کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۸۳
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌برنامه نوسان با اجرای محمد طادی

آنالیز | ‌برنامه نوسان با اجرای محمد طادی

درباره برنامه‌ای که اتفاقات روز دنیا در جوامع بین‌المللی با محوریت پرداختن به اتفاقات غزه مامورت اصلی آن است.

روزنامه هفت صبح| شبکه دو مدتی است برنامه «نوسان» با اجرای محمد طادی را روی آنتن فرستاده؛ برنامه‌ای که اتفاقات روز دنیا در جوامع بین‌المللی با محوریت پرداختن به اتفاقات غزه مامورت اصلی آن است.


منظر اول| محتوا 
در تلویزیون برنامه‌های مختلفی با موضوع اتفاقات غزه ساخته شده و «نوسان» از منظر متفاوت به ماجرا ورود کرده. ویژگی اصلی آن، پرهیز از بیان حرف بدون سند است. به این ترتیب که اول محمد طادی طرح مسئله می‌کند و سپس ویدئوی مستند پخش می‌شود.

 

ویژگی دیگر آن، پرداختن موضوعات مختلف است که شامل اتفاقات روز و مهم و تحلیل اتفاقات گذشته می‌شود. مثلا بلافاصله پس از ماجرای تحریم زارا، بخش عمده‌ای از «نوسان» به این ماجرا اختصاص می‌یابد.

 

یا با اتفاقات یمن، برنامه به این سمت می‌رود. محمد طادی در این‌باره به ایسنا گفته: «من و همکارانم در «نوسان» بیش از ۲۰ نفر هستیم که تمام روز وقت خود را صرف این برنامه می‌کنیم. همه ما اهل فضای مجازی هستیم و با نگاهی جامع سعی می‌کنیم اتفاقات روز دنیا را در زمینه اتفاقات فلسطین و غزه رصد کنیم و آن ‌را به نمایش بگذاریم.»

 

منظر دوم| ساختار 
برخورداری از ضرباهنگ بالا ویژگی مهم ساختاری «نوسان» است. مجری بعد از سلام، طرح موضوع می‌کند و خیلی زود نوبت به تحلیل اتفاقات می‌رسد. برنامه در یک دکور ساده و به شکل زنده پخش می‌شود اما استفاده بهینه از ابزارهایی مثل ویدئووال می‌کند.

 

آیتم‌ها در «نوسان» اغلب داغ داغ هستند که با ترجمه به پخش می‌رسند. تلاش برای متقن بودن محتواها کاری است حساس که «نوسان» تاکنون در این زمینه موفق بوده و گرفتار حاشیه نشده. محمد طادی که سابقه اجرا دارد، این‌بار همسو با «نوسان» است و بدون اتلاف وقت، اطلاعات موردنظر را مطرح می‌کند.

 

اشراف بر موضوعات به همراه چهره و بیان از دیگر ویژگی‌های مثبت این مجری جوان است. بخشی دیگری از مصاحبه اخیر او را مرور می‌کنیم: «فاصله گرفتن از سبک و روش‌های معمول در اجراهای تلویزیونی بارزترین موردی بود که پیش از آغاز برنامه درباره آن با همکارانم به نتیجه رسیدیم.»

 

 

کدخبر: ۵۵۲۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر