کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۶۲۸۴
تاریخ خبر:

آخر هفته طلایی زنان در دنیای ورزش

روزنامه هفت صبح | این آخر هفته‌ای که گذشت، همراه شد با پنج خبر ورزشی مهم در حوزه زنان. یکی در فوتسال، یکی در فوتبال، دارت، سنگ‌نوردی و دیگری در دو‌ومیدانی. مهم‌ترین و البته عجیب‌ترین‌شان هم تذکر کمیته انضباطی به یک ورزشکار زن بابت نمایش شعار STOP WAR بود که اشاره به جنگ روسیه و اوکراین داشت. ماجرای این پنج خبر را به‌صورت خلاصه بخوانید.

تنبیه بابت شعار نه به جنگ
مهسا کمالی، بازیکن فوتسال مس رفسنجان و ملی‌پوش ۲۷‌ساله زنجانی است که در جریان بازی هفته گذشته باشگاه خود با پالایش نفت آبادان، پیراهن خود با شعار نه به جنگ را به نمایش گذاشت و این کار او با برخورد باشگاه مس رفسنجان روبه‌رو شد. این باشگاه بیانیه‌ای داد و نوشت که تصمیم کمالی کاری «احساسی و شخصی» بوده و تصمیم دارند که با او برخوردی قاطع داشته باشند.

در بیانیه باشگاه مس رفسنجان آمده است که «رسالت و سیاست باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان حرکت در جریانات سیاسی نیست» و از همین‌رو، طبق قوانین و مقررات این باشگاه، خانم کمالی به کمیته انضباطی احضار شده است. او این حرکت را بعد از گل اول خود داخل دروازه تیم حریف مقابل تماشاچی‌ها انجام داد.

البته بعد از آن یک گل دیگر هم در این مسابقه وارد دروازه حریف کرد. شایعاتی وجود دارد که باشگاه تصمیم گرفته بود او را ابتدا دو تا چهار جلسه محروم کند اما این محرومیت به تعلیق ختم شد. این اولین واکنش کمالی به حوادث روز نبوده است، ولی این‌بار احتمالا انتظار نداشت که بابت شعار ضدجنگ‌طلبانه از سوی کمیته با تذکر روبه‌رو شود.

دختران فوتبال ایران با برد شروع کردند
دختران ایران در تورنمنت زیر ۱۸‌سال کافا کار خود را دیروز با برد شروع کردند. تیم فوتبال زیر ۱۸ سال بانوان ایران دیروز در اولین دیدار خود در تورنمنت دختران زیر ۱۸ سال کافا به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. نگین زندی در دقیقه ۳۳، تنها گل این مسابقه را به‌ثمر رساند. آنها قرار است یکشنبه با تاجیکستان و سه‌شنبه با قرقیزستان بازی داشته باشند.

این تیم سه‌شنبه هفته پیش عازم شهر دوشنبه شد. با اینکه در مسابقه اول پیروز از میدان خارج شدند اما اردویی برای آمادگی تیم تا امروز برگزار نشده بود. آنها فقط یک اردوی متصل به اعزام داشتند که کلا ۱۰روز بوده و تازه دو روز آن را درگیر گرفتن تست و جواب‌ها بودند. با ورود زنان عرصه فوتبال ایران به جام ملت‌های آسیا در ماه‌های گذشته، دیگر انتظارات از تیم‌های فوتبال زنان بالاتر رفته است.

گل بازی دیروز را نگین زندی وارد دروازه کرد؛ همان دختر متولد ۱۳۸۲ که اواخر دی ماه در بازی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل هند، خاطره خوبی از خودش به‌جا گذاشت. البته او در کافای سال قبل هم به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد و ممکن است دوباره بتواند امسال هم با دست پر از دوشنبه برگردد.

فرزانه فصیحی و یک مدال نقره
فرزانه فصیحی، دونده سرعتی ایران، به مقام دوم رقابت‌های دو ۶۰ متر صربستان در تور جهانی سطح نقره‌ای، دست یافت. او در پایان اسفند‌ماه سال‌جاری در مسابقات داخل سالن جهان نیز حضور خواهد یافت. فرزانه فصیحی، از چهره‌های موفق فعلی در عرصه ورزش دو‌و‌میدانی ایران به‌شمار می‌رود.

این دونده ملی‌پوش سرعتی ایران روز ۱۶ اسفند در مسابقات داخل سالن در صربستان در چارچوب رقابت‌های تور جهانی سطح نقره‌ای، عنوان دوم را از آن خود کرد. فرزانه فصیحی ۲۹‌ساله در ماده دوی ۶۰ متر مدت زمان ۷ ثانیه و ۳۱ صدم‌ثانیه را به ثبت رساند. دونده‌ای از ایتالیا مقام نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. فرزانه فصیحی اواخر ماه اسفند سال جاری در مسابقات داخل سالن جهان نیز شرکت خواهد کرد.

اولین سهمیه جهانی به زن سنگ‌نورد ایرانی
خبر دیگر مربوط به زنان سنگ‌نورد است. مطابق تایید فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی الناز رکابی موفق به کسب سهمیه بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ شده است. بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ از ۲۳ تا ۲۵ تیر‌ماه سال ۱۴۰۱ در کشور آمریکا برگزار خواهد شد و در شاخه ورزشی الناز، یک رقیب آمریکایی و اتریشی هم حضور دارند.

آخرین خبر مهم ورزش زنان هم مربوط به دارت و بازی‌های مژگان رحمانی بوده که قرار است به‌عنوان اولین ورزشکار ایرانی سازمان حرفه‌ای دارت جهان در معتبرترین رویداد جهانی این رشته حضور یابد. در این مسابقات ستاره‌های دارت دنیا حضور دارند. مژگان اولین ایرانی بوده که توانسته از مراحل مختلف آن بگذرد و به اینجا برسد.

دختر شماره یک دارت ایران روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند در برنلی انگلیس مسابقه خواهد داد و سپس به ایران باز می‌گردد تا بار دیگر در اوایل اردیبهشت برای مرحله دوم این مسابقه به ویگان در انگلیس برود. مژگان رحمانی علاوه بر این‌که نماینده ایران است، یکی از دو نماینده آسیا به‌شمار می‌رود و میکورو سوزوکی از ژاپن دیگر زن آسیایی حاضر در این رویداد است.

کدخبر: ۴۴۶۲۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر