کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۷۶
تاریخ خبر:

گزارشی بین المللی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایران‌،‌ دوبی، ‌ترکیه‌، گرجستان ‌و...

گزارشی بین المللی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایران‌،‌ دوبی، ‌ترکیه‌، گرجستان ‌و...

انتخاب هتل پارسیان آزادی به عنوان بهترین هتل ایران

هفت صبح| امسال هتل پارسیان آزادی به عنوان بهترین هتل ایران معرفی شده. این عنوان را چه کسی داده؟ یک مسابقه به نام «جوایز سفر جهانی» که بهترین‌های بازار سفر در هر کشور، یعنی لیدرهای آژانس‌های گردشگری، ایرلاین‌های هوایی و هتل‌ها را معرفی می‌کند؛ از سال 2018 به بعد مقابل اسم ایران، نام هتل پارسیان آزادی به عنوان بهترین هتل آمده. هتل عباسی اصفهان، هتل همای تهران  و هتل داریوش کیش هم جزو نامزدها قرار داشته‌اند. ممکن است بپرسید پس هتل‌های مدعی کیش هیچ جایگاه و مقامی ندارند؟ از سال 2014 تا 2016 هم هتل داریوش بر صندلی بهترین‌ها نشسته ولی دیگر جایگاه قدیم خودش را از دست داده. این میان یک سال هم هتل لاله به عنوان بهترین هتل ایران انتخاب شده.

 

هتل پارسیان آزادی یکی از هتل‌های محله اوین است. یک هتل پنج ستاره که دهه 50 شمسی در تهران ساخته شده. هتل پارسیان آزادی اسم امروزی این اقامتگاه است اما قبلا یکی از هتل‌های زنجیره‌ای هتل «هایت» بوده که یک شرکت آمریکایی در تهران و البته در شهرهای دیگر مثل مشهد و چالوس و ... ساخته. بعد از انقلاب شعبه هتل پارسیان آزادی تهران به بنیاد مستضعفان منتقل شد و کمی بعد 51 درصد سهام آن در اختیار یک شرکت به نام پارسیان قرار گرفت و اینجا بود که نام آن به هتل پارسیان آزادی تغییر کرد. الان اقامت در «پارسیان آزادی» چقدر در می‌آید؟ یک شب در اتاق دو تخته معمولی ‌ شش تا 10 میلیون تومان قیمت دارد. یکی از گران‌ترین اتاق‌ها سوئیت دو نفره پرزیندتال است که شبی 36 میلیون تومان می‌ارزد. در حافظه تاریخی ما ممکن است اسم هتل پارسیان آزادی با چند اتفاق یا مراسم سیاسی و اجتماعی پیوند خورده باشد. مثلا کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار که سال پیش حرف و حدیث زیادی داشت و میزبان صدها زن از کشورهای مختلف بود اینجا برگزار شده یا هر سال چکش مراسم حراج تهران در این هتل زده می‌شود.

 

امارات- دوبی: از بهترین تا لوکس ‌ترین

 

بهترین هتل دوبی از همه لحاظ هتل کنراد است. ارزان‌ترین اتاق آن برای یک نفر 431  یورو و گران‌ترین آن شبی 4 هزار  یورو درمی‌آید. اینجا به عنوان بیزنس هتل برتر خاورمیانه هم انتخاب شده. هتل کنراد در اتوبان شیخ زاید شاید بهترین اقامتگاه دوبی باشد اما لاکچری‌ترین هتل آن نیست. هتل پالم هم به عنوان بهترین هتل ساحلی امسال انتخاب شده که هزینه آن حداقل 400  یورو و گران‌ترین آن شبی 600  یورو است.‌

 

ترکیه:

 

لاکچری‌ترین هتل ترکیه کجاست؟  بالاتر هتل کمپینسکی در دوبی به عنوان بهترین هتل تفریحی معرفی شده بود. همین هتل در استانبول عنوان بهترین هتل کشور را آورده. «چراغان کمپینسکی» یک کاخ قدیمی قرن نوزدهمی مجاور تنگه بسفور است که قبلا محل اقامت شاهزادگان عثمانی بوده. یک شب خوابیدن در این هتل بین 800 تا ‌ 5 هزار  یورو قیمت دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید امسال این هتل به عنوان بهترین هتل اروپا هم انتخاب شده. به جز لاکچری‌ترین، چراغان به جایزه بهترین هتل سوئیت ترکیه هم رسیده.

 

چراغان، لاکچری‌ترین هتل بود اما بهترین هتل استانبول از هر لحاظ هتل کانتیننتال است. اقامت در این ساختمان عظیم نزدیک به میدان تقسیم بین شبی 250 تا هزار  یورو خرج دارد. از سال 2006 به این طرف این هتل از لیست بهترین‌ها خارج نشده. امسال به صورت کلی هم هتل‌های زنجیره‌ای کانتیننتال بهترین هتل زنجیره‌ای سال شده. ‌

  

گرجستان

 

اگر می‌خواهید در باتومی یک هتل خوب انتخاب کنید باید بروید سراغ لامریدین. پنجره بعضی از اتاق‌های آن رو به دریای سیاه باز می‌شود. قیمت اقامت در این هتل شبی 200 تا 400  یورو است.

 

ارمنستان

 

جایزه بهترین هتل ارمنستان به «سون ویژن» رسیده. اتاق‌های اینجا شبی 400 تا 1500 یورو قیمت دارند و ساختمان آن به محله تاریخی کوند ایروان بسیار نزدیک است. اینطور که تجربه مسافران این هتل نشان می‌دهد استخر این هتل بالاترین امتیاز را در امکاناتش داشته. از قضا از بین این همه هتل در اروپا، از نظر امکانات سرگرم کننده هم این هتل به بالاترین جایگاه رسیده.

 

بهترین هتل خاورمیانه کجاست؟ عنوان بهترین هتل خاورمیانه به هتل جمیرا ال نسیم دوبی رسیده. هتلی در نزدیکی بازارچه مدینه جمیرا و برج العرب. قیمت اتاق‌های آن تازه از هزار و 500 یورو شروع می‌شود.

 

اتاق‌ها ویوی دریا دارند و محبوب‌ترین ویژگی آن استخر، اسپا و مجموعه ورزشی آن است.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۰۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر