کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۸۴۳۰
تاریخ خبر:

آقای مجیدی اینجا استقلال است یا مدرسه پیرمردها؟

روزنامه هفت صبح | آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، لوسیانو پریرا، سعید صادقی، امین قاسمی‌نژاد و نوید عاشوری. این فهرستی است که فرهاد مجیدی برای بستن استقلال در فصل آینده خواهان جذب‌شان شده ‌. مرور عملکرد این بازیکنان نشان می‌دهد ‌ بیشتر آنها در فصل گذشته ضعیف ظاهر شده‌اند و به نظر نمی‌رسد بتوانند استقلال را در لیگ بیست و یکم تبدیل به مدعی قهرمانی کنند. نگران‌کننده اینکه بیشتر این بازیکنان سال‌های اوج خود را پشت سر گذاشته‌اند و باید کم‌کم به فکر خداحافظی از فوتبال باشند نه سبک‌سنگین کردن پیشنهاد استقلال!

آرمین سهرابیان: مدافع چپ‌پایی که توانایی بازی در پست دفاع چپ و مدافع میانی را دارد. او سابقه بازی در استقلال را دارد اما هرگز نتوانست در این تیم یک مدافع مطمئن و باثبات باشد و فصل گذشته از استقلال جدا شد و به گل‎گهر پیوست. او در تیم امیر قلعه‌نویی فیکس و از ارکان اصلی خط دفاع این تیم بود. تیمی که در یک فصل ۳۲ گل خورد و آمار دفاعی خوبی نداشت و قطعا سهرابیان هم در ثبت چنین آماری نقش داشته است. مشخص نیست فرهاد مجیدی چرا اصرار به جذب او دارد. این در حالی است بازیکنی به نام ایمان سلیمی هم در بازار وجود داشت که هم عملکرد بهتری از خود ارائه داده بود و هم بازیکن آزاد بود و استقلال می‌توانست به او پیشنهاد بدهد. اما او به گل‌گهر رفت تا جانشین سهرابیان شود و سهرابیان هم به استقلال بیاید. هر چند گفته می‌شود او فعلا در حال بررسی پیشنهاد مالی استقلال و چانه‌زنی هم هست!

روزبه چشمی: درباره او حرف خاصی نمی‌شود زد. او مدافعی باتجربه و شناخته شده است که سابقه کاپیتانی این تیم را هم دارد. چشمی در مدت حضورش در استقلال عملکردی پر فراز و نشیب داشت و در خط دفاع هرگز اعتماد کادر فنی و هواداران را جلب نکرد و در خیلی از بازی‌ها با اشتباهاتش باعث ناکامی و شکست و حذف استقلال هم شد. او فصل گذشته هم در حالی که استقلال خواهان تمدید بود، ناگهان به قطر رفت و از تیم ام‌صلال سر درآورد. پس از یک سال هم بدون اینکه تیم قطری خواهان تمدید با او باشد، از این تیم جدا شد. روزبه حالا بدون تیم است و استقلال هم به او پیشنهاد داده اما این روزبه اگر همان روزبه همیشگی هم باشد، باید منتظر اشتباهات فنی و حتی کارت‌های زرد و پنالتی دادن‌های بی‌موردش باشیم.

لوسیانو پریرا: او با ۸۶ گل زده، بالاتر از ادینیو، بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است. قطعا مهاجم گلزنی است اما مشخص نیست چرا تیمی مثل استقلال و مربی‌ای مثل فرهاد مجیدی، باید به دنبال جذب یک مهاجم ۳۷ ساله باشند! او بهترین سال‌های فوتبال خود را پشت سر گذاشته است و شاید در روزهای اخیر به فکر خداحافظی از فوتبال هم افتاده باشد اما در این سن و سال با پیشنهاد استقلال و مجیدی مواجه شده است. از یاد نبریم که او در فصل گذشته فقط پنج گل در لیگ برتر برای فولاد زد که دو تا از آنها پنالتی بود. در واقع آمار گلزنی او از همه مهاجمان استقلال ضعیف‌تر بوده و کاملا مشخص است که دیگر توان و آمادگی بازی در تیمی مثل استقلال را ندارد.

نوید عاشوری: هافبک ۳۳ ساله‌ای که در استقلال خوزستانِ لیگ پانزدهم چهره شد و فصل گذشته را در تیم گل‌گهر سیرجان سپری کرد. او هم سن و سال پایینی ندارد و سال‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کند. ضمن اینکه فصل گذشته اصلا عملکرد و آمار خوبی ثبت نکرد و تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین استقلال هستند هافبک‌هایی که موثرتر و بهتر کار کرده‌اند و باز هم عجیب است که با این آمار، مجیدی روی چنین بازیکنی دست گذاشته است.

امین قاسمی‌نژاد: او بازیکن خوبی است. در سال‌های اخیر ستاره تیم پدیده یا شهرخودرو بوده و در نیم‌فصل لیگ بیستم در آستانه حضور در استقلال قرار داشت اما در آخرین لحظات این انتقال انجام نشد و قاسمی‌نژاد در پدیده ماندنی شد. حالا به واسطه بندی که در قراردادش وجود دارد، می‌تواند از تیمش جدا شود و به استقلال بیاید. از نظر فنی تردیدی در توانایی‌های او نیست اما مشکل اینجاست که او هم جوان نیست. قاسمی‌نژاد ۳۵ ساله است و قطعا شادابی دوران جوانی را ندارد و بعید است بتواند به خط حمله استقلال طراوتی ببخشد.

ابوالفضل جلالی: مدافع چپ فصل گذشته سایپا از معدود چهره‌های جوان لیست فرهاد مجیدی است. او البته با سایپا قرارداد دارد و جذبش توسط استقلال نیاز به مذاکره با باشگاه هم دارد اما واقعیت این است که او هنوز تجربه چندانی ندارد و بعید است بتواند مشکل استقلال در سمت چپ خط دفاعی را به تنهایی حل کند. او حداقل به یکی دو سال بازی در استقلال نیاز دارد تا تبدیل به یک مدافع پخته و مسلط شود و به همین دلیل نمی‌تواند او را یک خرید ایده‌آل برای این تیم دانست. در بهترین حالت او یک سرمایه خوب برای استقلال خواهد بود.

سعید صادقی: از معدود بازیکنان فهرست فرهاد مجیدی است که فصل گذشته در تیمش نمایش‌های خوبی داشت. او بازیکن گل‌گهر بود و در خط هافبک این تیم خوب کار کرد. هرچند واقعا نمی‌توان گفت که آیا او بهتر از بازیکنی مثل رضاوند است یا نه. صادقی ۲۷ ساله است و ظاهرا از پرسپولیس هم پیشنهاد داشته که پاسخ منفی داده تا به استقلال بپیوندد. به نظر می‌رسد در فهرست فرهاد مجیدی، او یکی از مطمئن‌ترین‌ها باشد. صادقی چند سال هم در شهرخودرو حضور داشت و یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود و به همین دلیل بود که یحیی گل‌محمدی هم خواهان او بود.

کدخبر: ۴۰۸۴۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر