کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۷۳۴
تاریخ خبر:

راز محبوبیت ارزهای دیجیتال نزد سرمایه‌گذاران ایرانی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | بیت کوین از یک‌سال پیش تا حالا حدود ۱۲۶۰درصد رشد کرده است؛ این یعنی اگر کسی پارسال این موقع به اندازه یک میلیون تومان بیت‌کوین خریده بود،حالا صاحب سرمایه ۱۳٫۶میلیون تومانی است. موردی که علت اصلی توجه مردم عادی به بازار عجیب و غریب و نامطمئن ارز‌های دیجیتال را نشان می‌دهد.

در این مدت ارتفاع شاخص بورس از ۵۸۳هزار واحد به یک میلیون و ۲۴۰هزار واحد رسیده تا بازدهی یک‌ساله آن معادل ۱۱۲درصد باشد. طلا در این مدت از ۶۳۲هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰هزار تومان گران شده و رشد ۶۳درصدی را پشت سر گذاشته. سکه با بازدهی ۶۰درصدی و دلار با بازدهی ۵۵درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این ارقام هیچ‌کدام حتی نزدیک به بازدهی بیت‌کوین نیستند.ارزهای دیجیتال به بیت‌کوین خلاصه نمی‌شوند و در این بازار پرریسک،برخی رمزارزها بیشتر و برخی دیگر کمتر از بیت‌کوین رشد داشته‌اند.رکورددار آنها بایننس‌کوین با رشد پنج هزار و ۴۰۰درصدی و کمترینشان ای‌او‌اس با رشد ۳۰۰درصدی است.راز بازدهی عجیب رمزارزها در صرافی‌های ایرانی این است که علاوه بر رشد بازارهای جهانی ارز دیجیتال، قیمت دلار هم افزایش پیدا کرده است.

*** بایننس‌کوین؛ رشد پنج هزار و ۴۰۰درصدی
ارز دیجیتال متعلق به صرافی بایننس که با همین نام شناخته می‌شود، در حال حاضر بیشترین بازدهی یک‌ساله را در کارنامه خود دارد. قیمت این رمزارز پارسال همین موقع در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال ۲۲۸هزار تومان بود و حالا به رقمی حدود ۱۲میلیون و ۵۴۰هزار تومان رسیده است.این یعنی کسانی که یک‌سال پیش یک میلیون تومان بایننس‌کوین داشتند احتمالا الان پولشان به ۵۵میلیون تومان رسیده است.

*** اتریوم؛ رشد دو هزار درصدی
قیمت دومین ارز پرطرفدار در بازارهای جهانی ارز دیجیتال یعنی اتریوم در صرافی‌های ایرانی ظرف یک‌سال از دو میلیون و ۶۰۰هزار تومان به حدود ۵۶میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده است. یک میلیون تومان اتریوم در فروردین ۹۹ حالا حدود ۲۱میلیون تومان ارزش دارد.

*** استلار؛ رشد هزار و ۵۰۰درصدی
ارز دیجیتال کمتر شناخته شده استلار که معاملات آن در صرافی‌های ایرانی چندان بالا نیست، یکی دیگر از رمزارزهایی است که بالاتر از بیت‌کوین بازدهی داشته. قیمت استلار طی یک‌سال گذشته از ۸۳۰تومان به ۱۳هزار و ۴۰۰تومان رسیده و سرمایه یک میلیونی را به حدود ۱۶میلیون تومان تبدیل کرده است.

*** بیت‌کوین؛ رشد هزار و ۳۰۰درصدی
قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال به یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان رسیده. سال پیش این موقع هر بیت‌کوین در این صرافی‌ها با قیمت حدود ۱۱۴میلیون تومان خرید و فروش می‌شد و این یعنی اگر کسی پارسال یک میلیون تومان بیت‌کوین داشت، احتمالا الان صاحب سرمایه ۱۳میلیون و ۶۰۰هزار تومانی است.

*** ریپل؛ رشد ۸۵۰درصدی
ریپل بعد از بیت‌کوین پرطرفدارترین ارز دیجیتال بین ایرانی‌ها محسوب می‌شود. قیمت آن پارسال این موقع حدود سه هزار و ۲۰۰تومان بود و در این مدت با رشد ۸۵۰درصدی به حدود ۳۰هزار تومان رسیده است. ریپل در بازارهای جهانی با قیمت ۱٫۱۴دلار معامله می‌شود.

*** لایت‌کوین؛ رشد ۷۵۰درصدی
اگر پارسال این موقع یک میلیون تومان لایت‌کوین داشتید، احتمالا الان صاحب سرمایه هشت میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بودید چراکه قیمت لایت‌کوین در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال در یک‌سال گذشته از حدود ۷۱۰هزار تومان به شش میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسیده و ۷۵۰درصد رشد کرده.

*** اتریوم کلاسیک؛ رشد ۴۷۰درصدی
قیمت اتریوم کلاسیک در یک‌سال گذشته حدود ۴۷۰درصد رشد کرده است. پارسال این موقع اتریوم کلاسیک در صرافی‌های ایرانی حدود ۸۷هزار تومان بود و حالا به حدود ۵۰۰هزار تومان رسیده.این یعنی اگر کسی پارسال یک میلیون تومان اتریوم کلاسیک داشت،حالا سرمایه‌اش به حدود پنج میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسیده است.

*** بیت‌کوین کش؛ رشد ۳۳۰درصدی
بیت‌کوین‌کش پارسال در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال با قیمتی حدود سه میلیون و ۹۰۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت این رمزارز حالا به ۱۷میلیون تومان رسیده و این یعنی اگر کسی فروردین ۹۹ یک میلیون تومان از این ارز دیجیتال را داشت، حالا ارزش آن به حدود چهار میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسیده است.

*** ای‌او‌اس؛ رشد ۳۰۰درصدی
در بین ارزهای دیجیتال شناخته شده در ایران که امکان خرید و فروش آن در صرافی‌های ایرانی وجود دارد، ای‌او‌اس کمترین رشد یک‌ساله را در کارنامه خود دارد البته همین رشد ناچیز، معادل بازدهی ۳۰۰درصدی است. قیمت این ارز کمتر شناخته شده، پارسال این موقع حدود ۴۱هزار و ۷۰۰تومان بود و حالا تقریبا چهار برابر شده و به ۱۶۷هزار تومان رسیده است.

کدخبر: ۳۸۲۷۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر