سرطان‌ دستگاه گوارش به عنوان شایع‌ترین، پرخرج‌ترین و کشنده‌ترین نوع سرطان‌ در کشور معرفی شد.

محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر می‌گوید عامل اصلی سرطان‌های گوارش رفتارهای اجتماعی است. به گفته این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان، فقر، نقصان‌های فرهنگی، کاهش گرایش‌های صحیح معنوی، اشکالات روانی و رژیم‌های نادرست مواد غذایی در کنار استعمال دخانیات، مهمترین مولفه‌های اجتماعی و فرهنگی در بروز و شیوع سرطان‌های گوارش در کشور هستند.

برای پیگیری اخبارسلامت و زندگیاینجا کلیک کنید.