در سال 1983 در ارزروم ترکیه و در خانواده‌ای کُرد به دنیا آمد. پدرش کارگر معدن بود و وضعیت مالی خانواده او را مجبور کرد که مدرسه را در کلاس ششم ترک کند و به عنوان شاگرد قصاب در استانبول مشغول به کار شود.

او بین سال‌های 2007تا 2010 به چند کشور جهان مثل آرژانتین و آمریکا رفت و در رستوران‌های محلی کار کرد تا بتواند به عنوان آشپز و رستوران‌دار تجربه کسب کند و نخستین رستوران خود را در سال 2010 در استانبول افتتاح کرد و چهار سال بعد توانست یک رستوران در دوبی نیز افتتاح کند.

اما از سال 2017 پس از وایرال شدن یک ویدئو در خصوص روش قابل توجه او برای آماده کردن استیک مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان او توانست بیش از 20 رستوران در جهان بزند از جمله در قطر، عربستان سعودی، یونان، آمریکا و بریتانیا. رستوران‌های او در واقع نوعی خانه استیک است و Nusr-et برگرفته از نام او و کلمه Et در ترکیه به معنای گوشت، نام دارد. قیمت غذا در رستوران‌های او بسیار بالاست به نوعی که در شعبه لندن او، نوعی استیک با ورقه‌های طلا به قیمت 2000 پوند ارائه می‌شود.

پای اینفانتینو در میان است؟
تاکنون افرادی مشهوری از جمله دیوید بکهام، لئوناردو دی‌کاپریو و نیز رئیس جمهور ونزوئلا یعنی نیکولاس مادورو در رستوران‌های وی حاضر شدند. همچنین اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در ژانویه سال 2021 در یکی از رستوران‌های وی در دوبی حاضر شده بود و حتی تلاش کرده بود شبیه وی، ادای نمک ریختن روی استیکی را در بیاورد.

او در یک ویدئو که در آن زمان وایرال شده بود؛ گفت: «آقای نصرت، شماره یک، بهترین بهترین‌ها، یک عصر فراموش نشدنی در دوبی.» اینفانتینو همچنین «نصرت» را یک اسطوره خوانده بود. در جریان جام‌جهانی قطر نیز یک ویدئو منتشر شد که نشان می‌داد نصرت اینفانتینو را در آغوش کشیده بود و در صندلی‌های وی آی پی در کنار بازیکنان برزیل یعنی رونالدو، روبرتو کارلوس و کافو نشسته بود. بنابراین شاید متهم اصلی در این زمینه خود رئیس فیفا باشد و از این رو برای به نتیجه رسیدن این تحقیق، خیلی نباید امیدوار بود.

کدخبر: ۴۹۵۲۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر