کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۸۵۱
تاریخ خبر:

ترکیه در شوک جنایت خانوادگی و هولناک پسر ایرانی

روزنامه هفت صبح | رسانه‌های ترکیه در بحبوحه درگیری با کرونا، مشکلات اقتصادی و اختلافات داخلی، با یک حادثه شوکه‌کننده و فجیع رو‌به‌رو شده‌اند که توسط یک خانواده ایرانی ساکن در استانبول رقم خورده است. ابعاد این حادثه از چشم رسانه‌های داخلی دور مانده و فقط در چند خط نوشته‌اند: «یک جوان ایرانی ساکن ترکیه از قتل پدر و مادر همسرش در ترکیه خبر داد و در اعترافات خود در کنسولگری ایران در ترکیه، تایید کرد که سه ماه پیش دست به این اقدام زده است و بعد از آن تسلیم پلیس ترکیه شد.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند جوان ۳۵ساله‌ای به نام «م.خ» شامگاه سه‌شنبه با مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول اعلام کرد سه ماه پیش پدر و مادر زنش را کشته و جسد آنها را در فریزر پنهان کرده است. به گفته این رسانه‌ها، فرد مذکور تحویل پلیس «اسن یورت»، محل وقوع جنایت، شده و بازجویی‌ از او ادامه دارد.» حالا ما جزئیات بیشتری از این قتل جنون‌آمیز را برایتان بازگو می‌کنیم.

*** روایت قاتل
قاتل این ماجرا، پسری به نام «محمد.خ» است که ۳۵سال سن دارد و از پنج سال پیش به ترکیه مهاجرت کرده تا زندگی بهتری داشته باشد. او گفته است که پنج سال پیش به اصرار مادر زن و پدر زنش که در استانبول زندگی می‌کردند؛ پیش آن‌ها رفته‌اند. پدر زنش سیاوش ۷۳ساله و مادر زنش نیز که «فاطمه» نام داشت، ۶۴ ساله بود. «محمد» در توضیح قتل خود گفته: «از پنج سال پیش که به استانبول آمدیم، در یک رستوران دونر کباب کار می‌کردم و هیچ وقت وضع مالی من خوب نبود.

در عوض خانواده زنم وضع خوبی داشتند و همیشه به من سرکوفت می‌زدند. من همیشه با آن‌ها دعوا داشتم و به من می‌گفتند که چرا عرضه ندارم که از نظر مالی اوضاعم را درست کنم. آن‌ها دائما می‌گفتند ما باید مراقب شما باشیم و بدون ما هیچ چیزی نیستید. یک روز که آن‌ها به خانه ما آمدند، این دعواها دوباره شروع شد. من واقعا از نظر شخصیتی خرد شده بودم و دیگر تحمل نداشتم. دست و پای زنم و مادر و پدرش را بستم.

مادر زن و پدر زنم را جلوی چشمان زنم کشتم و آن‌ها را با یک ابزار برشی تکه تکه کردم. پس از تکه تکه کردن اجساد آن‌ها، قطعات بدنشان را در فریزر گذاشتم تا کسی متوجه نشود. زنم را هم تهدید کردم اگر به کسی چیزی بگوید، سرنوشت او هم مانند مادر و پدرش خواهد شد. من برای آنکه زنم را بترسانم، مجبورش کردم در این سه ماه از خانه بیرون نیاید و در همان محلی که پدر و مادرش را تکه تکه کردم، مجبور به زندگی بود. به همین دلیل او در این سه ماه به پلیس چیزی اعلام نکرد.»

*** روایت پلیس
پلیس ترکیه گفته زمانی از ماجرا با خبر شده‌ که سفارت ایران در استانبول اعلام کرده یک ایرانی به آن‌ها مراجعه و به قتل پدر مادر زنش اعتراف کرده است. سفارت ایران به پلیس ترکیه موضوع را گزارش داده و خواستار بررسی موضوع شده است. پلیس ترکیه نیز به محل سکونت آن‌ها رفته و با صحنه عجیبی رو به رو شده است: «وقتی به آدرس رسیدیم، در خانه هیچ چیز غیر عادی وجود نداشت. فقط در یکی از اتاق‌ها قفل بود.

قفل را شکاندیم و وارد اتفاق شدیم که دیدیم یک فریزر بزرگ در آنجا قرار داد. در اعماق فریزر، اجساد قطعه قطعه شده به شکل برنامه‌ریزی شده‌ای جاسازی شده بودند.» با وجود آنکه قاتل گفته زنش نقشی در این قتل نداشته اما پلیس به او مشکوک است و امکان همدستی در این قتل را می‌دهد. بنابراین فعلا زن او نیز در بازداشت است و تحقیقات ادامه دارد. همسایه‌ها در تحقیقات محلی گفته‌اند که این زن و شوهر بسیار آرام بوده‌اند و هیچگاه مزاحمتی برای کسی نداشته‌اند.

*** درباره لوکیشن حادثه
همانطور که گفته شد این قتل در منطقه اسن یورت استانبول رخ داده است. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین شهرداری‌های استانبول را دارد و در ناحیه اروپایی استانبول قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران معروف ترکیه و استانبول در این نواحی در حال رقابت هستند و پروژه‌های متعددی در منطقه اسن یورت استانبول رشد کرده است. جوانان بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند چراکه منطقه اسن یورت استانبول به دانشگاه استانبول و دانشگاه اسن یورت نزدیک است. این ویژگی‌ها سبب شده تا ساخت آپارتمان‌های کوچک در این منطقه رونق بگیرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۲۷۸۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر