کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۷۱۷
تاریخ خبر:

مازادهای استقلال که روی فرهاد را سفید کردند!

روزنامه هفت صبح | با قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم، این روزها همه جا صحبت از خریدهای خوب و درست فرهاد مجیدی است که در این فصل به کار او و استقلال آمدند. اما هنر مجیدی فقط این نبود. نگاهی به وضعیت بازیکنانی که او در نیم‌فصل مازاد اعلام کرد نشان می‌دهد مجیدی در این بخش از کارش هم تصمیمات درستی گرفته بود.

امین قاسمی‌نژاد| جذب او برای استقلال حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت. پرسپولیس هم به شدت به دنبال او بود و قاسمی‌نژاد حتی برای مذاکره با پرسپولیس مدتی در منزل هم‌تیمی سابق خود یعنی فرشاد فرجی که بازیکن پرسپولیس بود اقامت داشت. اما در نهایت اوضاع به شکلی پیش رفت که استقلالی شد و فرزاد مجیدی از شدت خوشحالی به خاطر این اتفاق مدعی شد استقلال دربی نقل و انتقالات را برده است!

اما او تا پایان نیم‌فصل نه‌تنها حتی یک بار هم به طور کامل در زمین نبود بلکه در بسیاری از بازی‌ها، دقایق بازی او یک‌رقمی بود. قاسمی‌نژاد در ترکیب استقلال جا نیفتاد و آمار یک گل زده را در نیم‌فصل اول ثبت کرد. گلی هم که زد روی پاس اشتباه مدافع مس رفسنجان به دروازه‌بان این تیم و قطع توپ توسط قاسمی‌نژاد بود، نه روی یک کار هماهنگ تیمی! البته او یک پنالتی هم برای استقلال در مقابل هوادار گرفت. مجیدی او را نخواست و قاسمی‌نژاد در آخرین ساعات نقل و انتقالات نیم‌فصل به گل‌گهر پیوست.

پیش‌بینی می‌شد انگیزه‌اش برای جبران ناکامی و همچنین اثبات توانایی‌اش به فرهاد مجیدی باعث شود تا در گل‌گهر نمایش‌های بهتری از او ببینیم اما در فاصله دو هفته تا پایان فصل، در گل‌گهر هم نه گلی زده و نه حتی پاس گلی به هم‌تیمی‌هایش داده است. اوضاعش هم مثل دوران حضورش در استقلال است. در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین است و فقط دو بار به طور کامل به میدان رفته است. او هم با عملکردش در گل‌گهر درستی تصمیم مجیدی را ثابت کرد.

بابک مردادی| یک استقلالی متعصب بود که به نظر می‌رسید فرهاد مجیدی بیش از اندازه و از روی لجبازی به او میدان نمی‌دهد. مرادی در دربی جام حذفی فصل گذشته به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته بود و عملکردی فوق‌العاده داشت و زننده یکی از ضربات پنالتی هم بود و واکنشش به گل شدن پنالتی خودش، حسابی به مذاق استقلالی‌ها خوش آمد اما همین تعصب و علاقه به استقلال هم باعث نشد تا فرهاد مجیدی به او اعتماد کند.

مرادی در نیم‌فصل اول فقط ۱۲ دقیقه در برابر آلومینیوم اراک به میدان رفت و در فصل نقل و انتقالات نامش در فهرست مازاد قرار گرفت. در حالی که به نظر می‌رسید به او بی‌مهری شده، به تیم هوادار پیوست و اولین بازی‌اش در این تیم مقابل استقلال بود. در بین دو نیمه به زمین رفت اما در نهایت تیمش به استقلال باخت و تصویر او در لباس هوادار در حالی که پیراهن استقلال زیر آن خودنمایی می‌کرد، بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

به نظر می‌رسید می‌تواند در تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده، تبدیل به یک بازیکن کلیدی شود و مجیدی را به صرافت بازگرداندنش بیندازد اما مرادی در هوادار هم یک بازیکن معمولی بود که روی هیچ یک از گل‌های تیمش نقش نداشت و حتی نتوانست تبدیل به بازیکن فیکس این تیم شود. با نمایشی که از او دیدیم، بعید است هواداران استقلال تمایلی به بازگشت او به تیم‌شان داشته باشند. او برای رسیدن به سطح اول فوتبال، به چیزی بیشتر از پوشیدن پیراهن تیم مورد علاقه‌اش در زیر پیراهن تیم فعلی‌اش دارد.

رشید مظاهری| او فصل را با استقلال شروع کرد اما روی نیمکت. در هفته سوم بود که با مصدومیت سیدحسین حسینی حدود ۸۰ دقیقه مقابل ذوب‌آهن در ترکیب استقلال قرار گرفت اما بعد از این بازی دوباره به نیمکت و در ادامه به سکوها منتقل شد. مشخص نبود مشکل او با مجیدی فنی بود یا شخصی اما فرهاد دروازه‌بان جوانی مثل علیرضا رضایی را هم به مظاهری ترجیح داد. او تا پایان هفته شانزدهم شانس بازی برای استقلال را پیدا نکرد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل به سپاهان رفت.

در اولین بازی، تیمش ۴ بر یک نفت مسجدسلیمان را برد و مظاهری فرصت پیدا کرد تا با نمایش سپاهان طعنه‌ای به فرهاد مجیدی بزند. او بعدها در لیگ قهرمانان آسیا هم به سرمربی استقلال کنایه‌هایی زد اما در نهایت با عملکرد او مشخص شد که حق با فرهاد مجیدی بوده است. او در ۱۲ بازی تیمش تا قبل از بازی امشب، ۶ بار کلین‌شیت کرد و ۸ گل خورد که آمار خوبی محسوب نمی‌شود. اوضاع در لیگ قهرمانان از این هم بدتر بود.

رشید در هر ۶ بازی دروازه‌بان فیکس تیمش بود و ۱۲ گل خورد و حتی یک بار هم موفق به کلین‌شیت نشد. او البته خوش‌شانس هم بود که در یکی دو بازی، اشتباهات عجیبش منجر به گل‌های بیشتر برای حریفان سپاهان نشد. او در سپاهان جانشین کریستوفر نت اتریشی شد اما عملکردش تفاوت چندانی با او نداشت و اتفاقا نت در بازی‌های بیشتری کلین‌شیت کرد و با وجود ۴ بازی بیشتر برای سپاهان، به اندازه رشید گل خورد. نمایش او در نیم‌فصل دوم مهر تاییدی بر درستی تصمیم فرهاد مجیدی بود.

کدخبر: ۴۵۸۷۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر