مطالعات محققان نشان می دهد؛ افرادی که در تابستان متولد می شوند، سیستم ایمنی قوی تری دارند و نسبت به متولدین فصل های دیگر سالم ترند.
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کمبریج صورت گرفته به بررسی تاثیر ویتامین D (د) در ماه های آخر بارداری بر سلامت جنین پرداخته است و نتایج آن ، نشان می دهد همانطور که انوع گل در فصل تابستان به دلیل وجود نور خورشید طراوت و زیبایی خاصی دارند، جنینی که در ماه های آخر بارداری در معرض نور خورشید قرار می گیرد در بزرگسالی قوی تر و سالم تر از متولدین ماه های دیگر است. این مطالعه تاثیر محیط زیست بر سلامت جنین را بیش از پیش تایید می کند.
مطالعات قبلی نشان می دهد که ماه تولد اثر مستقیمی بر نقص سیستم ایمنی و بروز بیماری هایی مانند ام اس و دیابت نوع ۱ دارد.
در ادامه این مطالعه آمده است که فصل تولد علاوه بر سلامت جنین در وزن تولد نیز موثر است.
مطالعه سوابق ۴۵۰ هزار تن نشان می دهد نوزادانی که در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست متولد می شوند، هنگام تولد، وزن بیشتر و قد بلندتری دارند؛ همچنین دختران متولد شده در این ماه ها، دیرتر به سن بلوغ می رسند و از سلامت هورمونی بهتری برخوردارند.نتایج این تحقیقات در نشریه Heliyon منتشر شده است.
در تابستان متولد شده باشید از بقیه آدمها سالمترید!
تازهترین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
- بیوگرافی علی حق پرست بازیکن تیم ملی والیبال + عکس های خصوصی
- جزئیات گرافیکی GTA 6 فاش شد / تایید دو حالت گرافیکی و پشتیبانی کامل از DualSense
- آخرین اخبار واریز کالابرگ تیرماه 1405 / آیا منتظر افزایش اعتبار باشیم؟
- دانلود آهنگ نمردم قوی تر شدم یه ببر مست زخمی شدم از شایان یو | ترند جدید اینستا
- با این نوشیدنی معجزهآسا، از معده تا مغزتان را آرام کنید
- پیش بینی سیمپسون ها از فینال جام جهانی 2026 / کدام تیم قهرمان می شود؟
- ترس مصر از محرومیت 3 بازیکن مقابل ایران در جام جهانی 2026
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
majidmajid
۱۳۹۴/۷/۲۳
به نظر من اشتباست میشناسم تعداد زیادی از
متولد تابستان که همیشه مریضند ..
ebrahimi.ali68
۱۳۹۴/۷/۲۳
مررردااااد



