کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۱۳۸
تاریخ خبر:

‌نمایش‌‌ متفاوت شاگردان شجاعی و فکری

روزنامه هفت صبح | ‌محمود فکری تیمش را با همان ترکیبی که در تبریز تراکتور را شکست داد، به مصاف سایپا فرستاد. رشید مظاهری، محمد‌حسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری ۱۱ مرد استقلال بودند و سایپا هم با ترکیب محمدحسین اکبرمنادی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، حسین ماهینی، سید ابوالفضل جلالی، محمدصادق بارانی، مهرداد عبدی، حسین کامیاب، حسین مالکی، مجید علیاری و رضا جعفری به میدان آمد.

با ترکیبی که استقلال با آن به مصاف سایپا آمده بود، هواداران این تیم منتظر تکرار نمایش جذابی شبیه نمایش تیم‌شان در برابر تراکتور بودند. همان ترکیبی که تراکتور را در تبریز با پرس سنگین از جلوی دروازه حریف به عقب راند و آنقدر فشار آورد تا با چند اشتباه تیم میزبان، به یک پیروزی پرگل و حیاتی برسد اما هر چه از شروع بازی گذشت، مشخص شد که انگار قرار نیست حتی سایه‌ای از آن بازی زیبا را در برابر سایپا ببینیم.

استقلال در نیمه اول نمایشی سردرگم، بی‌برنامه و معمولی ارائه کرد که حاصل آن فقط یک شوت زیبای مهدی قایدی و برخورد آن به تیر دروازه سایپا، البته پس از واکنش و اثرگذاری اکبرمنادی بود. یک بار هم بر اثر اشتباه مدافع سایپا، شیخ دیاباته در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت که ضربه آرام و بی‌دقت او به تور کنار دروازه برخورد کرد. در نهایت نیمه اول با ارائه یک بازی منطقی و البته دفاعی از سوی سایپا و یک بازی ناامیدکننده از استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بعد از یک نیمه ضعیف، پیش‌بینی می‌شد محمود فکری تغییراتی در ترکیب یا سیستم تیمش ایجاد کند اما او ترجیح داد با همان آرایش نیمه اول ادامه دهد. نتیجه اینکه خبری از بازی خوب و هدفمند نبود و برعکس این سایپا بود که در یک ضدحمله خوب و تاکتیکی، به گل رسید. در دقیقه ۴۹ مجید علیاری با حرکت تکنیکی و تماشایی در سمت چپ زمین سه مدافع استقلال را فریب داد و از بین آنها نفوذ کرد که پاس رو به عقب به این بازیکن به پشت محوطه جریمه را حسین مالکی با سر توپ مقابل ریگی و شوت پای چپ وارد دروازه آبی‌ها کرد.

بعد از این گل هم واکنش خاصی از سوی کادر فنی استقلال به تغییر نتیجه و جریان بازی دیده نشد. حدود ۱۵ دقیقه بعد از گل سایپا، محمود فکری اولین تعویض را در تیمش انجام داد و آرش رضاوند را جایگزین مسعود ریگی کرد. چند دقیقه بعد هم فرشید اسماعیلی به جای ارسلان مطهری وارد زمین شد و در دقیقه ۸۳ محمدحسین فلاح مهاجم تیم امید استقلال به جای داریوش شجاعیان به زمین رفت. این تعویض‌ها اما جواب نداد.

البته با توجه به نتیجه، بازی استقلال شکل هجومی‌تری به خود گرفت و چند موقعیت گل نصفه و نیمه هم ایجاد شد اما یا با بی‌دقتی بازیکنان این تیم یا با واکنش‌های خوب منادی دروازه‌بان سایپا، این موقعیت‌ها از دست رفت. ضربه ایستگاهی مهدی قایدی، شوت فرشید اسماعیلی و ریباند ضعیف دیاباته مهم‌ترین موقعیت‌های گل استقلال در دقایق پایانی بودند که همگی از دست رفتند و در نهایت استقلال سه امتیاز مهم و حساس این بازی را از دست داد.

*** پیروزی تراکتور؛ درخشش تیم ژنرال جرقه بود؟
تیم‌های گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز دیروز در ورزشگاه امام علی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم مهمان به پایان رسید تا تیم امیرقلعه‌نویی سه امتیاز حساس این دیدار را از دست بدهد. احسان حاج‌صفی و محمد عباس‌زاده در دقایق ۴۴ و ۷۶ برای تراکتور و یونس شاکری در دقیقه ۶۴ برای گل‌گهر گلزنی کردند. محمدرضا اخباری دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور در دقیقه ۲۰ بازی به دلیل مصدومیت از ناحیه بینی جای خود را به حبیب فرعباسی داد.

قضاوت این دیدار برعهده اشکان خورشیدی بود که به حاج‌صفی، هخامنش و فرعباسی از تراکتور و علیزاده و منشا از گل‌گهر کارت زرد نشان داد. البته پس از سوت پایان بازی، چند بازیکن دو تیم به دلایل نامشخص با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند که نتیجه این درگیری، اخراج آرمین سهرابیان از گل گهر و سعید مهری از تراکتور بود. شدت درگیری به حدی بود که به نظر می‌رسد هر دو بازیکن باید منتظر محرومیت از سوی کمیته انضباطی باشند.

نکته مهم درباره این بازی، ادامه ناکامی‌ها و نتایج ضعیف گل‌گهر بود. این تیم در چهار بازی آخر خود دو باخت و دو مساوی داشته و به شدت از دوران اوج خود در هفته‌های ابتدایی فصل فاصله گرفته است. تیم امیر قلعه‌نویی در هفت بازی آخر خود فقط یک پیروزی داشته که مقابل تیم شهرخودرو ثبت شده است و حالا شاید باید به این نتیجه برسیم که درخشش اولیه این تیم جرقه‌ای بیش نبوده و کار قلعه‌نویی برای بازگرداندن روحیه و اعتماد به نفس به تیمش اصلا آسان نیست.

دیگر نکته آماری از نتایج گل‌گهر، توقف روند گلزنی گادوین منشا است. او در چهار بازی آخر این تیم گل نزده و در همین چهار بازی، گل‌گهر در کسب پیروزی ناکام بوده است. در نهایت باید به تداوم درخشش محمد عباس‌زاده در ترکیب تراکتور اشاره کرد. او در این بازی ‌موفق شد گل برتری تراکتوری‌ها را به ثمر برساند تا شایستگی‌های خود را در ترکیب تراکتور و لیگ برتر بیشتر از گذشته به نمایش بگذارد.

عباس‌زاده با گلزنی مقابل گل‌گهر، روند گلزنی خود را ادامه داده و شمار گل‌های خود در این فصل را به عدد هفت رساند. عباس‌زاده، یک گل به استقلال، صنعت‌نفت و پیکان زده و دو بار هم مقابل ذوب‌آهن گلزنی کرده است. تنها بازی‌ای که عباس‌زاده در این مدت در آن گلزنی نکرده، بازی با شهرخودرو است که بدون گل به پایان رسید.

محمد عباس‌زاده که فصل گذشته و در هفته‌های پایانی به دلیل مصدومیت نتوانست در دوران درخشان همراه نساجی و محمود فکری باشد، این فصل هم مایل به حضور در ترکیب تیم مازنی بود اما وقتی تمایلی از سوی کادر فنی تیم مازنی برای تمدید قرارداد خود ندید با تصمیم علیرضا منصوریان راهی تبریز شد و پیراهن این تیم را برتن کرد و حالا این روزها در تراکتور مسعود شجاعی برای تیم گل می‌زند.

کدخبر: ۳۷۰۱۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر